lysyxx Napisano 22 Marca 2021 Udostępnij Napisano 22 Marca 2021 Posiadam w swoim mtb taki zwykły amor SF16 XCT DS HLO29 T 100 i jestem zmuszony jego prze serwisować, chyba dostał się brud i przy uginaniu zostaje osad na goleniach. Nie chce specjalnie zamawiać smarów przez neta gdzie przesyłka kosztuje połowę smaru i z tego co wyczytałem rozumiem że potrzebuje smar wapniowy. W pobliskim sklepie znalazłem CX80 smar syntetyczny ceracx Opis: Cytat Wielofunkcyjny smar wapniowy do bardzo trudnych warunków, odporny na wodę. WŁAŚCIWOŚCI: doskonała stabilność termiczna-odzyskuje swoją oryginalną teksturę po ochłodzeniu do temperatury otoczenia wyjątkowa odporność na wodę-konsystencja nie zmienia się, nawet gdy duża ilość wody przedostanie się do smaru nie zawiera ołowiu ani metali ciężkich, uważanych za niebezpieczne dla zdrowia ludzkiego i środowiska naturalnego temperatura pracy od -35 st.C do +190 st.C ZASTOSOWANIE: smarowanie wszelkich rodzajów zespołów poddanych wysokim naciskom oraz obciążeniom udarowym, pracujących w warunkach, gdzie smar jest w częstym kontakcie z wodą(także morską ze względu na wzmocnione właściwości antyrdzewne) smarowanie elementów linii ciągłego odlewania walcarki w stalowniach łożyska w mokrych i suchych sekcjach papierni(walce filcowe) w przemyśle gdzie występują trudne warunki pracy(wilgoć, obciążenia, wysoka temperatura, kurz itp.) Chciałem się upewnić, nada się ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 22 Marca 2021 Udostępnij Napisano 22 Marca 2021 Jeśli chcesz żeby ci płynnie amorek działał to lepiej kup porządny smar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lysyxx Napisano 22 Marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2021 Dobra, czyli ten powinien być najlepszy https://activia.sgl.pl/cena/oleje-i-smary/smary/do-amortyzatorlw_specjalistyczny-smar-do-amortyzatorlw/1858 Pytanko, czy mogę dolać od strony sprężyny 5-10ml oleju do amorów żeby tak sobie chlapało i dodatkowo smarowało czy wystarczy sam smar ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 23 Marca 2021 Udostępnij Napisano 23 Marca 2021 XCT to jest najprostszy amorek i tyle ile nalejesz to momentalnie tyle ci wypłynie. Tam nie ma żadnych uszczelnień Co do smaru to ten co podałeś jest odpowiedni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lysyxx Napisano 23 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2021 Rozebrałem amor i rdza złapała golenie. Dodatkowo z tego co pamiętam w górnej lewej goleni od środka poniżej korka też zaczęło rdzewieć. Golenie przeszlifowałem papierem wodnym 2500 gradacji. Wszystko wyczyściłem i nasmarowałem. Zrobiłem tyle na ile potrafiłem. Zobaczymy czy rdza będzie wychodzić. Teraz amor to się ugina tak jak powinien. Mam jeszcze pastę polerska k2 turbo. Ale nie mam małej końcówki polerskiej do wiertarki żeby to ładnie wypolerować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 23 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2021 gdybyś chciał to mogę tobie tanio wymienić rury goleniowe na nowe bo mam ich sporo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelpb Napisano 25 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2021 cześć Też niedawno robiłem serwis swojego amora i mam dla Ciebie tipa. Jeśli nie chcesz za dużo inwestować w stary sprzęt to zamiast kupować np nowe uszczelki (nie warto jeśli nie ma wystarczającej gładzi na goleniach) to dużo daje wymiana samych sprężynek. Nowe sprężynki na świeżo lepiej zaciskają gumową wargę na goleni. Ja np sprężynki wziąłem z simmeringów. 2 szt kosztowały mnie ok 6-7 zł. Też zastanawiam się czy nie nalać trochę oleju do lagi ze sprężyną. Jestem pewien, że wystarczy o-ring zwykły dać pod śrubą dolną żeby to nie wyleciało. Daj znać co sądzisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lysyxx Napisano 10 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2021 @pawelpb Dzięki za poradę, wymienię przy najbliższym serwisie Na razie działa, po jeździe wycieram golenie, smaruje olejem do amorów, uginam i znów wycieram syf. Nie będę wymieniał uszczelek, bez sensu bo i tak to atrapa amora a nie amortyzator. Zobaczę przy serwisie może po sezonie czy rdza łapie, chyba że wcześniej zacznie wychodzić Jak nalejesz olej do lagów to chyba po jakimś czasie wypłuczesz smar który wcześniej nasmarowałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.