Skocz do zawartości

[Napęd] pomoc w doborze części / wymianie


BlvcKris

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, 

Jako, że dopiero wdrażam się w świat rowerów i moja wiedza na ich temat nie jest jeszcze za duża to potrzebuję pomocy przy doborze cześci w celu wymiany napędu, tak aby wszystko ze sobą współgrało. Wymieniam, ponieważ obecny napęd jest już podjechany z lekka i stawia spory opór w jeździe.  Chciałbym zostać przy napędzie 2x10, ale wymienić obecne części na lepsze, z wyższej półki. Pacjent to GIANT TALON 1 GE 2020, osprzęt jaki siedzi w napędzie: 

Przerzutka tył - SHIMANO XT RD-M781

przód - SHIMANO Deore FD-M6025

korba - SHIMANO FC-MT500, 36/26T

Łańcuch  -  KMC X10

kaseta -  SHIMANO CS-HG50, 11-36T, 10s.

manetki -  SHIMANO Deore SL-M6000, 2x10

suport - SHIMANO SM-BB52, zewnętrzne

 

  • Mod Team
Napisano

Mam dla Ciebie złą wiadomość. Napęd 10s w tej chwili kończy się na poziomie Deore i nic więcej nie dostaniesz. W niektórych przypadkach będzie to nawet regres do obecnej konfiguracji.

Możesz szukać wśród leżaków magazynowych lub przejść na 11 lub 12s.

Kolejna opcja to wymiana tego co zużyte, czyli kasety, łańcucha i tarcz korby. Reszty, jeśli chcesz pozostać przy 10s, a jest sprawna to nie warto zmieniać w moim odczuciu.

Napisano

Tragedii nie ma bo przerzutka 11s i 12s bez problemu zadziałała z 10s manetka i kasetą. Można np. rd-m8000-sgs (gs też piwinna zadziałać). Wielkiego problemu z zakupem rd-m786 też nie ma.

Napisano

Stary ceny  Generalnie są tak wredne w tym Roku ze totalnie się nie opłaca,większość twierdzi ze to nie wina covida,a niby czego?Czy jest dobrze czy zle trzeba wykorzystać sytuacje zaistniałą z wirusem

Napisano

No nic innego jak covid. My (jak i całą branża detal) pomyliliśmy sie sromotnie kontraktując zamówienia na 2021 na poziimie 20% 2020. Już w listopadzie wiedzieliśmy, że był to błąd ;) No i takie tego efekty.

Napisano

Witam, mi w rowerze przy starcie zaczął przeskakiwać łańcuch, trwa to od jakiegoś czasu. Dziś pojechałem do serwisu i dowiedziałem się od serwisanta że do wymiany suport, mechanizm korbowy i coś jeszcze i powiedział że w sumie będzie coś koło 400 zł , rower kupiłem 2 lata temu za 650 zł nowy na allegro. Powiedziałem że się zastanowię bo  płacenie 2/3 wartości roweru to dla mnie za dużo . Serwisant powiedział że ceny wysoko poszybowały w górę i z dostawami są duże  problemy i z częściami tak samo.  Uważam że winą nie jest żaden Covid, bo wirus nie wydał nakazu likwidacji połowy gospodarki, pozamykania ludzi w domach itd.  Przyczyną są szaleńcy którzy postawili się w miejsce Boga i za pieniądze podatników uciskają ludzi traktując nas  gorzej niż  psy, a taka postawa zawsze kończyła się tragicznie dla ludzkości, teraz pod pretekstem walki z kowid walczy się z ludzmi podobnie jak kiedyś o czystość rasy aryjskiej eksterminowano ludzi (dziś to się robi w bardziej subtelny sposób)...

