skareb Napisano 20 Marca 2021 Napisano 20 Marca 2021 Cześć, ostatnio mierzę się z wyborem opon do crossa na lekkich kołach, przeznaczenie 85% asfalt 15% las, głównie dynamiczne szybkie wycieczki, rozmiar 700x40C lub 700x38C tubeless, ciśnienie możliwie najniższe aby było duże tłumienie nierówności bo zależy mi na komforcie lecz chciałbym aby nie zamulała na asfalcie, na podstawie tego co czytałem w internecie to rozważam poniższe może mieliście lub testowaliście, alternatywy również mile widziane, z góry wielkie dzięki 1. VITTORIA TERRENO Zero G 2.0 700x38c TLR waga 490g (realna 500-510g) 2. IRC BOKEN 700x40c waga 490g
marvelo Napisano 20 Marca 2021 Napisano 20 Marca 2021 https://allegro.pl/oferta/continental-opona-at-ride-28x1-60-reflex-zwijana-10103590616 To mój faworyt. Pomimo dość agresywnego bieżnika dobrze się toczy po asfalcie i jest cicha. Moim zdaniem bardziej uniwersalne i komfortowa niż SpeedKing CX, które też posiadam (tylko w rozmiarze 700x35). Te też ciekawe i w wersji z drutem dość tanie i wciąż lekkie: https://allegro.pl/oferta/opona-continental-speed-ride-28x1-60-refle-drutowa-8181094440
wojtasin Napisano 20 Marca 2021 Napisano 20 Marca 2021 Kolega chce bezdętki, więc i jedne i drugie conti odpadają. Nie wiem, co dla ciebie oznacza dynamiczna jazda w terenie, dziś ze znajomymi jechaliśmy kawałem przez las, ziemia lekko rozmarznięta z wierzchu - driftowaliśmy kto na czym mógł - ja na specach trigger. Te opony nie są idealne, ale jeżdżąc po różnych nawierzchniach: od asfaltów przez piachy, szutry i inne gruntówki - bardzo je polubiłem. Mają wersję 38 mm, która prawdopodobnie ma butylową powłokę wewnątrz i prawdopodobnie jest TLR (ale nie mam pewności). Vittorie są fajne, ale na asfalt i twarde drogi, ja miałem terreno dry G+, niby bardziej terenowe, opory toczenia niby podobne i przez to niby się ich pozbyłem. No, miały ładny bieżnik i pozostawiły wrażenie, że amortyzowały lepiej, niż inne opony w tym rozmiarze
skareb Napisano 20 Marca 2021 Autor Napisano 20 Marca 2021 Dzięki za odpowiedzi co do propozycji Conti to jest również wersja zwijana 430g więc wezmę je pod uwagę, dziwi mnie że waga większości opon do crossa czy gravela jest wysoka i to mówimy o zwijanych 500g przy szerokości 1.60 to dużo, pamiętam że tyle ważyły mtb na drucie do 26" o szerokości 1.95 a tioga red Phoenix 1.80 zwijana 440g, dlatego wolałem się poradzić i jak będziecie mieć jeszcze jakieś propozycje to piszcie, jeszcze chwilę się wstrzymam z zakupem.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.