Skocz do zawartości

[Napęd] Ukręcony gwint w karbonowej korbie


Valantor

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim!

Splot nieszczęśliwych zbiegów okoliczności sprawił, że pojechałem się przejechać z niedokręconym pedałem. Efekt był taki, że pedał mi odpadł z korby po paru kilometrach a w korbie gwint został mocno przeorany. Po lekturze zarchiwizowanego wątku wiem, że w przypadku "normalnej" korby jakiegoś wielkiego dramatu by nie było bo są zestawy naprawcze. U mnie trafiło na Force 1, która jest karbonowa i tu się rodzi problem. Z tego co mi się wydaje i czego się dowiedziałem z paru telefonów to mam dwie opcje: Zespolić pedał z korbą na stałe albo kupić nową korbę (co mi się jakoś bardzo nie uśmiecha w tym momencie). Czy jest jakaś trzecia opcja  na uratowanie tej sytuacji ?

Z góry dzięki za wszelkie rady !

DSC_4373.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeleć otwór w korbie dedykowanym gwintownikiem (9/16 nf20). Sprawdź jakie są ubytki. Uzupełnij je "płynnym metalem " (https://ataszek.pl/288-plynny-metal-wysokotemperaturowy-stal-fe21.html lub  https://ataszek.pl/287-plynny-metal-wysokotemperaturowy-do-aluminium-al21.html), a po pełnym utwardzeniu ponownie użyj gwintownika. Pedał wkręć używając kleju https://ataszek.pl/903-klej-do-gwintow-niebieski.html

Oczywiście możesz użyć produktów loctite, henkela, multibonda i innych. Ja podałem linki do Ataszka, bo mam z nimi dobre doświadczenie.

 

Jest też cały  "zestaw" (https://ataszek.pl/958-klej-do-zerwanych-gwintow.html), ale obecny tam klej 653 będzie za mocny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...