Skocz do zawartości

[1500 zł- 2000 zł] rower na wyprawę


Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, kipcior napisał:

A co jest złego w obecnym rowerze i co chcesz uzyskać?

Po marce obstawiam bardziej miejski charakter :)

 

@Krzysiek1990, w tej cenie nowego dobrego roweru na pewno nie kupisz. Pozostaje tylko OLX/Allegro i trochę szczęścia, pewnie niewiadomego pochodzenia.

Szy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To rowery podobne do siebie,ale na wyprawę moim zdaniem dadzą radę,a co chcesz osiągnąć z tego roweru?Jak wygląda Twój sprzed bagażowy napisz coś więcej postaramy się pomóc

Ja bym wsiadał na tego na pierwszym zdjęciu

Batavus to bardzo dobra holenderska marka z renomą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem do turystycznej jazdy lepszy jest rower z normalnymi , zewnętrznymi przerzutkami i normalnymi hamulcami ( w tym budżecie Vki ) . Szukaj rowerów trekkingowych z 24biegowym napędem . Jeśli chodzi o ilość biegów to w niegórski teren wystarczy 21 ale z tyłu musi być kaseta ( HG...  ) , a nie wolnobieg ( TZ...  )

Przerzutka w piaście sprawdza się w mieście i rekreacji ale do turystyki średnio się nadaje bo : miejsza ilość biegów i ( no chyba że 8s lub więcej ) , dużo trudniej zdjąć koło jak złapiesz kapcia , torpedo nie jest najwygodniejszym hamulcem , w razie awarii na trasie nie każdy mechanik naprawi taką przerzutkę , a ty sam ???

https://allegro.pl/kategoria/rowery-trekkingowe-16485?stan=nowe&price_to=2000&material-ramy=aluminium&hamulce=V-brake&rodzaj-przerzutki=zewnętrzna&plec=mężczyzna&rozmiar-ramy=19 cali&price_from=1800&bmatch=e2101-d3681-c3682-spo-1-4-0319

https://www.unibike.pl/visiongts.html

https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-monteria-massive-3-0/_/R-p-X8661137?mc=8661137

Możesz kupić też rower crossowy ( z napędem 24s ) i wyposażyć go w bagażnik , błotniki , lampki ale to raczej drożej wyjdzie .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mechanikrowerowy1986 napisał:

To rowery podobne do siebie,ale na wyprawę moim zdaniem dadzą radę,a co chcesz osiągnąć z tego roweru?Jak wygląda Twój sprzed bagażowy napisz coś więcej postaramy się pomóc

Ja bym wsiadał na tego na pierwszym zdjęciu

Batavus to bardzo dobra holenderska marka z renomą

 

Myślę o trasie ok 50-70 km dziennie. Dopiero jestem na etapie zakupu sprzętu na bagaż

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, kipcior napisał:

A co jest złego w obecnym rowerze i co chcesz uzyskać? Bo prawdopodobnie wpakowanie tej kasy w aktualny rower mogłoby dać lepszy efekt niż zakup czegokolwiek nowego.

Zastanawiam się czy nadaje się na kilkudniowy wyjazd, wstawiłem 2 zdjęcia rowerów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Krzysiek1990 napisał:

 

Myślę o trasie ok 50-70 km dziennie. Dopiero jestem na etapie zakupu sprzętu na baga

Ile masz biegów w tym rowerze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam tego typu napędu więc tu niech się inni wypowiedzą. Zakładając, że da się na tym jechać to zawiózł bym je do serwisu i zrobił generalny remont. Czyli rozebrać do zera, przesmarować, poskładać, powymieniać co trzeba, profilaktycznie linki i pancerze, kupić dobre opony i jak się da to zamleczyć. Po prostu zminimalizować ryzyko awarii. 

No i jeszcze wypadałoby przetestować czy tyłek da radę przez tyle kilometrów dzień w dzień, bo jak nie to siodło do wymiany, a na jednym może się nie skończyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, mechanikrowerowy1986 napisał:

Ile masz biegów w tym rowerze?

7

16 minut temu, mechanikrowerowy1986 napisał:

Zrobiłbym serwis tego roweru dokładny.Potrafisz sam?Czy będzie potrzebna pomoc fachowca?Dwie sakwy na tył.dwie na przód i w drogę

 

Lepiej oddam go do serwisu do przeglądu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przed taka wyprawa musisz oddać do serwisu jak sam nie jesteś w stanie wykonać,będziesz pewniejszy w drodze.Linki pancerze,Łańcuch i dętki proponuje nowe.A reszta jak będzie w miarę to można coś już myśleć o wyprawie.Serwis musi sprawdzić koła czyli luzy i czy są proste,Opony,stery czy jest dobrze,suport w jakim jest stanie,hamulce, przerzutki.Bagaznik czy wytrzyma sakwy,Oświetlenie,każda śrubkę sprawdzić,i oczywiście musisz mieć kask,to warunek konieczny moim zdaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dwutygodniowe wyprawy z noclegami pod namiotem robię z dwoma sakwami po 20L każda + torba na kierownicę 7L. Namiot jeździ na wierzchu, na sakwach.

Noclegi pod dachem są fajne, chętnie korzystam jeśli się trafi ale liczenie tylko na kwaterę mocno Cię ogranicza. Najlepiej jest korzystać z tego co jest w danej chwili najlepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.03.2021 o 08:21, Krzysiek1990 napisał:

Trasa: Green velo, ok. 7 dni

Która część green velo? Część w okolicach do Siematycz do Białegostoku przejechałem damką z 3 biegami, a patrząc na profil trasy - do Augustowa też dałbym radę. Ale bliżej Suwałk i dalej na południe z profilu wynika, że jest bardziej interwałowo i wymagająco. Jeśli to będzie płaska część, to siedem biegów w piaście wystarczy, a patrząc na te rowery, to zainwestowałbym przede wszystkim w dobre opony, co by zbyt często nie musieć walczyć z kołem i (to moje osobiste preferencje) lepsze siodło i chwyty (ten jeden ma tam jakieś pół ergona).

Dwie sakwy po 20 litrów i worek to tyle, ile wystarcza na jazdę ze spaniem pod namiotem i własną kuchnię (jest bardziej ekonomicznie, ale raczej nie tak smacznie - kiszka ziemniaczana na zawsze w mym sercu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...