thenojs Napisano 21 Marca 2021 Napisano 21 Marca 2021 Cześć. Planuję zakupić pierwszy sensowny rower (do tej pory jeździłem na jakimś starym za 200-300 zł). Z tego co się zorientowałem wydaje mi się, że najbardziej będzie pasował typ roweru CROSS, gdyż 70% czasu będę jeździł po asfalcie/chodnikach, a max 30% po lesie. Natrafiłem na rower KROSS EVADO 3.0 https://kross.eu/pl/rowery/turystyczne/cross/evado-3-0-grafitowy-czarny-matowy?gclid=Cj0KCQjw3duCBhCAARIsAJeFyPURBEbGL4nNfg7CfBp2ZJY6E4_ApE9LqbO9MC5SWXwibR3fg591yzsaApApEALw_wcB Czy ten rower i sama marka KROSS jest godna polecenia? W cenie do 2000 zł znajdę coś lepszego czy spokojnie można tego EVADO 3.0 kupować? Dziękuję z góry za każda wiadomość
WaGiant Napisano 21 Marca 2021 Napisano 21 Marca 2021 To chyba standard w tej klasie cenowej . Rewelacji nie ma , dramatu też nie . Czy można kupić lepszy ? Musisz zdawać sobie sprawę że w tym przedziale cenowym zawsze będą jakieś kompromisy . Jeden rower będzie miał lepsze , drugi tamto ale zawsze kosztem innej części . Kross zestawiony jest sensownie . Tylko łańcuch bardzo słaby . Szybko się wyciągnie . od razu trzeba kupić coś lepszego do 8 albo 9s! . Ja zaproponowałbym Łańcuch KMC X8 albo X9 ( nie Z ) . Takich tematów ostatnio jest sporo , przeglądnij może trafisz na coś innego .
thenojs Napisano 21 Marca 2021 Autor Napisano 21 Marca 2021 Super, dzięki za informację WaGiant. Także raczej się zdecyduję na tego Evado 3.0, tymbardziej, że mam w mieście autoryzowanego dealera/serwis, więc zawsze to jakiś plus. Odnośnie tego łancucha, czy to powinienem już na początku wspomnieć w sklepie żeby mi zmienili czy spokojnie po roku/dwa jak już się "wciągnie" cokolwiek to znaczy 🙂
WaGiant Napisano 21 Marca 2021 Napisano 21 Marca 2021 Od razu nie ma sensu . Ten łańcuch ( HG 40 ) przy górskiej jeździe wytrzymuje ok 400 km . KMC w takich samych warunkach 1000 - 1200 . Życia łańcucha nie mierzy się w latach tylko w km . Oczywiście przy jeździe w łatwiejszym terenie wytrzyma dłużej . Jest kilka szkół dotyczących dbania o łańcuch i ogólnie napęd . Szeroki temat . Najprościej jest nic nie zmieniać i jeździć do całkowitego zajechania , aż będzie przeskakiwać . Wtedy wymienia się i łańcuch i kasetę , a czasem i tarcze korby ( albo całą korbę ) . Przy tanich napędach to może mieć sens . Gdybyś chciał iść w tą stronę to już na początku warto założyć dobry łańcuch .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.