  Byłem przyjrzeć się rowerowi a dokładnie zużyciu zębatek, nie są bardzo zużyte. Jednak chciałbym wymienić sobie mechanizm korbowy i suport  nie wiem jaki suport kupić.  Nie chce zakładać nowego tematu. Posiadam rower taki 

http://kands.pl/portfolio_page/28-kands-galileo-meski/

MECHANIZM KORBOWY:
Mechanizm korbowy WHEEL TOP 3-RZ, 48/38/28, L=170MM
SUPORT :THUN MASZYNOWY
 
Myślałem aby kupić taki mechanizm korbowy https://allegro.pl/oferta/shimano-fc-ty301-mechanizm-korbowy-48-38-28-170mm-10541384943
Rozumiem że mechanizm korbowy to jest część  również z zębatkami jak na zdjęciu ?
 
Jednak nie mam pewności czy będzie dobry, a suport i tak muszę dokupić, jednak THUN MASZYNOWY nic mi nie mówi
 
 

IMG_20210408_191739.jpg

IMG_20210408_191844.jpg

Napisano

Dlaczego ? :)

25 minut temu, nowy11 napisał:

Serwisant powiedział że ceny wysoko poszybowały w górę i z dostawami są duże  problemy i z częściami tak samo. 

Posłuchałbym serwisanta. Teraz kaseta z powiedzmy - górnej strefy stanów średnich kosztuje 400 złotych. Tak, wiem, to jest chore. Ale tanio Ci zaśpiewał. Zrobienie tego na Deore kosztowałoby znacznie więcej.

Napisano

Ok dzięki za odpowiedz. Okazjonalne przeskakiwanie łańcucha nie jest dla mnie na tyle uciążliwe, abym miał  wydawać kupe forsy na takie rzeczy, więc nie posłucham :). A serwisant ma i tak spory ruch więc nie zbiednieje

Napisano
11 minut temu, chudzinki napisał:

@wkg, odpowiadając pewnie dostałbym co najmniej ostrzeżenie, a poza tym nie chcę się denerwować przed nocą 😉.

:D

Bądź wyrozumiały. Mi też by gula skoczyła gdybym kupił pralke za 2500 a rok później by sie okazało, ze za jakas duperelkę mam zapłacić 1800 bo to normalna eksploatacja :D Przeciez nie znam siena pralkach.

Napisano

Na początku proponuje to wszystko rozebrać i wyczyścić,strasznie tam brudno,a łańcuch to chyba jakimś gęstym smarem pokryty?

Z tyłu masz kasetę czy wolnobieg?

Wygląda na to że mamy tam wolnobieg?A może tam coś przeskakuje?

Suport jest wbijany czy wkręcany?

Napisano
Godzinę temu, mechanikrowerowy1986 napisał:

Co dokładnie się dzieje podczas jazdy?

Dokładnie to samo co w moim poprzednim  15 letnim rowerze co było jego główną wadą przez którą go wyrzuciłem na śmietnik i kupiłem ten rower.  Problem w tym że po zatrzymaniu się np na czerwonym świetle, gdy ruszam, i  to na najniższym biegu na trójce , to dzieje się to że po naciśnięciu pedała gazu ,  słyszę czasem zgrzyt łańcucha, noga idzie do przodu, ja stoje w miejscu i pozostaje zdziwienie moje i zapewne jeszcze większe kierowców za mną. Nie dzieje się to zawsze, jednak już coraz większą uwagę zaczynam zwracać na jakich biegach to się dzieje, aby tego uniknąć.

Napisano

Mechanikrowerowy 1986  właśnie jestem na etapie kompletowania narzędni, warunki blokowe a więc piwnica . Rower myłem z miesiąc temu na myjni bezdotykowej a później trochu jeździłem w różnych warunkach do pracy. Smaru nigdy żadnego gęstego ani czarnego nie używałem, po myciu   łańcuch oliwiłem płynnym olejem z dozownikiem kupionym w decathlonie, jedną kropelkę na jedno oczko łańcucha i tyle. Ten brud to zapewne sprawka błotników bo z pod nich błoto zachlapało cały spód roweru. Wolnobieg/ kaseta  nie wygląda gorzej niż przednie zębatki.  Na resztę pytań nie jestem w stanie na razie udzielić Ci odpowiedzi. Za wszystkie podpowiedzi z góry dzięki. Będę usiłował dodzwonić się w któryś dzień  jeszcze do serwisu na stronie producenta z zapytaniem dokładnie o części  tj suport  i mechanizm korbowy

Napisano

Zdaje sobie sprawę że napęd zajechany. Jednak  chce kupić 

Mechanizm korbowy WHEEL TOP 3-RZ, 48/38/28, L=170MM
SUPORT :THUN MASZYNOWY 
Co mam kupić aby pasowało ?
 

