Skocz do zawartości

[Korba] Acera FC T3010-- jak ustawić blaty i ukrecony gwint z obu stron przy próbie zdjęcia korby

rabarbaros

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, mam problem, a już po prostu nie mam siły do walki z tym. Otóż w rowerze, budżetowym, Lazaro, mechanizm korbowy to ACER FC 3010. Zdjąłem (sam nie wiem po co, chyba żeby dokładnie wyczyścić) Blaty duży i średni(najmniejszy przykręcony jest osobno). Nie zwróciłem uwagi jak były założone tzn. którą stroną i jaka jest ich pozycja względem korby. Jestem laikiem i po prostu nie wiem, szukałem pół dnia w internetach, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Niestety w tej chwili mnie nie stać na serwis, a na dodatek przy próbie zdjęcia korby, gwinty w korbie zerwały się jakby były normalnie z plasteliny, po prostu zero oporu, ściągacz wyszedł z gwintem :( nie stawiając nawet większego oporu. Czy mógłby ktoś mi pomóc i powiedzieć zaznaczyć jak te blaty mają by ustawione?

Jak mogę ściągnąć teraz korbę jeśli gwinty są pozrywane? Jet jakiś ściągacz innej budowy niż ten wkręcany? yhh

Z góry dzięki za pomoc

duza A.jpg

duza B.jpg

srednia A.jpg

srednia B.jpg

• Mod Team

Co do zębatek to strona 25 instrukcji: DM-FC0002-13-POL.pdf (shimano.com) zresztą stronę którą były założone łatwo określić na logikę - widać wytarcia po ślizgającym się łańcuchu przy wrzucaniu na zębatkę, więc tan strona powinna być od wewnątrz.

Nie pytam nawet w jaki sposób pozbawiłeś blatu pinu chroniącego przed zakleszczeniem łańcucha, ale widać po nim otwór, powinien być pod ramieniem korby tak jak w instrukcji.

Jak rozumiem odkręciłeś śrubę trzymającą ramię korby, ale nie możesz jej ściągnąć z osi suportu? Możesz spróbować po prostu się przejechać blisko domu, albo delikatnie postukać młotkiem. Tylko nie wal bezpośrednio w ramiona, ale podłóż coś.

No właśnie przez ten pin byłem zdezorientowany tzn przez jego brak: tu zdjęcie nowego

https://www.fahrrad.de/shimano-acera-fc-t3010-kettenblatt-fuer-ksr-9-fach-M150019.html#