Skocz do zawartości

[Bicykl] próba rekonstrukcji


Rekomendowane odpowiedzi

Jest to jedyne miejsce na forum, gdzie pasuje ten temat. Z wielkim smutkiem patrzę dokąd zmierza dzisiejszy punkt zainteresowań " klasykami". Sprawa klasyków -rowerów ma się tak jak sprawa starych samochodów. Dla niektórych Scenic to klasyk, dla niektórych Syrenka, a jeszcze dla innych prawdziwe klasyki są typu Ford model A. Nie przedłużając zbędnie, ja mam podobnie. Od restaurowałem w zeszłym roku Jaguara( Romet), który za Rusa był chowany po piwnicach i garażach, żeby mógł potem jeździć w Górnośląskim klubie nazwy X, żeby nie zdradzić miasta. Potem został przerobiony na asfaltową torówę i działa znakomicie- bo taki jest cel klasyków- działać. Teraz czas na coś żeby działać, wyglądać i być cudem inżynieryjnym wieku XIX- Bicykl, czy jak kto woli Welocyped. Skupiam się nad modelami z końca 2 połowy wieku- 1880-1890, a dokładnie konstrukcji ich ramy, ulepszonej i przeprojektowanej. Dlatego, że w Polsce ludzi, którzy takie coś zrobili rękami jest garstka, oraz nie ma dokładnych opisów prac w języku Polskim- uznałem to miejsce za idealne do podjęcia dziennika prac, na które mam w sumie 2 lata. Dodatkowe utrudnienie, by choć trochę wcielić się w ludzi z epoki- poza spawarką i giętarką CNC- absolutnie żadnych narzędzi elektrycznych. + Import części niezbędnych czyli piasta, szprychy tylko w granicach Polski. Wraz z postępem prac będę publikował zdjęcia, by ci, którzy mają równie szalone pomysły co ja, nie musieli szukać po Duńskich forach. Zdrów! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...