Skocz do zawartości

[Błotniki] Stabilne i pełne błotniki do roweru trekkingowego 28"


Ntkgzd

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, szukam dobrych błotników do mojego roweru trekkingowego skręcanego od zera na ramie Unibike Prime GTS 21" 2021. Koła 28" (właściwie to 27", ponieważ Tannus Airless tyre 700 x 40C (622-40) to tak naprawdę 27", wspominam o tym, jeśli miałoby to mieć znaczenie - w co wątpię, ale nie jestem ekspertem).

Na ten moment znalazłem SKS Bluemels B45 Błotniki 28" (kolor matowy, czarny) i po przeczytaniu komentarzy do tego produktu wydaje mi się, że to będzie dobry wybór.

Pytam Was o zdanie, ponieważ Ci co korzystają z błotników z pewnością mają swoje przemyślenia i doświadczenia w tym zakresie z którymi mam nadzieję chętnie się podzielą :) - w końcu nic tak nie irytuje jak często wyginający się błotnik, ocierający o koło :).

P.S.
Rower będzie na hamulcach tarczowych, także prośba o nie sugerowanie się tym, że fabrycznie jest na V-brake'ach - aczkolwiek to też chyba nie powinno mieć znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bluemelsy Matt to dobry wybór. Chlapacz robi robotę, ale jak rower ma być do jazdy w każdą pogodę to również myślę że wersja 53mm będzie lepszym rozwiązaniem. Powinna się zmieścić bo do Prime wchodzą opony 47c. 

Jeśli dobrze kojarzę to wersja Matt chwiała się u mnie trochę bardziej niż klasyczne Bluemels, ale mogło to być tylko takie wrażenie albo wynikać z obciążenia błotników dużymi chlapaczami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To aby uwzględnić wszystkie Wasze porady (dzięki za nie) musiałbym kupić SKS Bluemels B53 Błotniki 28", matte black (2021). Tutaj już jest trochę gorzej z pozytywnymi komentarzami, ale wydaje mi się, że to oceny osób, które chciały zamocować te błotniki samodzielnie w domowych warunkach a nie oddać na serwis. @MikeSkywalker Ty mi powiedź proszę jak jest :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olałbym całkiem te komentarze, to są zwykle błotniki. Obojętnie jaki model SKS wybierzesz - solidne, z podobnym systemem montażu. Tu nie ma jakiś kosmicznych technologii. 

Ludzie narzekają na plastikowy uchwyt przykręcany do ramy - może i plastik ale jeszcze go nie połamałem a błotniki tłukłem w terenie nie raz. 

Nie trzeba serwisu żeby to zmontować. Jedyne czego trzeba to "zmysłu technicznego" żeby ominąć zacisk czy pokombinować z prętami jak wyjdą inne komplikacje. Nie zawsze jest to plug&play i tyczy się to większości błotników uniwersalnych które trzeba do roweru dopasować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://allegro.pl/oferta/unibike-crossfire-gts-czarno-zielony-rama-17-10534414798?utm_source=notification&utm_medium=buyerCart&utm_campaign=transaction-notifications-buyercart&snapshot=MjAyMS0wMy0yNVQxNToyMDo1MS41OTdaO2J1eWVyO2EyMmMwN2Q3NWU3YzNiMDFmZmMzNWI2M2YxYTk4MmE5Njc4MGQyNzY1ZTM3MmM5MDA0Y2E2ZDUxYTVkMjU3ZmQ%3D , to jest mój nowy nabytek też chciałbym zaopatrzyć go w błotniki czy te powyzej będą odpowiednie ?? i do tych opon jaką szerokość sugerujecie , dodam że w deszcz nie będę jezdził ale po deszczu tak  .Czy moze ze strony fabrycznej coś wybierać -https://hurt.unibike.pl/kat/134/28 .

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest problem - drobny - z mocowaniem do NVX,  potrzebujesz do pełnych błotników adaptery wkręcane w gwinty M5 z tyłu widelca ciut poniżej połowy wysokości. Sprawdź czy je masz.

https://rower.com.pl/adapter-widelek-zawieszenia-sks-912441  To jest wersja "pro" . Nie chce mi się szukać ale były chyba też w niższej cenie niż w tym linku.

wersja quasi-pro  https://stalmut.pl/oferta/opaski-obejmy/obejmy-mocujace-oslonie-gumowej-din-3016-d1/

pozostają różniste wersje amatorskie .... z trytytkami (fuj, fuj) włącznie

W którymś z postów pokazywałem swoje autorskie rozwiązanie na zdjęciach  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zgodnie z moim stanem wiedzy wszystkie rowery Unibike z kategorii Cross są tak samo przygotowane do montażu błotników i tylnego bagażnika. Sklep Bikester, pomimo, że wysyła sprzęt z Niemiec to daje możliwość wygenerowania darmowej etykiety zwrotu, aby niepasujący towar móc odesłać bez dodatkowych kosztów za pośrednictwem Poczty Polskiej - sprawdzałem, działa to sprawnie, także na mój gust nie ma czego się bać, od razu można oddać na serwis czy komuś kto ma "zmysł techniczny" :P, a jak nie będą pasować to odesłać.

