mamarkowski Napisano 15 Marca 2021 Udostępnij Napisano 15 Marca 2021 Borykam się z tematem Eccentrica, wysokości widelca i HTA. NS podaje kąt główki ramy 66,5. Pierwsze pytanie, dla jakiej wysokości widelca to mierzą - montowali Suntoury przeszło 55 cm, RST 54 cm, X-Fusiony 53 cm, do tego o różnym skoku, od 120 do bodaj 140. No i mój problem: kupiłem NS2 z Suntourem XCM 120, wysoki 55 cm. Wymieniłem kloca na Maczetę 120, poniewczasie pomyślałem o wysokości – 53 cm. Czyli z 66,5 – zakładając, że nie podawali wartości optymistycznej dla topowej wersji ze 140 mm i tyle było przy XCM 120 mm – zrobiło się jakieś 68. Skoku zmienić się nie da, co czynić? Stery umożliwiające zmianę kąta do -2 stopni drogie (najtańszy Syncros 60 euraków), ale co ważniejsze – wszystkie zewnętrzne (ZS) i do 1 1/8, a Eccentric jest taper i wewnętrzne (IS). Czyli pozostaje podkładka Reverse z symbolicznym -0,5. A może inny myk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 15 Marca 2021 Udostępnij Napisano 15 Marca 2021 Proponuję wziąć poziomicę, miarkę, kartkę, ołówek, kogoś do przytrzymania roweru, doświadczenie z gimnazjum i obliczyć jaki jest w tej chwili realny kąt z obecnie zamontowanym amortyzatorem. Mając tę wiedzę będziesz mógł przeliczyć warianty dla innych długości amortyzatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mamarkowski Napisano 15 Marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 15 Marca 2021 Doceniam zgryźliwość, ale wątpię w precyzję pomiaru w warunkach domowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leejoonidas Napisano 15 Marca 2021 Udostępnij Napisano 15 Marca 2021 Producent ramy zazwyczaj podaje zakres skoku widelca od do jaki może być zastosowany dla danej ramy, kąt główki ramy uwzględnia największy skok widelca jaki rekomenduje producent. W sterach typu IS nic nie wymyślisz, jedynie pozostaje Ci podkładka Reverse pod dolne łożysko, no chyba że jakiś tokarz zrobi podobną ale grubszą, albo wymiana amora lub zwiększenie skoku. A tak trochę niepoważne to możesz z tyłu wsadzić mniejsze koło i będziesz miał zad trochę niżej, kiera będzie jakby wyżej a główce ubędzie kilka stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 15 Marca 2021 Udostępnij Napisano 15 Marca 2021 3 godziny temu, mamarkowski napisał: Doceniam zgryźliwość, ale wątpię w precyzję pomiaru w warunkach domowych Żadnej zgryźliwości. Dopychasz przednie koło do ściany. Jest ona bazą dla pomiaru w osi X. Bazą dla pomiaru w osi Y jest podłoga. Miarką z poziomicą mierzysz odległość środka osi piasty od podłogi i od ściany. Następnie w tan sam sposób mierzysz odległości środka rury sterowej. Nanosisz otrzymane współrzędne na wykres. Uwzględniasz offset widelca. Liczysz kąt główki sterowej. Dokładność będzie na poziomie jednej dziesiątej stopnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.