Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, szykuję się do zakupu pierwszego gravela i rozkminiam nad trzema modelami.

 

 

Stosunek cena komponenty na pewno na korzyść Ridley-a. Jako, że jest to mój pierwszy gravel myślę nad opcją 1x11 stąd rozważam opcję Canyona. 

Każda podpowiedź i sugestia na wagę złota, także proszę o pomoc :) Przydatne będą też informacje odnośnie serwisu i obsługi klienta jednej i drugiej stajni. 

 

Napisano

Kwestia wizualna w przypadku tych modeli w miarę mi siedzi, więc tutaj nie doszukuje się plusów i minusów, które mogłyby przeważyć co wybiorę :D

Napisano

Nie ukrywam, że najbardziej intryguje mnie różnica w osprzęcie i czy przykuwać na to znaczną uwagę. Nie wiem czemu ale od Canyona czuję lepsze fluidy, z drugiej strony Ridley oferuje osprzęt wyższej grupy. Nie wiem jakie różnice można odczuć pomiędzy GRX600 a GRX800. Czy lepszym wyborem będzie napęd GRX800 2x11 czy GRX600 1x11 😐 

 

Napisano
Teraz, chudzinki napisał:

Tak z ciekawości kliknąłem na linki żeby sprawdzić dostępność 😀.

Trzeba rezerwować :D

I tu jest właśnie klin, bo z napędem 1x11 nie miałem do czynienia. Planuję uprawiać raczej kolarstwo romantyczne i od czasu do czasu zdobywanie jakiś podjazdów typu Góra Świętej Anny. Nie wiem na ile pozwala taka ilość przełożeń i jakie ma zalety/wady. Co czytam jakieś nowe treści na ten temat, to mniej wiem, bo każdy piszę/mówi coś innego. 

Napisano

Na taki podjazd o nachylenieu około 4% to o ile jesteś w miarę sprawny to na obu podjedziesz bez problemów. Napęd 2x będzie miał bardziej gęste stopniowanie kasety, jak będzie za twardo to zawsze możesz zmienić kasetę 11-32 na 11-34. Napęd 1x z kasetą 11-42 (o takiej samej ilości biegów) to stopniowanie o wiele bardziej mtb-owe a za to nie musisz się użerać z przednią przerzutką. 

Zdania sa podzielone bo - szczególnie w mtb - napęd 1x zrobił się modny i w bardziej terenowych zastosowaniach - chyba zdecydowanie lepszy. W szosowych - raczej długo jeszcze nie.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Dziękuję za świetną podpowiedź :) Najbardziej zależy mi na prostych i praktycznych rozwiązaniach. Na pewno nie raz udam się na jakąś ustawkę kolarską, ale nie muszę jeździć w pierwszych grupach, także wydaje mi się, że napęd 1x11 będzie bardziej słuszny. 

@wkgPatrząc na specyfikę i komponenty tych rowerów, przejmowałbyś się ceną, czy różnice nie są na tyle znaczące, żeby wybrać Canyon Grail 7 1by (GRX600 1x11s)?

 

 

Napisano (edytowane)

Ja bym wybrał Canyona bo mi się bardziej podoba :) A najpierw bym się przymierzył bo już raz miałem niedopasowany rower. I nigdy więcej.

Na ustawce to stopniowanie 11-42 Cię zabije. Na jednym biegu będziesz kręcił jak myszka w kołowrotku a na drugim za wolno. Tam goście jeżdżą na 11-28 albo 11-25

Edytowane przez wkg
Napisano (edytowane)

Opcja z 1x jest jeszcze taka, że można też wsadzić ciaśniejszą kasetę i mieć na zmianę 2 blaty, ewentualnie drugi komplet kół z inna kasetą, a innym pasuje tak jak wychodzi od producenta. Bardzo indywidualna kwestia. Zwróć uwagę jakich przełożeń używasz teraz, czy mocno przeszkadzają Ci zmiany kadencji, popatrz na http://www.gear-calculator.com/ i musisz sam ocenić.

Wg. tabelek Canyon jest trochę lżejszy.

Patrząc na to co się dzieje obecnie na rynku rowerowym to raczej małe szanse na którykolwiek z nich w tym sezonie.

Edytowane przez radoo
Napisano

Canyon na 2x wygląda najciekawiej pod kątem wagi. Napęd 1x to imho nieporozumienie. Ani to przesadnie miękkie nie jest, a już zdecydowanie nie jest twarde. 40x11 w takim rowerze? Wiesz jak to się rozpędza? Dłuższy odcinek z lekkim nachyleniem rzędu 1-3% i przyjemny napęd się skończy, bo wejdziesz na zbyt wysoką kadencję.

  • +1 pomógł 2
Napisano

napęd 1x może być bardzo dobrym rozwiązaniem i wiele osób go sobie chwali, ale oczywiście nie jest dla każdego, tak jak nie każdy potrzebuje 2x

Napisano

Ja osobiście nie widzę żadnych cech jakimi Rydley ustepował by Canyonowi, ba uwazam że nawet lekkie plusy na Kenzo. Lakier masz  błyszczący, łatwo jest utrzymać w czystości Kenzo ma tez mocowanie pod bagażnik.  Wagowo rama Rydleya to okolice 1600g więc tez bardzo porównywalnie z Canyonem.  

Są to dobre rowery i decydował bym się na ten który by mi pasował wizualnie. kenzo bliżej szosówce, niż góralowi, to nie jest gravel o mocno wyprostowanej sylwetce.

Napęd 1xx nie jest żadnym nieporozumieniem. Jest to inny napęd wydaje mi się dla bardziej zdecydowanych.  Wystarczy być tylko świadomym jakich przełożeń uzywa  i dobrać do siebie wielkosć tarczy i kasety. Mnie znudziła korba 2rz, zawsze miałem dylemat na jakim blacie jezdzić.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Update o dostępności: Ridleya w tym sezonie na pewno się już nie spotka, a w przypadku Canyona to trzeba śledzić stronę i zapisać się do newslettera. 

Także zostały dwie opcje Canyon z napędem 1x11 lub 2x11 - wybór staje się coraz prostszy :D

Napisano

z Canyonem niestety też bym specjalnie nie liczył na dostępność do jesieni. Jak była otwarta możliwość zamawiania to terminy realizacji były koło września

  • +1 pomógł 1
  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...