ClassyBike Napisano 25 Marca 2021 Napisano 25 Marca 2021 Witam, W związku z tym, że dętki Conti z wentylami 80mm nie mają gwintu (nie ma możliwości nakrętką unieruchomić wentyl w obręczy),chcę to w jakiś sposób unieruchomienic, żeby wentyl nie latał. Najlepszej chciałbym kupić nakrętkę, która zrobi robotę. Macie jakieś namiary na taką? Albo moze inne sposoby? Dziękuję 😊
Gość Napisano 25 Marca 2021 Napisano 25 Marca 2021 Effetto Mariposa ma takie naklejki, Shelter chyba. Takie kółko zapobiegające uderzaniu o obręcz. Podejrzewam jednak że chodzi żeby wentyl nie chował się w obręcz. Możesz zastosować ciasny oring. Nie będzie to w 100% sztywne, ale pomoże. Myślałeś o dętkach z krótkim wentylem i do tego przedłużki?
ClassyBike Napisano 25 Marca 2021 Autor Napisano 25 Marca 2021 Zamówiłem koła z obręczami 60 mm z oponami i takie dętki producent zastosował. Nakleili mi czarna taśmę, żeby nie latał wentyl. Ale właśnie znalazłem fajnie przedłuzki Schwalbe. Gwintowane są na całej powierzchni. Więc jak będzie mi to przeszkadzało (rozwiązanie producenta) to mam dwie nówki dętki z wentylem 42 mm, kupię przedłuzki 30 mm od Schwalbe i powinno grać 😊
MikeSkywalker Napisano 25 Marca 2021 Napisano 25 Marca 2021 To dobry pomysł, bo przedłużki zostaną na dłużej, dętki standard 42mm są najtańsze, a też warto mieć gwint bo z gładkich wentyli końcówka pompki przy większych ciśnieniach czasem lubi się ześlizgnąć i trzeba ją trzymać podczas pompowania.
ClassyBike Napisano 25 Marca 2021 Autor Napisano 25 Marca 2021 Zobaczę jak będzie to wyglądało na żywo. Ale tak, czy siak kupię przedłuzki i będą czekały na montaż 😊
Argi Napisano 26 Marca 2021 Napisano 26 Marca 2021 Najpierw spróbuj bez niczego. Z mojego doświadczenia wynika, że wentyl nie obija się, nie lata i jest unieruchomiony przez ciśnienie dętki. Jedynie przy pierwszym pompowaniu będzie chował się do wewnątrz. Jeżdżę na wentylach 60 mm bez nakrętek i nic się nie dzieje. Jeśli będziesz jednak musiał, kup te naklejki, ktoś na forum już stosował i sprawdzały się.
ClassyBike Napisano 26 Marca 2021 Autor Napisano 26 Marca 2021 Dzięki. Zobaczę dziś wieczorem jak wygląda to na kołach. Bo dziś przyszły 😊. Jak będzie OK to zostawię to tak jak jest, a przy następnej wymianie opon mam zamiar przejść na Tubeless i założę wentyl 80 mm z gwintem.
MikeSkywalker Napisano 26 Marca 2021 Napisano 26 Marca 2021 Proszę, tylko nie pchaj się w bezdętki. W szosie nie ma to najmniejszego sensu, to jest dobre w MTB jak pompuje się jedną albo dwie atmosfery.
ClassyBike Napisano 26 Marca 2021 Autor Napisano 26 Marca 2021 Poważnie? Kurde ja czytałem właśnie opinie, że Tubeless to lepsze rozwiązanie, niż dętka. Teraz to już sam nie wiem 😁
MikeSkywalker Napisano 26 Marca 2021 Napisano 26 Marca 2021 Co chcesz zyskać? Minimalnie mniejszą wagę? Mleczko nie uszczelni Ci opony przy ciśnieniu 6-7-8 atmosfer. A wozić dętkę i zakładać ją do oblepionej opony? Można, tylko po co?
ClassyBike Napisano 26 Marca 2021 Autor Napisano 26 Marca 2021 Nie, nie zależy mi na kilku gramach, tylko na najlepszym rozwiązaniu ☝🏻
ClassyBike Napisano 27 Marca 2021 Autor Napisano 27 Marca 2021 - eksploatacja, koszty - łatwość wymiany, - odporność na przebicia, - jakość jazdy,, Etc...
MikeSkywalker Napisano 27 Marca 2021 Napisano 27 Marca 2021 Jakość jazdy - nie wpływa. Łatwość wymiany - utrudniona bo cała opona klei się od środka. Koszty - są, bo mleko kosztuje i trzeba go dolewać/zmieniać, opaska na obręcz kosztuje. Obręcz/oponę pomijam. Odporność na przebicia - według mnie żadna przy wysokim ciśnieniu. Także sam widzisz, sztuka dla sztuki.
MikeSkywalker Napisano 27 Marca 2021 Napisano 27 Marca 2021 Tak tylko w celu wizualizacji jak wygląda opona z zaschniętym mleczkiem http://nieoceniam.pl/testy/kola/mleczko-trezado/ a w celach edukacyjnych do poczytania i pooglądania. W skrócie - w szosie tradycyjna wymiana dętki jest znacznie "czystszym" zadaniem.
wkg Napisano 27 Marca 2021 Napisano 27 Marca 2021 Dwie uwagi : - Trezado faktycznie zostawia takie gluty, kiedyś je czyściłem ale po zważeniu uważam, ze zupłenie nie ma sensu. Suchy glut to znacznie poniżej 10% wagi mleka, dokłada do wagi opony mniej niż ujmuje z niej zużycie - ale to w oponach mtb. - Koledzy zwracają uwagę, że Stans zachowuje się znacznie lepiej - nie zostawia takich glutów. Ale faktycznie w szosie to średnio sobie wyobrażam. W 29 calach nie wyobrażam sobie powrotu do dętek.
ClassyBike Napisano 27 Marca 2021 Autor Napisano 27 Marca 2021 Chyba pozostanę przy normalnych oponach ☝🏻
radziuGD Napisano 27 Marca 2021 Napisano 27 Marca 2021 15 godzin temu, MikeSkywalker napisał: Jakość jazdy - nie wpływa. Niestety wpływa - opór toczenia, aczkolwiek latexowa dętka odstaje w okolicach 1w, dla nas jako tako apteka, a nie realna różnica. Reszta związana z tubeless w szosie to dla mnie też same wady. Co do obijania się kominków o obręcz - głownie odczuwalne przy przestawianiu roweru, podczas jazdy siła odśrodkowa robi robotę.
ClassyBike Napisano 27 Marca 2021 Autor Napisano 27 Marca 2021 Na koła będę miał założone opony Conti GP 5000. Ponoć opory toczenia w tych oponach są bardzo małe. Aż jestem ciekaw jak się przesiade z moich Vittoria Zaffiro PRO na Conti GP 5000 jak będzie się śmigało.
radziuGD Napisano 27 Marca 2021 Napisano 27 Marca 2021 5000 tl a 5000 + latex a 5000 z butylem rożnią się już odrobinę w oporach https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews
ClassyBike Napisano 28 Marca 2021 Autor Napisano 28 Marca 2021 Dla mnie to w sumie żadne różnice, a w sumie na każde lepsze opony jak się założę, to będę czuł, że jest lepiej 😁. Moje trzy letnie VZ Pro szału nie robią na drodze 😁
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.