BlvcKris Napisano 1 Kwietnia 2021 Napisano 1 Kwietnia 2021 Cześć, Jako, że dopiero wdrażam się w świat rowerów i moja wiedza na ich temat nie jest jeszcze za duża to potrzebuję pomocy przy doborze cześci w celu wymiany napędu, tak aby wszystko ze sobą współgrało. Wymieniam, ponieważ obecny napęd jest już podjechany z lekka i stawia spory opór w jeździe. Chciałbym zostać przy napędzie 2x10, ale wymienić obecne części na lepsze, z wyższej półki. Pacjent to GIANT TALON 1 GE 2020, osprzęt jaki siedzi w napędzie: Przerzutka tył - SHIMANO XT RD-M781 przód - SHIMANO Deore FD-M6025 korba - SHIMANO FC-MT500, 36/26T Łańcuch - KMC X10 kaseta - SHIMANO CS-HG50, 11-36T, 10s. manetki - SHIMANO Deore SL-M6000, 2x10 suport - SHIMANO SM-BB52, zewnętrzne
Mod Team bogus Napisano 1 Kwietnia 2021 Mod Team Napisano 1 Kwietnia 2021 Mam dla Ciebie złą wiadomość. Napęd 10s w tej chwili kończy się na poziomie Deore i nic więcej nie dostaniesz. W niektórych przypadkach będzie to nawet regres do obecnej konfiguracji. Możesz szukać wśród leżaków magazynowych lub przejść na 11 lub 12s. Kolejna opcja to wymiana tego co zużyte, czyli kasety, łańcucha i tarcz korby. Reszty, jeśli chcesz pozostać przy 10s, a jest sprawna to nie warto zmieniać w moim odczuciu.
Dokumosa Napisano 1 Kwietnia 2021 Napisano 1 Kwietnia 2021 Tragedii nie ma bo przerzutka 11s i 12s bez problemu zadziałała z 10s manetka i kasetą. Można np. rd-m8000-sgs (gs też piwinna zadziałać). Wielkiego problemu z zakupem rd-m786 też nie ma.
BlvcKris Napisano 2 Kwietnia 2021 Autor Napisano 2 Kwietnia 2021 A opłaca sie upgradować napęd z 10s na 11s?
Dokumosa Napisano 2 Kwietnia 2021 Napisano 2 Kwietnia 2021 Obecnie absolutnie się nie opłaca. Ceny są z kosmosu. Za pół roku może rok sytuacja się powinna poprawić (sprzedaż mocno siada).
Gość Napisano 2 Kwietnia 2021 Napisano 2 Kwietnia 2021 Stary ceny Generalnie są tak wredne w tym Roku ze totalnie się nie opłaca,większość twierdzi ze to nie wina covida,a niby czego?Czy jest dobrze czy zle trzeba wykorzystać sytuacje zaistniałą z wirusem
vdcmike Napisano 2 Kwietnia 2021 Napisano 2 Kwietnia 2021 No nic innego jak covid. My (jak i całą branża detal) pomyliliśmy sie sromotnie kontraktując zamówienia na 2021 na poziimie 20% 2020. Już w listopadzie wiedzieliśmy, że był to błąd No i takie tego efekty.
nowy11 Napisano 8 Kwietnia 2021 Napisano 8 Kwietnia 2021 Witam, mi w rowerze przy starcie zaczął przeskakiwać łańcuch, trwa to od jakiegoś czasu. Dziś pojechałem do serwisu i dowiedziałem się od serwisanta że do wymiany suport, mechanizm korbowy i coś jeszcze i powiedział że w sumie będzie coś koło 400 zł , rower kupiłem 2 lata temu za 650 zł nowy na allegro. Powiedziałem że się zastanowię bo płacenie 2/3 wartości roweru to dla mnie za dużo . Serwisant powiedział że ceny wysoko poszybowały w górę i z dostawami są duże problemy i z częściami tak samo. Uważam że winą nie jest żaden Covid, bo wirus nie wydał nakazu likwidacji połowy gospodarki, pozamykania ludzi w domach itd. Przyczyną są szaleńcy którzy postawili się w miejsce Boga i za pieniądze podatników uciskają ludzi traktując nas gorzej niż psy, a taka postawa zawsze kończyła się tragicznie dla ludzkości, teraz pod pretekstem walki z kowid walczy się z ludzmi podobnie jak kiedyś o czystość rasy aryjskiej eksterminowano ludzi (dziś to się robi w bardziej subtelny sposób)... Byłem przyjrzeć się rowerowi a dokładnie zużyciu zębatek, nie są bardzo zużyte. Jednak chciałbym wymienić sobie mechanizm korbowy i suport nie wiem jaki suport kupić. Nie chce zakładać nowego tematu. Posiadam rower taki http://kands.pl/portfolio_page/28-kands-galileo-meski/ MECHANIZM KORBOWY: Mechanizm korbowy WHEEL TOP 3-RZ, 48/38/28, L=170MM SUPORT :THUN MASZYNOWY Myślałem aby kupić taki mechanizm korbowy https://allegro.pl/oferta/shimano-fc-ty301-mechanizm-korbowy-48-38-28-170mm-10541384943 Rozumiem że mechanizm korbowy to jest część również z zębatkami jak na zdjęciu ? Jednak nie mam pewności czy będzie dobry, a suport i tak muszę dokupić, jednak THUN MASZYNOWY nic mi nie mówi
chudzinki Napisano 8 Kwietnia 2021 Napisano 8 Kwietnia 2021 Przeczytałem i zacząłem wątpić czy nie pomyliłem forum...
