Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team
Napisano

Recon ze stalowymi goleniami górnymi działa bardziej tępo. Stąd też bierze się różnica z wadze.

Jeśli masz Recona to mimo wszystko nie zmieniał bym na Rebę, bo możesz się rozczarować, że wydałeś kasę a przepaści nie ma.

 

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

To są niuanse wyczuwalne przy pewnych ustawieniach. Recon ma bezdyskusyjnie gorszą czułość ale to się czuje jak się korzysta z pewnego skoku a nie SAG 10% i wideł sztywny jak kołek.

@AmariderJeśli piszesz o współczesnym SiDzie to jest duża różnica. Dużo większą czułość i sporo większa odporność na spienianie oleju w tlumiku (zatem tłumi tak samo dobrze na szybko następujących po sobie przeszkodach typu rockgarden czy schody). Jest też dużo droższy w utrzymaniu.

Edytowane przez Dokumosa
  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Jeśli mieli byście do kupienia rebe rl i sida rl w tej samej cenie to co byście wybrali? Z czego wynika dużo droższe utrzymanie? 

Edytowane przez Amarider
  • Mod Team
Napisano

Jak w tej samej cenie to zdecydowanie SID, bo jest poprostu lepszy. Serwis raz w roku się ogarnie, ale trzeba się liczyć, że części do SIDa mogą być droższe.

  • +1 pomógł 1
Napisano
11 godzin temu, Dokumosa napisał:

To są niuanse wyczuwalne przy pewnych ustawieniach. Recon ma bezdyskusyjnie gorszą czułość ale to się czuje jak się korzysta z pewnego skoku a nie SAG 10% i wideł sztywny jak kołek.

Mam SAG 20%, ale może po prostu na rebie za mało jeździłem (była w rowerze kolegi, który raz pożyczyłem). @Dokumosa miałeś okazję porównywać to do machete pro ?

Napisano (edytowane)

Nie 1:1 tzn. inny (chociaż mój) rower, brak czasu (i ochoty) na poprawki ustawień tym samym porównania w tym przypadku się nie podejmuję bo nawet po tych samych trasach nimi nie jeździłem.

@Amarider Koszt dużego (co 200h) serwisu SIDa wynika z pracochłonności związanej z tłumikiem (tego się nie ogarnie jednym imbusem i srubokrętem) oraz ew. koniecznosci wymiamy kondoma. Maly serwis mozna ogarnąc samemu w mieszkaniu w 15 min.

Jeśli możesz kupić nowego SIDa i rebę w tej samej cenie to odpowiedź jest prosta. Starsze modele z chargerem w wersji pierwszej były problematyczne (zwykłe właściel decydował się ma na wymianę chargera do wersji 2.0 lub 2.1 co poprawiało znacząco też pracę - koszt jak upgrade reby do SIDa). A jeszcze starsze (do 2016) miewały bebechy 100% z reby (inny mógł być zespół korona, sterówka, golenie górne np. korona i sterówka z węgla (wersja wc)).

Edytowane przez Dokumosa
  • +1 pomógł 1
Napisano

Czy opłaca mi się dopłacać do sida select, czy jednak zwykły sid rl zaspokoi moje oczekiwania? Jeżdżę jako zaawansowany amator. Lasy czasem jakiś trudniejszy teren i błąkanie się po mieście - schody i płaski teren. Zależy mi aby amortyzator wybierał drobne nierówności, z czym recon radzi sobie bardzo przeciętnie. Szczególnie patrząc na polskie drogi. Mam taki sam problem mianowicie przy sagu 20, 15% amortyzator mogę dobić bez żadnego problemu, przez co jestem zmuszony porządnie go dopompować Nie patrząc na sag. (ważę 65kg)

Napisano

Szczerze to nie patrzyłem na to. Pompowałem testowałem i jeśli mi pasowało to jadę. Do recona nie da sie zamontować tokenów też duży -. Czy w sidzie mogę zmienić skok na 120mm bez wymiany bebechów? 

Napisano

W SiDzie (i Rebie) zmiana skoku to zawsze wymiana airshaftu czyli lepiej kupić od razu ze skokiem docelowym. Jak chcesz wybierania małych nierówności to seslect sobie radzi. Ew. idź w FOXa 34 z gripem 2. 

Napisano (edytowane)

Pewnie tak było by wygodniej i taniej, ale znalazłem dobrą ofertę,(tak mi się wydaje, bo nie mam porównania z innych sklepów) sid rl za 1600zl. Po ile on kiedyś chodził? (przed pandemią). Wystarczy że kupię air shaft na 120mm, czy muszę dokupić coś jeszcze? 

Edytowane przez Amarider
  • 2 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

W SID/Reba naturalnie, że tak. Dodatkowo trzeba wypatroszyć tłok z popychaczem. Ale nie ma złego... przy okazji zrobisz serwis zerowy. Potrzebny olej 15WT oraz smar np. DynamicSeal do komory powietrznej oraz pod uszczelki.

Edytowane przez Dokumosa
  • +1 pomógł 1
Napisano

Teraz doczytałem, że chodzi o recon rl. Teoretycznie można wypatroszyć cały zespół sprężyny powietrznej od góry odkręcając korek kluczem 24 (po uprzednim odbiciu i odkręceniu shaftu z dołu). Golenie dolne mogłyby więc zostać ale z lewej i tak wyleci cały olej.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...