thenojs Napisano 21 Marca 2021 Udostępnij Napisano 21 Marca 2021 Cześć. Planuję zakupić pierwszy sensowny rower (do tej pory jeździłem na jakimś starym za 200-300 zł). Z tego co się zorientowałem wydaje mi się, że najbardziej będzie pasował typ roweru CROSS, gdyż 70% czasu będę jeździł po asfalcie/chodnikach, a max 30% po lesie. Natrafiłem na rower KROSS EVADO 3.0 https://kross.eu/pl/rowery/turystyczne/cross/evado-3-0-grafitowy-czarny-matowy?gclid=Cj0KCQjw3duCBhCAARIsAJeFyPURBEbGL4nNfg7CfBp2ZJY6E4_ApE9LqbO9MC5SWXwibR3fg591yzsaApApEALw_wcB Czy ten rower i sama marka KROSS jest godna polecenia? W cenie do 2000 zł znajdę coś lepszego czy spokojnie można tego EVADO 3.0 kupować? Dziękuję z góry za każda wiadomość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 21 Marca 2021 Udostępnij Napisano 21 Marca 2021 To chyba standard w tej klasie cenowej . Rewelacji nie ma , dramatu też nie . Czy można kupić lepszy ? Musisz zdawać sobie sprawę że w tym przedziale cenowym zawsze będą jakieś kompromisy . Jeden rower będzie miał lepsze , drugi tamto ale zawsze kosztem innej części . Kross zestawiony jest sensownie . Tylko łańcuch bardzo słaby . Szybko się wyciągnie . od razu trzeba kupić coś lepszego do 8 albo 9s! . Ja zaproponowałbym Łańcuch KMC X8 albo X9 ( nie Z ) . Takich tematów ostatnio jest sporo , przeglądnij może trafisz na coś innego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thenojs Napisano 21 Marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2021 Super, dzięki za informację WaGiant. Także raczej się zdecyduję na tego Evado 3.0, tymbardziej, że mam w mieście autoryzowanego dealera/serwis, więc zawsze to jakiś plus. Odnośnie tego łancucha, czy to powinienem już na początku wspomnieć w sklepie żeby mi zmienili czy spokojnie po roku/dwa jak już się "wciągnie" cokolwiek to znaczy 🙂 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 21 Marca 2021 Udostępnij Napisano 21 Marca 2021 Od razu nie ma sensu . Ten łańcuch ( HG 40 ) przy górskiej jeździe wytrzymuje ok 400 km . KMC w takich samych warunkach 1000 - 1200 . Życia łańcucha nie mierzy się w latach tylko w km . Oczywiście przy jeździe w łatwiejszym terenie wytrzyma dłużej . Jest kilka szkół dotyczących dbania o łańcuch i ogólnie napęd . Szeroki temat . Najprościej jest nic nie zmieniać i jeździć do całkowitego zajechania , aż będzie przeskakiwać . Wtedy wymienia się i łańcuch i kasetę , a czasem i tarcze korby ( albo całą korbę ) . Przy tanich napędach to może mieć sens . Gdybyś chciał iść w tą stronę to już na początku warto założyć dobry łańcuch . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.