wkg Napisano 8 Kwietnia 2021 Napisano 8 Kwietnia 2021 Dlaczego ? 25 minut temu, nowy11 napisał: Serwisant powiedział że ceny wysoko poszybowały w górę i z dostawami są duże problemy i z częściami tak samo. Posłuchałbym serwisanta. Teraz kaseta z powiedzmy - górnej strefy stanów średnich kosztuje 400 złotych. Tak, wiem, to jest chore. Ale tanio Ci zaśpiewał. Zrobienie tego na Deore kosztowałoby znacznie więcej.
nowy11 Napisano 8 Kwietnia 2021 Napisano 8 Kwietnia 2021 Ok dzięki za odpowiedz. Okazjonalne przeskakiwanie łańcucha nie jest dla mnie na tyle uciążliwe, abym miał wydawać kupe forsy na takie rzeczy, więc nie posłucham . A serwisant ma i tak spory ruch więc nie zbiednieje
chudzinki Napisano 8 Kwietnia 2021 Napisano 8 Kwietnia 2021 @wkg, odpowiadając pewnie dostałbym co najmniej ostrzeżenie, a poza tym nie chcę się denerwować przed nocą 😉.
wkg Napisano 8 Kwietnia 2021 Napisano 8 Kwietnia 2021 11 minut temu, chudzinki napisał: @wkg, odpowiadając pewnie dostałbym co najmniej ostrzeżenie, a poza tym nie chcę się denerwować przed nocą 😉. Bądź wyrozumiały. Mi też by gula skoczyła gdybym kupił pralke za 2500 a rok później by sie okazało, ze za jakas duperelkę mam zapłacić 1800 bo to normalna eksploatacja Przeciez nie znam siena pralkach.
Gość Napisano 8 Kwietnia 2021 Napisano 8 Kwietnia 2021 Na początku proponuje to wszystko rozebrać i wyczyścić,strasznie tam brudno,a łańcuch to chyba jakimś gęstym smarem pokryty? Z tyłu masz kasetę czy wolnobieg? Wygląda na to że mamy tam wolnobieg?A może tam coś przeskakuje? Suport jest wbijany czy wkręcany?
nowy11 Napisano 8 Kwietnia 2021 Napisano 8 Kwietnia 2021 Godzinę temu, mechanikrowerowy1986 napisał: Co dokładnie się dzieje podczas jazdy? Dokładnie to samo co w moim poprzednim 15 letnim rowerze co było jego główną wadą przez którą go wyrzuciłem na śmietnik i kupiłem ten rower. Problem w tym że po zatrzymaniu się np na czerwonym świetle, gdy ruszam, i to na najniższym biegu na trójce , to dzieje się to że po naciśnięciu pedała gazu , słyszę czasem zgrzyt łańcucha, noga idzie do przodu, ja stoje w miejscu i pozostaje zdziwienie moje i zapewne jeszcze większe kierowców za mną. Nie dzieje się to zawsze, jednak już coraz większą uwagę zaczynam zwracać na jakich biegach to się dzieje, aby tego uniknąć.
wkg Napisano 8 Kwietnia 2021 Napisano 8 Kwietnia 2021 Zajechałeś napęd i trzeba go wymienić. Proste jak swińska kita.
