Skocz do zawartości

[Kierownica] Jak ją zmiennić i podwyższyć aby polepszyć komfort jazdy.


microbiusz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć Wszystkim!

Potrzebuje rady/pomocy.

Mam rower Trek District 5th z 2011 roku. Byłem strasznie zadowolony z jazdy na nim jednak po operacjach kręgosłupa muszę zmienić pozycję na rowerze aby wciąż móc jeździć.

Nie chce zamieniać roweru bo jest lekki (poniżej  10kg po drobnych modyfikacjach) co daje mi możliwość wniesienia go po klatce schodowej i generalnie bardzo go lubię.

Dlatego pomyślałem że może jest szansa by go zmodyfikować tak aby moja pozycja za kierownicą się zmieniła.

Niestety jestem bardziej użytkownikiem jak znawcą sprzętu rowerowego dlatego pojawiłem się tutaj.

A więc co chciałbym uzyskać.

- chciałbym podwyższyć pozycję kierownicy (najchętniej chciałbym uzyskać poziom regulacji jak w miejskich rowerach)

- skrócić mostek (tak się chyba nazywa ta część do której jest przykręcona kierownica) po to aby ciało było bliżej kierownicy.

- zmienić samą kierownice aby była zagięta w taki sposób by trzymać ją bliżej ciała.

- chciałbym też znaleźć części aby pasowały do stylistyki roweru ( co okazuje się wcale nie jest takie łatwe)

Zastanawiam się także czy może mogę/powinienem zmienić same stery kierownicy (tutaj zdaje się są typu Ahead i nie mogę już bardziej podkładkami podwyższyć kierownicy), dodam też że widelec jest z włókna węglowego, może będzie to miało znaczenie. Widziałem jakieś przedłużki do sterów/mostka nie wiem jak nazwać tą rurę wystającą z widelca, ale to mi się wydaje mało bezpieczne.

Poradzicie co najlepiej zrobić w takiej sytuacji, jakie części dobrać, może macie jakieś swoje doświadczenia. Z góry serdeczne dzięki za każdy post o ile nie będzie mówił, sprzedaj rower kup inny :)

Dodaje zdjęcia kierownicy / mostka / roweru może będą pomocne.

 

 

5thdistrict_orange.jpg

1.jpg

2.jpg

3.jpg

20200630_150921.jpg

  • Mod Team
Napisano

Jeśli widelec ma karbonową rurę sterową to absolutnie nie stosuj przedłużki rury sterowej.

Masz w takim wypadku dwie opcje: zakup regulowanego mostka lub wymiana na nieregulowany plus zmiana kierownicy.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Dodam tylko, że są też w obrocie regulowane mostki z podwyższeniem:
https://allegro.pl/oferta/mostek-kalloy-sr-regulowany-a-head-90-mm-31-8-mm-8425081843?snapshot=MjAyMC0wNi0yNFQwMDoyMzozOS43MzZaO2J1eWVyOzAwMGY5YzczZDliNjdjOGIwYWRlMWFkNGJkMmZhZmNkMTM0MjIyOGUyZjA3YjBmM2YwY2RhYzMxMTJjNWYwMDQ%3D
image.png.71ac8f2cfd19c901b48085ad084f3d9a.png

Używam takiego osobiście i pomijając bardzo delikatny luz góra/dół na regulacji kąta to nie ma chyba żadnych wad. Jeżeli liczysz wagę to ok, waży sporo bo chyba koło 300g no ale różnica w pozycji za kierownicą jest naprawdę odczuwalna.
 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...