Skocz do zawartości

[Dętka 80 mm Conti] bez nakrętki unieuruchamiajaca wentyl - obręcz 60 wentyl


ClassyBike

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

W związku z tym, że dętki Conti z wentylami 80mm nie mają gwintu (nie ma możliwości nakrętką unieruchomić wentyl w obręczy),chcę to w jakiś sposób unieruchomienic, żeby wentyl nie latał.

Najlepszej chciałbym kupić nakrętkę, która zrobi robotę.

Macie jakieś namiary na taką?

Albo moze inne sposoby?

 

Dziękuję 😊

Napisano

Effetto Mariposa ma takie naklejki, Shelter chyba. Takie kółko zapobiegające uderzaniu o obręcz.

Podejrzewam jednak że chodzi żeby wentyl nie chował się w obręcz. Możesz zastosować ciasny oring. Nie będzie to w 100% sztywne, ale pomoże.

Myślałeś o dętkach z krótkim wentylem i do tego przedłużki?

Napisano

Zamówiłem koła z obręczami 60 mm z oponami i takie dętki producent zastosował. Nakleili mi czarna taśmę, żeby nie latał wentyl.

Ale właśnie znalazłem fajnie przedłuzki Schwalbe. Gwintowane są na całej powierzchni. Więc jak będzie mi to przeszkadzało (rozwiązanie producenta) to mam dwie nówki dętki z wentylem 42 mm, kupię przedłuzki 30 mm od Schwalbe i powinno grać 😊 

Screenshot_20210325-120830_Samsung Internet.jpg

Napisano

To dobry pomysł, bo przedłużki zostaną na dłużej, dętki standard 42mm są najtańsze, a też warto mieć gwint bo z gładkich wentyli końcówka pompki przy większych ciśnieniach czasem lubi się ześlizgnąć i trzeba ją trzymać podczas pompowania. 

Napisano

Najpierw spróbuj bez niczego. Z mojego doświadczenia wynika, że wentyl nie obija się, nie lata i jest unieruchomiony przez ciśnienie dętki. Jedynie przy pierwszym pompowaniu będzie chował się do wewnątrz. Jeżdżę na wentylach 60 mm bez nakrętek i nic się nie dzieje. Jeśli będziesz jednak musiał, kup te naklejki, ktoś na forum już stosował i sprawdzały się.

Napisano

Dzięki. Zobaczę dziś wieczorem jak wygląda to na kołach. Bo dziś przyszły 😊.

Jak będzie OK to zostawię to tak jak jest, a przy następnej wymianie opon mam zamiar przejść na Tubeless i założę wentyl 80 mm z gwintem.

Napisano

Jakość jazdy - nie wpływa. 

Łatwość wymiany - utrudniona bo cała opona klei się od środka. 

Koszty - są, bo mleko kosztuje i trzeba go dolewać/zmieniać, opaska na obręcz kosztuje. Obręcz/oponę pomijam. 

Odporność na przebicia - według mnie żadna przy wysokim ciśnieniu. 

Także sam widzisz, sztuka dla sztuki. 

Napisano

Dwie uwagi :

- Trezado faktycznie zostawia takie gluty, kiedyś je czyściłem ale po zważeniu uważam, ze zupłenie nie ma sensu. Suchy glut to znacznie poniżej 10% wagi mleka, dokłada do wagi opony mniej niż ujmuje z niej zużycie - ale to w oponach mtb.

- Koledzy zwracają uwagę, że Stans zachowuje się znacznie lepiej - nie zostawia takich glutów.

Ale faktycznie w szosie to średnio sobie wyobrażam. W 29 calach nie wyobrażam sobie powrotu do dętek.

Napisano
15 godzin temu, MikeSkywalker napisał:

Jakość jazdy - nie wpływa.  

Niestety wpływa - opór toczenia, aczkolwiek latexowa dętka odstaje w okolicach 1w, dla nas jako tako apteka, a nie realna różnica.

Reszta związana z tubeless w szosie to dla mnie też same wady.

 

Co do obijania się kominków o obręcz - głownie odczuwalne  przy przestawianiu roweru, podczas jazdy siła odśrodkowa robi robotę.

Napisano

Na koła będę miał założone opony Conti GP 5000. Ponoć opory toczenia w tych oponach są bardzo małe.

Aż jestem ciekaw jak się przesiade z moich Vittoria Zaffiro PRO na Conti GP 5000 jak będzie się śmigało. 

Napisano

Dla mnie to w sumie żadne różnice, a w sumie na każde lepsze opony jak się założę, to będę czuł, że jest lepiej 😁.

Moje trzy letnie VZ Pro szału nie robią na drodze 😁

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...