nowy11 Napisano 8 Kwietnia 2021 Napisano 8 Kwietnia 2021 Mechanikrowerowy 1986 właśnie jestem na etapie kompletowania narzędni, warunki blokowe a więc piwnica . Rower myłem z miesiąc temu na myjni bezdotykowej a później trochu jeździłem w różnych warunkach do pracy. Smaru nigdy żadnego gęstego ani czarnego nie używałem, po myciu łańcuch oliwiłem płynnym olejem z dozownikiem kupionym w decathlonie, jedną kropelkę na jedno oczko łańcucha i tyle. Ten brud to zapewne sprawka błotników bo z pod nich błoto zachlapało cały spód roweru. Wolnobieg/ kaseta nie wygląda gorzej niż przednie zębatki. Na resztę pytań nie jestem w stanie na razie udzielić Ci odpowiedzi. Za wszystkie podpowiedzi z góry dzięki. Będę usiłował dodzwonić się w któryś dzień jeszcze do serwisu na stronie producenta z zapytaniem dokładnie o części tj suport i mechanizm korbowy
nowy11 Napisano 8 Kwietnia 2021 Napisano 8 Kwietnia 2021 Zdaje sobie sprawę że napęd zajechany. Jednak chce kupić Mechanizm korbowy WHEEL TOP 3-RZ, 48/38/28, L=170MM SUPORT :THUN MASZYNOWY Co mam kupić aby pasowało ? Rower kupiłem półtora roku temu, używałem go w 85 % jako główny środek lokomocji, i dziwie się że tak szybko się zużył. Moja w tym wina bo o rower nie dbałem jeżeli chodzi o brud, ale miałem większe oczekiwania że napęd wytrzyma ze 3-4 lata. Nie drogi to rower , jestem z niego zadowolony wiem że gdybym kupił rower za 5 tyś nie miałbym gwarancji że nie stanie się to samo co z tym. Nie chcę z każdą sprawą latać do serwisanta . Umiem wymienić koło, opony , łańcuch . Posiadam klucz do odkręcania mechanizmu korbowego i pare innych narzędzi w tym słoik do czyszczenia łańcucha , jednak jak nie będę pewny kompatybilności części które chce kupić, to koniec końców kiedyś go oddam do serwisu, jak mnie będzie stać i jak serwisantowi się nie będzie powodziło, bo wiem że kupowanie części "na czuja" drogo mnie wychodzi, bo co nie dawno uporałem się z zamontowaniem odpowiednich błotników i sporo czasu mi to zajęło... Okazało się że jak dopompowałem pierwszy raz koła a było to pół roku temu, to oryginalne błotniki hamowały koła bo koło urosło... więc błotniki wyrzuciłem ,a później zamawiałem na allegro ze 3 rodzaje wszystkie odpowiednie do rozmiaru kół, raz po raz, żadne nie pasowały i leżą dalej w piwnicy, straciłem troche pieniędzy na to, i nerwów . Bo zależało mi na błotnikach przylegających do koła ale nie hamujących koło. Te dopinane błotniki proste nie przylegające do koła tylko do siodełka to kiedyś na łatwizne kupiłem i miałem , a i tak zawsze były za krótkie i w czasie deszczu byłem schlapany , bo przez to że tylnie błotniki zrobili krótkie to jeźdźąc po kałużach woda od tylniego koła leciała nie wprost na mnie, ale do góry i potem na mnie i byłem bardziej schlapany niż bez błotników. Byłem w jednym z największych serwisów w Krakowie też nie wiele poradzili, powiedzieli że między kołem a pewną metalową częścią jest za mało miejsca. Wkońcu byłem u serwisanta osiedlowego, o którym wspomniałem dziś, i on mi dopasował błotniki idealne, więc naprawdę cenię tego serwisanta bo nieraz mi pomógł. I zdaje sobie sprawę że serwisant mówi prawdę co do cen, że to nie jest naciąganie na kase aby wycisnąć z człowieka ostatnie soki. I skoro mówił że ceny będą jeszcze większe to pewnie tak będzie, cóż. Kasa z nieba nie leci a rower choć lubię jeździć bo wszędzie się wciśnie i dojedzie , i pomimo że bardzo mobilny środek lokomocji, to nie pierwszorzędny priorytet.
