rabarbaros Napisano 27 Marca 2021 Udostępnij Napisano 27 Marca 2021 Dzień dobry, mam problem, a już po prostu nie mam siły do walki z tym. Otóż w rowerze, budżetowym, Lazaro, mechanizm korbowy to ACER FC 3010. Zdjąłem (sam nie wiem po co, chyba żeby dokładnie wyczyścić) Blaty duży i średni(najmniejszy przykręcony jest osobno). Nie zwróciłem uwagi jak były założone tzn. którą stroną i jaka jest ich pozycja względem korby. Jestem laikiem i po prostu nie wiem, szukałem pół dnia w internetach, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Niestety w tej chwili mnie nie stać na serwis, a na dodatek przy próbie zdjęcia korby, gwinty w korbie zerwały się jakby były normalnie z plasteliny, po prostu zero oporu, ściągacz wyszedł z gwintem nie stawiając nawet większego oporu. Czy mógłby ktoś mi pomóc i powiedzieć zaznaczyć jak te blaty mają by ustawione? Jak mogę ściągnąć teraz korbę jeśli gwinty są pozrywane? Jet jakiś ściągacz innej budowy niż ten wkręcany? yhh Z góry dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 27 Marca 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Marca 2021 Co do zębatek to strona 25 instrukcji: DM-FC0002-13-POL.pdf (shimano.com) zresztą stronę którą były założone łatwo określić na logikę - widać wytarcia po ślizgającym się łańcuchu przy wrzucaniu na zębatkę, więc tan strona powinna być od wewnątrz. Nie pytam nawet w jaki sposób pozbawiłeś blatu pinu chroniącego przed zakleszczeniem łańcucha, ale widać po nim otwór, powinien być pod ramieniem korby tak jak w instrukcji. Jak rozumiem odkręciłeś śrubę trzymającą ramię korby, ale nie możesz jej ściągnąć z osi suportu? Możesz spróbować po prostu się przejechać blisko domu, albo delikatnie postukać młotkiem. Tylko nie wal bezpośrednio w ramiona, ale podłóż coś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...