Rower kupiłem półtora roku temu, używałem go w 85 % jako główny środek lokomocji, i dziwie się że tak szybko się zużył. Moja w tym wina bo o rower nie dbałem jeżeli chodzi o brud, ale miałem większe oczekiwania że napęd wytrzyma ze 3-4 lata. Nie drogi to rower , jestem z niego zadowolony  wiem że  gdybym kupił rower za 5 tyś nie miałbym gwarancji że nie stanie się to samo co z tym. Nie chcę z każdą sprawą latać do serwisanta . Umiem wymienić koło, opony , łańcuch . Posiadam klucz do odkręcania mechanizmu korbowego i pare innych narzędzi w tym słoik do czyszczenia łańcucha :D , jednak jak nie będę pewny  kompatybilności części które chce kupić, to koniec końców kiedyś go oddam do serwisu, jak mnie będzie stać i jak serwisantowi się nie będzie powodziło, bo wiem że kupowanie części "na czuja" drogo mnie  wychodzi, bo co nie dawno uporałem się  z zamontowaniem odpowiednich  błotników i sporo czasu mi to zajęło... 

Okazało się że jak dopompowałem pierwszy raz  koła a było to pół roku temu,  to oryginalne błotniki hamowały koła bo koło urosło... więc błotniki wyrzuciłem ,a później zamawiałem na allegro ze 3 rodzaje wszystkie odpowiednie do rozmiaru kół,  raz po raz, żadne nie pasowały i leżą dalej w piwnicy, straciłem troche pieniędzy na to, i nerwów . Bo zależało mi na błotnikach przylegających do koła ale nie hamujących koło. Te dopinane błotniki proste nie przylegające do koła tylko   do siodełka to kiedyś na łatwizne kupiłem i miałem  , a i tak zawsze były za krótkie i w czasie deszczu byłem schlapany , bo przez to że tylnie błotniki zrobili krótkie to jeźdźąc po kałużach woda od tylniego koła leciała nie wprost na mnie, ale  do góry i potem na mnie i byłem bardziej schlapany niż bez błotników.   Byłem w jednym z największych serwisów w Krakowie też nie wiele poradzili,  powiedzieli że między kołem a pewną metalową częścią jest za mało miejsca. Wkońcu byłem u serwisanta osiedlowego,  o którym wspomniałem dziś, i on mi dopasował błotniki idealne, więc  naprawdę cenię tego serwisanta bo nieraz mi pomógł. I zdaje sobie sprawę że serwisant mówi prawdę co do cen, że to nie jest naciąganie na kase aby wycisnąć z człowieka ostatnie soki. I skoro mówił że ceny będą jeszcze większe to pewnie tak będzie, cóż.

Kasa z nieba nie leci a rower choć lubię jeździć bo  wszędzie się wciśnie i dojedzie , i pomimo że   bardzo mobilny środek lokomocji,  to nie pierwszorzędny priorytet.

Napisano

Nowy11 Twój rower ma korbę i wolnobieg bliżej nieznanych firm. Zapewne z jakiejś miękkiej, słabej jakości stali więc szybko się zużył. Środkowa zębatka w Twojej korbie jest zjechana, więc nie dziwne że przeskakuje. Masz napęd 3 na 7 rz. Już zaniechany przez czołowych producentów. Produkowany jedynie w najtańszych grupach osprzętu do montowania raczej w roweruch dla małych dzieci, które nie mają tyle siły w nogach co dorośli. Oczywiście producenci rowerów by stworzyć rower za 650 zł muszą użyć tych najtańszych części, a te przy używaniu przez osobę dorosła są po 1000 - 2000 km są do wyrzucenia. Coś za coś. Albo kupujesz tani rower i co pół roku wymieniasz napęd,  albo droższy i na 10tyś jazdy masz spokój.