blobar Napisano 8 Kwietnia 2021 Napisano 8 Kwietnia 2021 Nowy11 Twój rower ma korbę i wolnobieg bliżej nieznanych firm. Zapewne z jakiejś miękkiej, słabej jakości stali więc szybko się zużył. Środkowa zębatka w Twojej korbie jest zjechana, więc nie dziwne że przeskakuje. Masz napęd 3 na 7 rz. Już zaniechany przez czołowych producentów. Produkowany jedynie w najtańszych grupach osprzętu do montowania raczej w roweruch dla małych dzieci, które nie mają tyle siły w nogach co dorośli. Oczywiście producenci rowerów by stworzyć rower za 650 zł muszą użyć tych najtańszych części, a te przy używaniu przez osobę dorosła są po 1000 - 2000 km są do wyrzucenia. Coś za coś. Albo kupujesz tani rower i co pół roku wymieniasz napęd, albo droższy i na 10tyś jazdy masz spokój. Tobie potrzeba: Korba shimano 3rz do napędu 3x7 Korba https://rowerek.pl/product-pol-7438-Mechanizm-korbowy-FC-M361-48x38x28-175-mm-czarny-z-oslona.html suport dedykowany dla ww. Korby czyli Shimano BB-UN26, BB-UN55 https://rowerek.pl/product-pol-7531-Suport-Shimano-BB-UN26-kwadrat.html Wolnobieg: np SHIMANO MF-TZ500-7 14-28T 7rz łańcuch 7rz Tak 400 zł się uzbiera. Jeszcze 2 lata temu kupiłbyś te części za 250-300 zł. Wiem że cena korby może wydawać się wysoka, ale jak kupisz taką jaką masz teraz lub inne podobne wynalazki, to skończy się tak jak teraz czyli za rok znowu będziesz ją musiał wymienić.
wkg Napisano 9 Kwietnia 2021 Napisano 9 Kwietnia 2021 Z dokładnością do tego, że korba 170mm Jak kolega wysoki to lepiej 175mm ale to juz jak kto lubi A tak kiedyś było: https://biostern.abstore.pl/korby-tarcze-i-suporty-fcm361-mech-korb-48-38-28-8rz-170mm-czar,c68,p3381,pl.html
chrismel Napisano 9 Kwietnia 2021 Napisano 9 Kwietnia 2021 @nowy11Miałem taki rower. Mieszkałem pod Warszawą i był mi potrzebny zimą na dojazdy do sklepu po zasolonej nawierzchni. Wydawało mi się że jak będę jeździł tylko 500-700 km w sezonie zimowym to wytrzyma kilka lat. Wytrzymał tylko jeden sezon. Potem te wszystkie plastelinowo-plastikowe części zaczęły się rozpadać i już po drugim sezonie nie warto go było naprawiać. Popękały szprychy, pourywały się klamki hamulcowe, itd. Także to inwestowanie w skarbonkę bez dna. Potem będąc w Holandii kupiłem jakiegoś trupa holenderskiego za 100 Euro. Ten trup piszczy, trzeszczy, ma pewnie ze 25-30 lat ale cały czas jeździ. Więc jak potrzebujesz roweru jako środka lokomocji nie wiem czy nie warto poszukać czegoś takiego. Napęd bez przerzutek czyli łańcuch kupisz za kilkanaście zł. Hamulce rolkowe są praktycznie wieczne. Koła w takich rowerach są z reguły solidne bo holendrzy na rowerach jeżdżą a nie trzymają w piwnicy i sprzedawcy/producenci bali by się sprzedawać totalny badziew bo reklamacje by ich zrujnowały.
chudzinki Napisano 9 Kwietnia 2021 Napisano 9 Kwietnia 2021 11 godzin temu, wkg napisał: Bądź wyrozumiały Ale mnie w ogóle nie chodzi o sprawy rowerowe, bo od tego to forum jest 😉.
nowy11 Napisano 10 Sierpnia 2021 Napisano 10 Sierpnia 2021 Witam rower mam już 3ci sezon , w porównaniu z wcześniejszym jest dużo lepszy, i się lekko jeździ, więc nie narzekam . Jak na cenę 649 zł to uważam że jest to bardzo dobry rower , żałuje że we wcześniejszy wrak wpakowałem tyle pieniędzy na różne naprawy a na tamtym naprawdę ciężko się jeżdziło w porównaniu z tym , gdy tymczasem dawno mogłem kupić ten obecny. Tak że nawet jak się jeździ na rowerze na którym ciężko się jeździ są jakieś plusy że człowiek sobie kondycje i nogi wyrobi . Napędu dalej nie wymieniłem , jeżdżę na 1 i 3 biegu, unikam tego środkowego, gdzie są zjechane zębatki chyba że pod górę jadę to go używam bo wtedy nie zarzuca łańcuchem. Płacić 300-400 zł nie mam zamiaru bo i nie mam tyle i głupotą jest płacić 80 % ceny roweru za napęd . Wpadł mi do dziś pomysł i to myślę nie głupi, zakupiłem na allegro pilniki do metalu cienkie i zamierzam spiłować te przestrzenie między zębatkami tak aby były ostre . Czy się uda i czy to coś da nie mogę powiedzieć jeszcze, ale jak da to jakiś sposób będzie wart polecenia.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.