Andruts Napisano 1 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2021 Witam Poszukuje ramy do projektu bądź gotowego zestawu roweru miejskiego z barankiem cos ala gravel z tym ze zalezy mi na przekładni planetarnej, projekt budżetowym na kazda pogodę i błoto. specyfikacja: - ramą stalowa/aluminiowa z poziomymi hakami z tylu pod piaste planetarna -kierownica typu baranek z klamkami szosowymi -tylko tylna przerzutka - przekładni planetarna (nexus7/nexus8/sturmey arche 5) -manetka przerzutki może być montowana na kierownicy jak w tribanie 100 bądź ja zakończeniu kierownicy -hamulce szczękowe/V-bramę -chce żeby mieściła mi się opona 35c z błotnikami. Na chwile obecna rozważam zakup ramy bądź całego roweru elops 500 z Decathlonu, (tama pod ostre koło) i na jej bazie zbudować taki wynalazek. czy znajda się jakieś inne sensowne propozycje, czy moja propozycja ma racje bytu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 1 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2021 ...to ja się wtrącę tylko z uwagą o planetarkach. Nie bierz Sturmey piątki bo nie wiem czy się mocniej zdziwisz czy zawiedziesz. Jest do kitu. Oczywiście to jak loteria ale strasznie dużo widziałem nietrafionych losów a o niebo lepsza jest Sturmey Archer 3. Mam już drugą S-RK3 (pierwszą sprzedałem i żałowałem) a ciurałem ją w mieście i na wertepach. Trzy biegi dadzą radę a piasta jest relatywnie lekka i nieskomplikowana w środku. Nexus daje radę ale jest toporny jak i Alfina, ale ósemka bo jedenastki też potrafiły mieć czkawkę. A i tak to jest jak ciąganie kotwicy w porównaniu do SA3. Takie moje zdanie. Aha, ja miałem wajchę zamontowaną na sterówce, nad mostkiem - sprawdzało się idealnie. Poniżej zdjęcia manetki w skrajnych pozycjach: p.s.: nie wiem czy uda się do ELOPSa wcisnąć 35c z błotnikami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 1 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2021 Zwróć uwagę na szerokość tylnych widełek, w ramach pod "ostre" będzie mniejszy, zwykle 120mm. Nie wciśniesz tam Nexusa 7/8 bo jak dobrze kojarzę są pod rozstaw 135. Wciśniesz Nexusa 3, Sturmeya trójkę itd. Jeśli chodzi o moje doświadczenia - przerabiałem Alfine z barankiem w Cotic (ale to za droga rama) i cóż, nie był to udany eksperyment i szybko się pożegnaliśmy. Co mnie drażniło - przede wszystkim waga, mocno czuć skumulowanie w okolicach tylnej osi, dwa - problematyczna wymiana dętki (tyczy się to także Nexusa 7/8). Przesiadłem się na S-RK3 i to był strzał w dziesiątkę. Wagi nie czuć, nie odbiega mocno od prostego napędu z kasetą, łańcuszek jest wygodny jeśli trzeba zmienić dętkę, zakres przełożeń na miasto w zupełności wystarczający. W praktyce i tak będziesz jeździł na jednym przełożeniu, można sobie zębatki dobrać tak żeby mieć jedno bardziej miękkie, jedno bardziej twarde. Albo dwa bardziej miękkie na podjazdy. Trzeba brać pod uwagę to że piasty trzybiegowe "klikają" więc z tym dźwiękiem najlepiej się polubić. Nexus 3 też jest fajny, i niedrogi. Clickbox też jest całkiem wygodny w obsłudze jak przychodzi zdjąć koło, zakres podobny do S-RK3. Także może zdanie jest takie jak @kazafaza - w trójkę warto iść, wyżej - szkoda zachodu. Jak potrzebujesz większego zakresu przełożeń to dużo lepiej sprawdza się tani napęd 1x8 albo coś w ten deseń. Kaseta z łańcuchem spokojnie wytrzymują rok czasu a majątku nie kosztują, zdjęcie koła dużo łatwiejsze przy pionowych hakach. Ciężkie piasty 7/8 biegowe i w górę są dobre do jazdy turystycznej i rekreacyjnej. Do nieco szybszej i ostrzejszej - a chyba o takiej mówimy skoro mowa o baranku, według mnie się nie sprawdzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andruts Napisano 1 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2021 Mam teraz nexusa 3 w rowerze i całkiem przyjemnie się jezdzi tylko czasami brakuje przelozen, miałem nadzieje ze model z większa ich liczba sprawdzi się lepiej, ale z tego co mówicie lepiej chyba lepiej zostac przy tej piascie. Kazafaza co to za rama? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 1 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2021 Szara to Charge Cooker (z czasów gdy jeszcze robili rowery a nie wtyczki) a zielona to Genesis Fortitude (tylko przez rok w produkcji - 2013). Żadnej już nie mam niestety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andruts Napisano 3 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2021 Ma ktoś pomysł na jakąs sensowną dostępną stalową rame gravel/przełaj do tej konfiguracji z poziomymi hakami z tyłu? Ewentualnie aluminiową. Projekt budżetowy wiec nie chce do niego ładować ramy za kilka tysięcy.. na razie jedyne sensowne co znalazłem do tego projektu: -elops speed 500 - 430zł, ale może być za wąska żeby wsadzić opone 35c a juz na pewno nic wiekszego tym bardziej z błotnikami -octane one kode - gravelowa stalowa poziome haki, ale cena 1600zł i rama przygotowana pod tarcze -rama z locabikes - świetna geometria miejsko/gravelowa, haki poziome ale rama aluminiowa cena też nie za rewelacyjna 1200zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 3 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2021 Poniżej 1000 nie spodziewaj się że coś znajdziesz, ciężki temat, stal teraz w cenie - wiem bo temat przerabiałem jakiś czas temu. Zostają Ci miejskie single (nawet ze skośnymi hakami) pokroju tego Elopsa, jakieś ramy do "ostrego koła" które czasem na Allegro widzę po kilka stówek, i kombinowanie z dorzuceniem do tego piasty trzybiegowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bioly87 Napisano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2021 Ten Elops ma 44x18 to taki nexus 3 dał by mniej więcej takie przełożenia 44x22-18-14? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2021 44x24 bardziej. Bierzesz sobie przełożenie główne 44x18=2,44 i mnożysz przez 0,73 i 1,36 co daje 1,78 i 3,32. Czy takie są uniwersalne - ciężko powiedzieć. Ja przerabiałem różne opcje, z "głównym" przełożeniem na biegu bezpośrednim i najbardziej twardym. Generalnie lepiej sprawdzała się opcja kiedy bieg główny (właśnie w okolicach 2.4-2.7:1) miałem na trzecim biegu a do tego dwa miękkie na podjazdy, niż kiedy miałem bieg główny na bezpośrednim przełożeniu, bo wtedy tego najbardziej twardego nie używałem prawie wcale. Co jest jeszcze bardzo fajne (nie wiem jak z dostępnością) to piasta S2 Sturmeya, masz dwa biegi, zmieniasz ruchem korb do tyłu. Masz jeden bieg główny i jeden do ruszania/na górki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.