Skocz do zawartości

[Amortyzator przedni] Rock Shox Reba RL - niespodziewana część - pomocy!


solo666

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry! Gorąca prośba o pomoc, bo amor leży rozkręcony w przedpokoju... ;)

Pacjent: Reba RL 29', 15x100, skok 100mm, rocznik ok. 2015 (wyjęta z Focus Black Forest Pro 2016, lagi srebrne)

Planowałem zmienić skok na 120mm, czytałem że się da, widziałem poradniki na YT, ok. Kupiłem odpowiedni tłok sprężyny na 120mm, dziś rozkręcam i jest niespodzianka. Już na pierwszy rzut oka dziwna sprawa, że moja fabryczna sprężyna (tłok własiciwie) na czarną główkę, a nie biała jak na filmach i zdjęciach w necie, do tego okazuje się że jest tylko 1cm krótsza od tej kupnej, a nie dwa. Po przyjrzeniu się innym elementom widzę, że część oznaczona przez RS jako "Floating seal head" jest u mnie większa niż na schemacie załączonym i filmikach w necie (sprawdzałem 3 rózne i wszyscy mieli taką jak na schemacie, a ja akurat mam większa... ;) ). Przejrzałem jeszcze instrukcję serwisową Reby zanim napisałem posta i tam na niektórych zdjęciach jest dłuższa, a innych krótsza więc nie wyjaśniło się nic (dłuższa jest akurat na schemacie widelca 26', ale ja mam na pewno 29'). 

Pytanie 1 - czy to ta część powoduje zmniejszenie skoku o dodatkowy cm? (czyli że mój oryginalny tłok jest pod 110mm, a ta przedłużona część redukuje go do 100mm?) Czy gdybym miał taką część krótszą, jak na schemacie i mój tłok nowy (pod 120mm) to skok byłby 120mm?

Pytanie 2 - jeśli tak to czy macie pomysł skąd wziąć taką część? (mam komplet do full serwisu Reby i tam niestety jej nie ma, chociaż  do dampera jest...) ewentualnie widzicie jakieś przeciwskazania żeby ją samemu zredukować? (miałbym w pracy mozliwość zrobienia tego jakoś porządnie, nie ciąłbym brzeszczotem na kolanie).

Z góry dziękuję za wszelką pomoc!

IMG_20210218_213549.jpg.1475c431b3ddaef9a6e5a66776234629.jpg

IMG_20210324_211203_forum.jpg

IMG_20210324_211211_forum.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, to chyba nie to ta biała jest do dampera (mam ją w zetawie), ma większy obwód wewnętrzny niż tłok sprężyny. Na filmikach ta z powietrznej wygląda tak jak moja tylko bez tego "dodatku" przedłużającego. Np. tutaj:

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno nie kupowałem service kitu do pierwszych Rebów SA. W każdym razie kiedyś w takowych wszystkie poszczególne elementy były pakowane w mniejsze woreczki z dokładnym opisem nr części i zastosowania a także były uwagi np. że jeśli masz czarną "sealhead" to wymień na tą z woreczka. 

U Ciebie jest jeszcze dodatkowy problem polegający na wysokości tego elementu. Tym samym nowy tłok nie będzie w skrajnie dolnej pozycji osiągał wysokości przetoki i nie będzie zachodziło wyrównywanie ciśnienia pomiędzy komorą pozytywną i negatywną.

Możesz też z nowym tłokiem użyć takiego wynalazku jak niżej (jest to dwa w jednym czyli "sealhead" (tym razem już nie float a fixed) i "shaft guide". Dodatkowa korzyść - zwiększenie objętości komory negatywnej co ma wpływać na poprawienie czułosći.

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Możesz też z nowym tłokiem użyć takiego wynalazku jak niżej" - takiego czyli jakiego? Chciałeś załączyć jakiś link, bo nic nie widzę? Czy mówisz o tej części co jest niżej żeby wstawić jeszcze raz taką samą?