Ja jeszcze ich nie zamówiłem, chcę skompletować najpierw wszystko co będę wciskać w tylną część roweru w okolicach błotników, aby później nie było, że mi coś nie będzie pasować tym bardziej, że będę musiał poszerzyć otwory w blokadzie tylnego koła PRO SHIELD™ Plus 5950 aby wykorzystać fabryczne piwoty w tylnej części ramy do montażu tego zabezpieczenia, a głupio byłoby nie trafić z tym poszerzaniem za pierwszym razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tak informacyjnie kilka kwestii w sprawie błotników i zabezpieczenia ABUS.

Piwoty, które znajdują się w ramie są za nisko, aby móc je wykorzystać do zainstalowania blokady tylnego koła PRO SHIELD™ Plus 5950 i to zapewne dotyczy wszystkich ram, jeśli chcieć zamontować to zabezpieczenie z błotnikami właśnie na piwotach (pomijając fakt, że z instalacją zabezpieczenia na piwotach również jest sporo kombinowania). To tak ku przestrodze gdyby ktoś kiedyś wpadł na ten sam pomysł co ja :P. Z czasem pewnie zmienię ramę z Unibike Prime na inną, ze względów estetycznych - niewykorzystane piwoty wyglądają dziwnie :P.

Co do samych błotników to pasują do tej ramy, jednak ze względu na to, że całość jest wykonana z matowego plastiku i faktu, że to tworzywo się elektryzuje to utrzymanie w czystości tego wynalazku jest praktycznie niemożliwe, zawsze po przejechaniu palcem będzie widać ściągnięty kurz.

Ponadto wszystkie mocowania są plastikowe i w sumie by mi to nie przeszkadzało gdyby nie fakt, że instalacja baterii do silnika MXUS na tylnym bagażniku wymaga solidnego zaciągnięcia śrub, ponieważ cała konstrukcja sporo waży - wydaje mi się, że te plastiki mogą tego nie wytrzymać, ale zobaczymy.

No i na koniec - chlapacze są świetne, ale na tylnym kole sięgają tak daleko, że jak jest potrzeba wpakowania się pionowo z rowerem do windy to nie idzie nim nie przytrzeć podłogi co ostatecznie prowadzi do sytuacji, że mocowanie chlapacza puszcza. Nie jest to w sumie jakiś duży problem, ponieważ zawsze na upartego można skleić błotnik z chlapaczem metakrylowym dwuskładnikowym klejem strukturalnym MAK 38 a wówczas prędzej złamiemy plastik niż chlapacz nam odleci.

Jestem ciekaw czy te błotniki wytrzymają montaż bagażnika. Jeśli znacie inne, godne uwagi - to dajcie proszę znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tak informacyjnie, jeśli chodzi o błotniki SKS Bluemels B53 to można ściągnąć tylny chlapacz, odciąć kilka centymetrów błotnika i wkleić go na końcu - wówczas gdy pionowo wstawia się rower do windy to błotnik nie haczy o podłogę a funkcjonalność jest zachowana - błoto nie chlapie po plecach a całość wygląda estetycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Te chlapacze pomimo, że przykleiłem dobrym klejem, to niestety przy ciągłym telepaniu na kostce brukowej odpadają, niestety tylny już przez to bezpowrotnie zgubiłem i teraz sakwa jest częściej brudna od błota (przez to, że przycinałem wcześniej ten błotnik, aby w pozycji pionowej z chlapaczem nie haczył o podłogę w windzie).

Także tym razem inwestuję w Bluemels B53 i w jednym zamówieniu kupię Bluemels B65 w nadziei, że uda się to jakoś wcisnąć. Pewnie, jestem naiwny, że do Unibike'a mi to się uda upchać, ale mierzyłem na różne sposoby i ciężko jest oszacować czy te elastyczne błotniki jak się dobrze pougniata to czy się zmieszczą na przysłowiowego chama :P, a zawsze jest opcja zwrotu :P. Gdyby weszły - lepszej opcji nie będzie, dam znać co z tego wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Ntkgzd napisał:

Te chlapacze pomimo, że przykleiłem dobrym klejem, to niestety przy ciągłym telepaniu na kostce brukowej odpadają, niestety tylny już przez to bezpowrotnie zgubiłem i teraz sakwa jest częściej brudna od błota (przez to, że przycinałem wcześniej ten błotnik, aby w pozycji pionowej z chlapaczem nie haczył o podłogę w windzie).

Chciałeś poprawiać producenta to masz ;)

A jeśli chodzi o błotniki z tworzywa - jeśli się nie zmieszczą zawsze można je nieco przyciąć w miejscu styku z ramą, tutaj raczej nic nie powinno się stać, już parę tak szlifowałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.05.2021 o 17:50, Ntkgzd napisał:

błotniki SKS Bluemels B53 to można ściągnąć tylny chlapacz, odciąć kilka centymetrów błotnika i wkleić go na końcu

17 godzin temu, Ntkgzd napisał:

Te chlapacze pomimo, że przykleiłem dobrym klejem, to niestety przy ciągłym telepaniu na kostce brukowej odpadają

A te chlapacze nie są przypadkiem przykręcone na takiej specyficznej śrubce? A nawet jak nie to najlepiej użyć nitów, nic je nie ruszy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...