Malki1985 Napisano 14 Marca 2021 Udostępnij Napisano 14 Marca 2021 Witam wszystkich forumowiczów. Jestem tutaj nowy i mam do was pytanie. Mam rower Author Impulse 29 zakupiony 2 lata temu. Podczas zimy trochę tym rowerem było jeżdżone po zimie jak zobaczyłem cały łańcuch jest zardzewiały czym mogę go wyczyścić żeby to zeszło. Rozmawiałem kiedyś z panem ze sklepu rowerowego i powiedział że wystarczy umyć łańcuch w benzynie i na nowo go nasmarować tak też zrobiłem ale po pewnym czasie łańcuch ponownie zaczął rdzewieć i jak się jedzie rowerem to słychać takie chrubotanie. Co mogę z tym zrobić jak to wyczyścić żeby to działało pytam was dlatego że szkoda mi wymieniać też kasetę bo jest w dobrym stanie (rower ogólnie mało używany) chciałbym tylko łańcuch doprowadzić do stanu normalności tylko nie wiem jak. Pomóżcie. Z góry dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 14 Marca 2021 Udostępnij Napisano 14 Marca 2021 Chyba nie ma innej rady niż powyżej. Tyle że z opisu wynika że zardzewiał porządnie, co może oznaczać że jest do wywalenia. Jak myłeś benzyną? Zdjąłeś i wrzuciłes do pojemnika z benzyną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 14 Marca 2021 Udostępnij Napisano 14 Marca 2021 Jeśli słyszysz chrobotanie podczas intensywniejszego pedałkowania, to moim zdaniem tu można myśleć o wymianie łańcucha ze względu na jego wyciągnięcie. Prawdopodobnie nie pasuje już na zębatki kasety i stąd ten dźwięk. Jeśli przegapisz ostatni moment na zmianę, to może okazać się również konieczna zmiana kasety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 14 Marca 2021 Udostępnij Napisano 14 Marca 2021 No chyba że to chrobotanie z zasyfionego łańcucha z rdzą, zalanego olejem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sansei6 Napisano 14 Marca 2021 Udostępnij Napisano 14 Marca 2021 Ja bym jeszcze raz wrzucił do butelki z benzyną i zostawił choć na godzine czy 2, dobrze wyszejkował, potem jeszcze do drugiej butelki z czystą benzyną, wysuszył i nasmarował. Tylko wczesniej nawet na napędzie jesze łańcuch przeczyścił jakąś szczotką czy jak z griubsza. Po myciu i przed smarowaneim, też mozna by jakimś starmym ręcznikiem frote itp. To chrupotanie to mogły być też takie mikro kawałeczki rdzy, no i juz zlpany brud. Po smarowaniu warto przetrzeć łańcuch, bo smar nie musi byc na nim całym. No i jaki smar użyłeś? Ja nie raz po zimowej jeździe z solanką, mam łancuch złoty, ze aż jubiler zazrdrości, ale po podobnym zabiegu jak wyżej opisałem, znów robi się tylko srebrny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 14 Marca 2021 Udostępnij Napisano 14 Marca 2021 Dopóki utrzymuje się mokra pogoda, a tym bardziej drogi są zasolone, to łańcuch będzie rdzewiał. Dlatego do mieszczucha zakładam łańcuchy niklowane, które są odporniejsze na korozję. Dodatkowo zimą przeważnie stosuję niebieskiego Finish Line, bo dobrze rozpuszcza bród i ma właściwości penetracyjne, co pozwala rozruszać sztywniejący łańcuch. Generalnie zimą, to jest ciągły cykl czyszczenia i smarowania. Jak jest chlapa solno śniegowa, to nawet codziennie trzeba, bo już w ciągu kilku godzin schnięcia, łańcuch sztywnieje. Absolutne minimum, to smarowanie. Oprócz tego co inni napisali o czyszczeniu i smarowaniu, to upewniłbym się, że nie ma sztywnych ogniw. Najlepiej sprawdzić każde ogniwo po kolei, czy prawidłowo się rusza. Nie bał bym się też w ramach pierwszego etapu czyszczenia polać jakimś WD40 czy podobnym specyfikiem, tylko trzeba uważać, żeby sobie tarcz