 

Mam kit 11.4018.018.001, są tam części opisane w woreczkach, jest seal head ale do tłoka od tłumika, nie pasuje na tłok sprężyny,

IMG_20210325_104823.jpg

Edytowane przez solo666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - FS-REBA-RL-A5 - 21T51639556

Hm no ok, jest to jakas opcja tylko na ściągniecie tego ze stanów to trochu minie... 

A co myślisz o stoczeniu tej części mojej do takich wymiarów jak u innych? Może to spowodować jakieś problemy? Da to zamierzony efekt? (120mm skoku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten debonairowy sealhead kupisz bez prob w niemczech, hiszpanii i pewnie nawet w PL. 

Odnośnie stoczenia tego dziwnego Twojego to najpierw bym sprawdził po co dali taki a nie inny... Załóż fabryczne elementy na stary shaft i w skrajnie dolnej pozycji tłoka zmierz odległość między oringiem tłoka a dolną krawędzią "shaft guide". To samo zrób z nowym shaftem i określ jaki jest wpływ tego wystającego z "sealhead" dystansu. Jeśli nie zmienia się ta odległość to śmiało bez toczenia możesz zakładać tak jak jest. 

Być może w jakiś dziwny sposób fabrycznie wsadzono bebechy z wersji A3. W tym przypadku zmiana na 120mm to zmiana całego zespołu sprężyny powietrznej (ew. debonair sealhead + nowy shaft).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm tak jak na zdj? W takim ukladzie jest 2mm roznicy (nowy dluzszy, moze ta guma mniej ubita...). No ale w sumie wszystkie czesci te same wiec musialo tak wyjsc. W tym momencie jak zaloze tak jak jest to chyba skok podniose tylko o 1cm skoro "air shaft" mam tylko 1cm dluzszy? 

 

Czukalem tego debonair i w Pl i de nie znalazlem nic. W Czechach niby jest, ale czy i kiedy to dojdzie... 

IMG_20210325_194715.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Składaj na tym co masz. W takim układzie wymiana tego "sealhead" upośledzi pracę widła bo nie będzie się napełnić poprawnie komora negatywna. Oring tloka w skrajnej dolnej jego pozycji musi trafiać centealnie w przetokę wyfreziwana w goleni. Jak dasz płaski "sealhead" to przetoka będzie powyżej tłoka. Z tego właśnie powodu w tych widłach nie zmienia się skoku poprzez dokładanie/usuwanie tokenów. 

A shaft na pewno otrzymałeś taki jak chciałeś? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, shaft jest ok, sprawdzilem z serwisówką, shaft na 120mm ma miec 222,2mm i ten tyle ma. To ten moj oryginalny jest jakis "inny", wideł jest na 100mm, a moj shaft ma 212,2mm, czyli wg. serwisówki tyle ile ma miec na skok 120mm (no ale zredukowali to tym dluzszym seal headem i jest skok 100mm... taki ulep mi sie trafił z tego co leżało na fabryce ;)) 

 

"Skladaj z tego co masz", no tak ale wtedy bede mial skok 110mm, wideł jest do nowego roweru, rame kupilem pod 120mm i trochę geometria ucierpi na mniejszym. Ewentualnie można złożyć tymczasowo i załatwiać tego debonaira. Rozumiem, ze z tym nowym szaftem + debonair juz wszystko bedzie śmigać, tam juz chyba nie ma co sie nie zgrac skoro wymieniona bedzie wlasciwie cala sprężyna? 

W sumie to jestem skołowany, skoro na obrazkach w serwisówce jest płaski/krótki seal head, a u mnie jest długi i jak piszesz to nie zagra z frezem w ladze... to wychodzi ze musze też mieć te lagi inne niż normalnie? Czy to wtedy nie oznacza, że debonair też mi nie zagra? (wg strony srama, po nr seryjnym, debonair upgrade jeat dostepny dla moje widla, no ale jak widac cos z nim jest nie tego...) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...