Skocz do zawartości

[zębatka] Shimano SM-CRM90 a SM-CRM91?


cervandes

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Uszanowanko.

Chcę kupić na zapas koronkę 34T do korby M8000. No i mój ulubiony sprzedawca ma w ofercie XTRy do 1x11. Ale ma dwie, jedną z pełnymi, szerokimi zębami, drugą ze zwężanymi, obie opisane jako 1x11.

https://allegro.pl/oferta/zebatka-shimano-xtr-sm-crm91-1x11-34t-promo-60-10175480863

https://allegro.pl/oferta/zebatka-shimano-xtr-sm-crm90-1x11-34t-promo-50-10175461936

 

Obecnie mam oryginalną SM-CRM80 34T i ona ma te bardziej cieniowane zęby:

0a8dd129839fa86c1d7b37dcf379e7b4.jpg

 

 

Cóż da mi zakup tej droższej, z jeszcze szerszymi zębami? A może to zdjęcia jakieś przekłamane są w aukcjach? Czy dobrze rozumiem, że ta droższa ma aluminiowe zęby?

Napisano

Korpusy są aluminiowe (większe 34 i 36t wg. opisów mają też jakieś karbonowo-plastikowe wzmocnienie), ale CRM90 faktycznie ma stalowe zęby - do tego same wąskie i niższe, więc jest większe prawdopodobieństwo zrzucania łańcucha. CRM91 ma aluminiowe i jest w technologii Narrow-Wide.
Wziąłbym Narrow-Wide. Aktualnie również taką masz.

25 minut temu, cervandes napisał:

jedną z pełnymi, szerokimi zębami, drugą ze zwężanymi,

Tu jest właśnie na odwrót. :P

P.S.
A może owal? ;> 
https://banless.pl/pl/p/Zebatka-owalna-Shimano-96BCD-M6000M7000M8000/22

Napisano

Ok, czyli skoro stawiam na trwałość, to oczywiście wybieram stalową. Ale z tym, że jedna jest NW a druga nie, to ciężko mi się zgodzić. Obie mają szersze i węższe zęby, tylko jedna mniej a druga bardziej. I to mnie dziwi, myślałem, że 1x11 w Shimano będzie miało taki sam kształt, tymczasem zdjęcia pokazują coś innego.

 

EDIT:

Nie, aluminium kategorycznie opada. 

Napisano

Przejadę na alu 20 kafli i więcej? Bo póki co po 15kkm nie widzę zużycia na zębatce korby :) Moje doświadczenia zawsze z aluminiowymi zębatkami były takie, że są dwukrotnie mniej trwałe.

 

Nie rozumiem dlaczego do 1x11 są dwa modele zębatek XTR i do czego dedykowana jest jedna a do czego druga. Ta po prawej, droższa czyli 91 ma taki kształt zębów jaki mam obecnie w XT. Chyba odpuszczę obie, wolałbym identyczną jak mam ale na aluminiową się raczej nie zdecyduję 😕 Szkoda, cena zacna.

 

6ab0d06ac0a6173979a2772df37a22fb.jpg
8272da57e97b4062005812b6bbcdf14f.jpg

 

Napisano
12 minut temu, cervandes napisał:

Nie rozumiem dlaczego do 1x11 są dwa modele zębatek XTR i do czego dedykowana jest jedna a do czego druga

Do tego samego...tylko Shimano jak zwykle chciało zrobić coś po swojemu i nie wyszło, więc poszli po rozum do głowy i wypuścili zębatkę w wersji NW. :P

Tak jak pisałem wcześniej - CRM91 i Twoja obecna są NW i mają ten sam profil zębów.

Wygooglałem, że te aluminiowe zęby są w jakiś sposób wzmacniane...ale w jaki...?

 

I jeszcze jedno...dlaczego nie kupisz ponownie SM-CRM81, która łączy w sobie dwie pożądane cechy, czyli posiada stalowe zęby Narrow-Wide? :D 

Napisano

Rozważałem xtr, bo cena dobra. A i przy tym ładniejsza i lżejsza.

2 minuty temu, leejoonidas napisał:

A tutaj taka ładna stalowa Narrow Wide za kwotę prawie trzy razy mniejszą.

IMG_20210312_124349.jpg

 

Zębów na niej nie rozmnożysz. Potrzebuję 34T. A czy ona ładna...? Ja bym napisał, że zwykła taka.

Napisano

Jeśli w grę wchodzi argument wagi, to nie ma co dyskutować o stali...
Pytanie tylko, czy te 40 gram różnicy na zębatce mechanizmu korbowego jest tego warte. :P 
Na Twoim miejscu postawiłbym na SM-CRM81. Masz ją sprawdzoną, wiesz, że jest wytrzymała.

Napisano
50 minut temu, leejoonidas napisał:

O jeżu ale z Ciebie jest esteta, na tym się jeździ a nie patrzy się na to, to ma być wytrzymałe i tanie, jakbyś poszukał to byś znalazł taką o 34 zębach.

Ok, to poproszę link do M5100 34T.

Napisano

Oryginalnie na CRM80 też nie miałeś NW tylko łańcuch zostawił ślady... Masz dokładnie taką samą sytuację jak z tymi XTRami - CRM80/90 nie mają "technologii" DynamicChainEngagment a CRM81/91 mają. Kupowanie blatu z XTR jeśli reszta roweru nie ma pełnego XTR, tytanowych śrub itp. IMHO sensu nie ma.

Napisano
5 minut temu, Dokumosa napisał:

Oryginalnie na CRM80 też nie miałeś NW tylko łańcuch zostawił ślady...

Na załączonym przez niego zdjęciu jest bardziej CRM81 z zębami NW... Ewidentnie widać, że zęby mają różną grubość.

Napisano

@leejoonidas - przepraszam, ale mam pełne XT i ani myślę kupować jakieś niskiej grupy. Tutaj się waham wyłącznie dlatego, że w takiej cenie mogę kupić zamiast XT - XTR.

 

@Dokumosa - tak, jak pisze TheJW - od początku mam 81 założone. Ta fotka to nie współczesna, tylko niedługo po zwodowaniu roweru zrobiona.

Napisano

Rozumiem Cię bo sam tak mam, że jak się siedzi w wysokiej grupie to kuje w oczy każdy element dla plebsu ;) ale z drugiej strony lubię też mieć wszystko z tej samej grupy i z jednej epoki. Wyskakiwanien z tarczą do xtr kompletnie nic nie da (nawet nie doda punktów do lansu bo nie ma tam wielkiego napisu xtr). W skrajnym przypadku może dojść do tego, że będziesz szukał reszty komponentów xtr w celu wyrównania grupy ;). Sam miałem z tym problem i ciężko było się wyleczyć. Obecnie jakoś przychylnie patrzę na graty deore ;)+

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...