Ntkgzd Napisano 11 Marca 2021 Udostępnij Napisano 11 Marca 2021 Cześć, zastanawiam się nad jedną z dwóch lamp rowerowych (przednich - na dynamo): Busch + Müller IQ Cyo Premium T Front Light Sensor + Stand + Daytime Light, black lub Busch + Müller Lumotec IQ Cyo Premium senso plus LED Front Light, black którą z tych dwóch byście wybrali i dlaczego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 11 Marca 2021 Udostępnij Napisano 11 Marca 2021 https://www.szumgum.com/lampka-rowerowa-przednia-axa-sprint-20-8194.html to bym wziął i się nie wygłupiał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulk14 Napisano 11 Marca 2021 Udostępnij Napisano 11 Marca 2021 20 luxów, a 80 to jest jednak przepaść... Do autora: ta pierwsza od drugiej różni się chyba tylko tym, że ma dodatkowe ledy pod światłem głównym. Myślę, że w Polsce będzie ciężko znaleźć posiadacza takowej, mało ludzi generalnie korzysta z lampek pod dynamo a jak ma to albo najdroższe modele, albo najtańsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 12 Marca 2021 Udostępnij Napisano 12 Marca 2021 Wybrałbym trzecią opcję: https://www.rowerystylowe.pl/p-7933/lampka-rowerowa-busch-amp-muller-lumotec-iq-x-100-lux Różnica tylko 20 lux ale może się okazać że wydasz sporo kaski na te 80 lux a nie będziesz do końca usatysfakcjonowany. Więc nie wiem czy nie lepiej jeszcze trochę dołożyć. Ja używam lampki na akumulator od nich i zwykle pracuje albo w trybie 20 lux kiedy potrzebuję tylko być widzianym albo około 100 lux kiedy oświetlam drogę. Jedna uwaga. Nie wiem jak wygląda rozkład światła w modelach o które pytałeś ale w tym który proponuję występuje charakterystyczna cecha dla lamp z lustrem B&M - dziura w okolicy 8 metra. Mi osobiście przeszkadzała do tego stopnia że dokupiłem drugą lampę która doświetla ten obszar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulk14 Napisano 12 Marca 2021 Udostępnij Napisano 12 Marca 2021 Jak ma dopłacać, ale chciałby ładować poprzez dynamo powerbanka itp. to do wyboru jest jeszcze: https://www.rowerystylowe.pl/p-3692/busch-amp-muller-lumotec-iq2-luxos-u-90-lux Ale to już trzeba słono dopłacić (drugiej strony tyle potrafi kosztować sama ładowarka na dynamo... więc znacznie taniej kupić to jako komplet). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ntkgzd Napisano 12 Marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2021 Szczerze - to nie widzę sensu płacić około 200 zł więcej za +10-20 lx. Bajery do ładowania też wydają się zbędne, piasta Shutter Precision PD-8 generuje maksymalnie 0,5A - tym to można co najwyżej ładować starą Nokię :P. Raczej zdecyduję się na Busch + Müller IQ Cyo Premium T Front Light Sensor + Stand + Daytime Light, black (2021). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ntkgzd Napisano 12 Marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2021 Aczkolwiek może faktycznie warto zastanowić się nad modelem Busch + Müller Lumotec IQ-X, różnica 20 lx w tym przypadku jest istotna - dla porównania 80 lux'ów kontra 100 lux'ów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulk14 Napisano 12 Marca 2021 Udostępnij Napisano 12 Marca 2021 Ładujesz najpierw powerbanka, a powerbankiem smartfona/komputerek rowerowy. Jest też tańsza alternatywa (ale nieco gorzej świecąca) dla lampki z ładowarką od bm: https://www.metrobikes.pl/pl/p/Lampka-przod-AXA-Luxx-70-USB-Plus/27308 Oczywiście, to ma sens jak jeździsz na wyprawy/ bierzesz udział w ultramaratonach. Na dojazdy do pracy czy kilkugodzinne wypady można sobie darować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ntkgzd Napisano 12 Marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2021 @hulk14 jak dla mnie to darować można sobie w każdym przypadku, przy 0,5A co jest standardem dla 6V i 3W dla prądnicy w piaście, ładowanie (zakładając, że bezstratne co jest fizycznie niemożliwe) rozładowanego powerbank'a o pojemności 10Ah będzie trwało 20 godzin i to w wariancie, że jeździmy bez włączonych świateł. Z włączonym tylko przednim oświetleniem, ładowanie wydłużyłoby się do 100 godzin. Sam powerbank 10Ah, którego możemy naładować w domu to koszt niecałych 100 zł, także jak dla mnie temat jest jasny. Natomiast, jeśli chodzi o sugestię @chrismel to po głębszym zastanowieniu się, zdecyduję się na zakup Busch & Müller IQ-X. Jak zawsze dziękuję za konstruktywną dyskusję i pomoc w wyborze idealnej dla mnie opcji :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.