hamulcowych nie ochlapać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galad Napisano 14 Marca 2021 Udostępnij Napisano 14 Marca 2021 Tak jak przedmówcy radzą, zdjąć wyczyścić jeśli jest mocno zardzewiały nie bałbym się nawet użyć rozcieńczonego z wodą destylowaną Fosolu, niech poleży tam kilka chwil, następnie przerzucenie do czystej wody destylowanej, płukanko w niej, następnie porządne suszenie, tak aby całą wilgoć usunąć (ja kiedyś jak robiłem znajomemu naprawdę skorodowany łańcuch, to do wysuszenia zaprzęgłem suszarkę do włosów), następnie smarowanie odpowiednim preparatem. Nie będę zdradzał swojego patentu odnośnie smarowidła bo zaraz zostanę zjechany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Malki1985 Napisano 15 Marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 15 Marca 2021 22 godziny temu, skom25 napisał: Chyba nie ma innej rady niż powyżej. Tyle że z opisu wynika że zardzewiał porządnie, co może oznaczać że jest do wywalenia. Jak myłeś benzyną? Zdjąłeś i wrzuciłes do pojemnika z benzyną? Mocno nie zardzewial tylko jest nalot i po wyczyszczeniu ponownie zachodzi. Tak ściągnąłem wrzucilem do butelki z benzyna i wyplukalem. 22 godziny temu, cervandes napisał: Jeśli słyszysz chrobotanie podczas intensywniejszego pedałkowania, to moim zdaniem tu można myśleć o wymianie łańcucha ze względu na jego wyciągnięcie. Prawdopodobnie nie pasuje już na zębatki kasety i stąd ten dźwięk. Jeśli przegapisz ostatni moment na zmianę, to może okazać się również konieczna zmiana kasety. Do zimy nie chrubotalo zaczelo sie po zimie jak zardzewial. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 15 Marca 2021 Udostępnij Napisano 15 Marca 2021 23 godziny temu, Malki1985 napisał: Co mogę z tym zrobić jak to wyczyścić żeby to działało pytam was dlatego że szkoda mi wymieniać też kasetę bo jest w dobrym stanie Jak kaseta w dobrym stanie to tym bardziej kup nowy łańcuch - na starym za chwilę będziesz musiał wymieniać i łańcuch i blaty i kasetę. Ile to rzędów ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 15 Marca 2021 Udostępnij Napisano 15 Marca 2021 W miarę niedrogie łańcuchy niklowane robi Taya. Chwalą się wytrzymałością rzędu 7000 km. Na ten temat się nie wypowiem bo za krótko go używam. Ale co do odporności na korozję mogę jak najbardziej polecić. Ja do napędu 10s mam założony teraz konkretnie taki: https://tayachain.com/product/e-deca-101/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 15 Marca 2021 Udostępnij Napisano 15 Marca 2021 Łańcuchy Taya z niższej półki to chyba nawet gorsze od Shimano HG40. Kross takie dawał na pierwszy montaż i zarzynały napęd błyskawicznie. Sam kupiłem kiedyś jakiś na 7-8 biegów, może nawet już niklowany i to też była tragedia. Nigdy więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 15 Marca 2021 Udostępnij Napisano 15 Marca 2021 Być może. Nie używałem żadnego innego poza wyżej wymienionym i za cenę poniżej 100 zł jest najlepszy jaki miałem. Może robią lepsze wersje do elektryków bo akurat taką posiadam. Nie wiem. Na pewno jak się używa roweru w trudnych warunkach warto się rozejrzeć za jakimś niklowanym jak @zekker już wcześniej zauważył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 15 Marca 2021 Udostępnij Napisano 15 Marca 2021 KMC na spinkę i będzie dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sansei6 Napisano 15 Marca 2021 Udostępnij Napisano 15 Marca 2021 A ja wiernie connexa 808 😜 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.