Skocz do zawartości

[Przednia lampa na dynamo] Pomoc w wyborze


Ntkgzd

Rekomendowane odpowiedzi

20 luxów, a 80 to jest jednak przepaść...

 

Do autora: ta pierwsza od drugiej różni się chyba tylko tym,  że ma dodatkowe ledy pod światłem głównym.

Myślę, że w Polsce będzie ciężko znaleźć posiadacza takowej, mało ludzi generalnie korzysta z lampek pod dynamo a jak ma to albo najdroższe modele, albo najtańsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybrałbym trzecią opcję:

https://www.rowerystylowe.pl/p-7933/lampka-rowerowa-busch-amp-muller-lumotec-iq-x-100-lux

Różnica tylko 20 lux ale może się okazać że wydasz sporo kaski na te 80 lux a nie będziesz do końca usatysfakcjonowany. Więc nie wiem czy nie lepiej jeszcze trochę dołożyć. Ja używam lampki na akumulator od nich i zwykle pracuje albo w trybie 20 lux kiedy potrzebuję tylko być widzianym albo około 100 lux kiedy oświetlam drogę.

Jedna uwaga. Nie wiem jak wygląda rozkład światła w modelach o które pytałeś ale w tym który proponuję występuje charakterystyczna cecha dla lamp z lustrem B&M - dziura w okolicy 8 metra. Mi osobiście przeszkadzała do tego stopnia że dokupiłem drugą lampę która doświetla ten obszar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma dopłacać, ale chciałby ładować poprzez dynamo powerbanka itp. to do wyboru jest jeszcze: 

https://www.rowerystylowe.pl/p-3692/busch-amp-muller-lumotec-iq2-luxos-u-90-lux

Ale to już trzeba słono dopłacić (drugiej strony tyle potrafi kosztować sama ładowarka na dynamo... więc znacznie taniej kupić to jako komplet).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze - to nie widzę sensu płacić około 200 zł więcej za +10-20 lx. Bajery do ładowania też wydają się zbędne, piasta Shutter Precision PD-8 generuje maksymalnie 0,5A - tym to można co najwyżej ładować starą Nokię :P. Raczej zdecyduję się na Busch + Müller IQ Cyo Premium T Front Light Sensor + Stand + Daytime Light, black (2021).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładujesz najpierw powerbanka, a powerbankiem smartfona/komputerek rowerowy.

 

Jest też tańsza alternatywa (ale nieco gorzej świecąca) dla lampki z ładowarką od bm: https://www.metrobikes.pl/pl/p/Lampka-przod-AXA-Luxx-70-USB-Plus/27308

 

Oczywiście, to ma sens jak jeździsz na wyprawy/ bierzesz udział w  ultramaratonach. Na dojazdy do pracy czy kilkugodzinne wypady można sobie darować.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@hulk14 jak dla mnie to darować można sobie w każdym przypadku, przy 0,5A co jest standardem dla 6V i 3W dla prądnicy w piaście, ładowanie (zakładając, że bezstratne co jest fizycznie niemożliwe) rozładowanego powerbank'a o pojemności 10Ah będzie trwało 20 godzin i to w wariancie, że jeździmy bez włączonych świateł. Z włączonym tylko przednim oświetleniem, ładowanie wydłużyłoby się do 100 godzin. Sam powerbank 10Ah, którego możemy naładować w domu to koszt niecałych 100 zł, także jak dla mnie temat jest jasny.

Natomiast, jeśli chodzi o sugestię @chrismel to po głębszym zastanowieniu się, zdecyduję się na zakup Busch & Müller IQ-X.

Jak zawsze dziękuję za konstruktywną dyskusję i pomoc w wyborze idealnej dla mnie opcji :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...