Tobie potrzeba:

Korba shimano 3rz do napędu 3x7

Korba https://rowerek.pl/product-pol-7438-Mechanizm-korbowy-FC-M361-48x38x28-175-mm-czarny-z-oslona.html

suport dedykowany dla ww. Korby czyli Shimano BB-UN26, BB-UN55

https://rowerek.pl/product-pol-7531-Suport-Shimano-BB-UN26-kwadrat.html

Wolnobieg: np SHIMANO MF-TZ500-7 14-28T 7rz

łańcuch 7rz

Tak 400 zł się uzbiera.

Jeszcze 2 lata temu kupiłbyś te części za 250-300 zł.

Wiem że cena korby może wydawać się wysoka, ale jak kupisz taką jaką masz teraz lub inne podobne wynalazki, to skończy się tak jak teraz czyli za rok znowu będziesz ją musiał wymienić.

Napisano

@nowy11Miałem taki rower. Mieszkałem pod Warszawą i był mi potrzebny zimą na dojazdy do sklepu po zasolonej nawierzchni. Wydawało mi się że jak będę jeździł tylko 500-700 km w sezonie zimowym to wytrzyma kilka lat. Wytrzymał tylko jeden sezon. Potem te wszystkie plastelinowo-plastikowe części zaczęły się rozpadać i już po drugim sezonie nie warto go było naprawiać. Popękały szprychy, pourywały się klamki hamulcowe, itd. Także to inwestowanie w skarbonkę bez dna. Potem będąc w Holandii kupiłem jakiegoś trupa holenderskiego za 100 Euro. Ten trup piszczy, trzeszczy, ma pewnie ze 25-30 lat ale cały czas jeździ. Więc jak potrzebujesz roweru jako środka lokomocji nie wiem czy nie warto poszukać czegoś takiego. Napęd bez przerzutek czyli łańcuch kupisz za kilkanaście zł. Hamulce rolkowe są praktycznie wieczne. Koła w takich rowerach są z reguły solidne bo holendrzy na rowerach jeżdżą a nie trzymają w piwnicy i sprzedawcy/producenci bali by się sprzedawać totalny badziew bo reklamacje by ich zrujnowały.

  • 4 miesiące temu...
Napisano

Witam rower mam już 3ci sezon , w porównaniu z wcześniejszym jest dużo lepszy,  i się lekko jeździ, więc nie narzekam . Jak na cenę 649 zł to uważam że jest to bardzo dobry rower , żałuje że we wcześniejszy wrak wpakowałem tyle pieniędzy na różne naprawy a na tamtym naprawdę ciężko się jeżdziło w porównaniu z tym , gdy tymczasem dawno mogłem kupić ten obecny.  Tak że nawet jak się jeździ na rowerze na którym ciężko się jeździ są jakieś plusy że człowiek sobie kondycje i nogi wyrobi :) . Napędu dalej nie wymieniłem , jeżdżę na 1 i 3 biegu, unikam tego środkowego, gdzie są zjechane zębatki chyba że pod górę jadę to go używam bo wtedy nie zarzuca łańcuchem. Płacić 300-400 zł nie mam zamiaru bo i nie mam tyle i głupotą jest płacić 80 % ceny roweru za napęd . Wpadł mi do dziś pomysł i to myślę nie głupi, zakupiłem na allegro pilniki do metalu cienkie i zamierzam  spiłować te przestrzenie między zębatkami tak aby były ostre . Czy się uda i czy to coś da nie mogę powiedzieć jeszcze, ale jak da  to jakiś sposób będzie wart polecenia. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...