Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

No tak, autor napisał że teorie go nie interesują ale chętni do teoretyzowania mimo wszystko zawsze się znajdą. 

Też mnie nurtował kiedyś ten problem i sprawdziłem to w praktyce, siła hamowania po wymianie samego zacisku z dwutłoczkowego na zacisk czterotłoczkowy wzrosła mi o jakieś 15%. Można się pokusić o wymianę tylko samych zacisków, po wykręceniu starego zacisku oliwka i insert w przewodzie prawie w 90% przypadków wpasowuje się w gniazdo nowego zacisku, czasami ale rzadko zdarza się że trzeba założyć nową oliwkę i insert na przewód bo zaczyna przeciekać. Dodatkowy wzrost siły hamowania uzyskasz gdy wymienisz klamki na takie z systemem servo wave, naprzyklad na klamki mt500, deore, slx, xt, zee.  Klamki ZEE są w bardzo fajnej cenie w sklepie  Biostern, para po 120 złotych, w tym samym sklepie zaciski mt420 po jakieś 150 złotych. 

Napisano

Pies nie używa klamek zee, deore czy bl-mt501 albo bl-m506, pies do hamowania używa własnych łap. A klamki ZEE są fajniejsze bo mają fajny napis ZEE i mają fajną cenę za sztukę, są z grupy osprzętu przeznaczonego do najcięższych zastosowań.

Napisano

Ale ja nie potrzebuję dekielka, póki co z moim dekielkiem jest wszystko w porządku, jeszcze mi na dekiel nie walnęło żebym wymieniał w klamce dekielek dla samego napisu.

Dyskusja ta jest co najmniej bezsensowna dlatego darujmy sobie te komentarze które nic nie wnoszą do tematu.

Napisano (edytowane)

mam nieodparte wrażenie że autor się pyta o samą wymianę zacisku... dajmy mu szansę zareagować na to co już padło.

Edytowane przez abdesign
Napisano

Hamulec zamówiłem. Czy dobrze zrobiłem, czy źle , to się okaże po zamontowaniu. Chciałbym mieć na przednim kole ciut lepszy hamulec od tych M 315. Miałem prawie dwa wypadki,bo słabo hamowały.

Żadne przeróbki nie interesują mnie i tak zabawy przy dwóch rowerach jest sporo.

W drugim rowerze mam stare Avidy Elixiry 3,jestem z nich bardzo zadowolony. Po świeżym zalaniu działają rewelacyjnie,jak dla mnie.

Mam nadzieję ,że te MT 420 choć zbliżą się do tych Avidów.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Zamontowałem hamulec Shimano MT 420 w rowerze. Po dotarciu hamulec hamuje porównywalnie do Avid Elixir 3. Rewelacji nie ma,ale jest przyzwoicie. Na trasy górskie , raczej odpada. Ważę 67 kg. Dla osób 100 kg i więcej , nie polecam tego hamulca.

Napisano

To budżetowe hamulce jak mt200 czy m315, jedyną różnicą jest dwupalcowa klamka (czyli delikatnie krótsza niż we wspomnianych). No i działają zgodnie z przeznaczeniem (nie były projektowane do jazdy po górach). Wg Shimano osprzęt mtb zaczyna się od poziomu deore.

Napisano

MT420 są czterotłoczkowe. Tutaj chyba każdy ma inne odczucia, u mnie przy mt400 po zmianie tarcz i klocków odczułem dużą różnicę na plus, nie bałem z tym jeździć w górach.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...