Czcibor Napisano 10 Marca 2021 Napisano 10 Marca 2021 Po wakacyjnej awarii suportu, dzięki Waszej pomocy opanowanej bez kłopotów, pojawił się kolejny problem, podczas wiosennego serwisu łożysk, zauważyłem dwie pęknięte szprychy (swoją drogą ciekawe ile czasu jeździłem na nich), chciałbym nabyć nowe szprychy, ale obejrzeniu ofert w sklepach jeszcze bardziej jestem przerażony, bo najgorsze, że ja nic o szprychach nie wiem, a tam wybór przeogromny, i potrzebuję Waszej pomocy, a wiem, że tu fachowców nie brakuje, bo nie mam zielonego pojęcia od ilu zaczynają się dobre szprychy, i jak do tego się, zabrać, pęknięta szprycha ma teraz 290 mm, kolor czarny, koło tylne Krossa Evado 5, piasta Joy Tech D142TSE ???
WaGiant Napisano 10 Marca 2021 Napisano 10 Marca 2021 Ja mam zaufanie do DT . Jeśli to jest ,,normalne " koło tzn nie jakieś super lekkie to mogą być championy . https://rowerowy.com/sklep/czesci/szprychy/szprychy/prod/dt-champion-black-2 Nie wiem czy oferta tego sklepu jest najlepsza , to tylko przykład .
Czcibor Napisano 10 Marca 2021 Autor Napisano 10 Marca 2021 Dobra, może być, teraz pytanie, jak teraz szprycha bez tego łepka ma 290 mm, to brać 292 ? Aha, nyple są uniwersalne i pasują do wszystkich szprych ?
leejoonidas Napisano 10 Marca 2021 Napisano 10 Marca 2021 Dla amatora nie ma to wielkiego znaczenia jakie są szprychy w kole, możesz przyjąć zasadę że mają być ze stali nierdzewnej ale teraz w sprzedaży już prawie tylko takie są. W sklepach stacjonarnych przeważnie mają CN Spoke bo są tanie a przy okazji przyzwoite, można iść w droższe DT, Sapim, lub coś innego ale po co skoro najważniejsze jest aby szprychy w kole były naciągnięte z odpowiednią siłą i przede wszystkim a nawet jest to najważniejsze aby były naciągnięte równomiernie po każdej ze stron. Z nyplami jest podobnie są droższe i tańsze, z klejem w gwincie i bez kleju, mosiężne, aluminiowe, stalowe powlekane, stalowe nierdzewne. Skoro miałeś dwie walnięte szprychy to znaczy że coś jest nie tak z obręczą lub był niewłaściwy naciąg szprych w kole, sprawdź obręcz w okolicach otworów czy nie ma mikro pęknięć. Szprychy możesz kupić w sklepie stacjonarnym długość taka sama jak tych zerwanych średnica standardowa 2mm, najlepiej weź starą szprychę i idź z nią do sklepu i powiedz że potrzebujesz taką długości jak ta którą przyniosłeś, nyple zazwyczaj dostajesz w komplecie ze szprychami i prawie zawsze są to mosiężne nyple.
WaGiant Napisano 10 Marca 2021 Napisano 10 Marca 2021 Do mierzenia szprych jest specjalna linijka ... Nie wiem ja mierzysz ale 2 mm to nawet na nyplach zniwelujesz . Ja kupiłbym komplet z nyplami .
leejoonidas Napisano 10 Marca 2021 Napisano 10 Marca 2021 Nie kupuj dłuższych szprych niż są te stare, gdyż może się okazać że nie naciągniesz tych szprych bo nypel nie pozwoli na to.
Czcibor Napisano 10 Marca 2021 Autor Napisano 10 Marca 2021 7 minut temu, WaGiant napisał: Nie wiem ja mierzysz ale 2 mm to nawet na nyplach zniwelujesz Mierzyłem tą pękniętą, bez tej urwanej końcówki z łepkiem, ma teraz równe 290 mm, to łepkiem było by 292 ?
WaGiant Napisano 10 Marca 2021 Napisano 10 Marca 2021 Hmmm , bezpieczniej będzie jeśli zrobisz jak radzi kolega wyżej tzn ze starą do sklepu . Bo faktycznie jest ryzyko ( małe ale jednak ) że zabraknie gwintu żeby naciągnąć . W linijce do mierzenia szprych jest otwór w który wkłada się zagięcie szprychy i od tego miejsca liczy się długość .
leejoonidas Napisano 10 Marca 2021 Napisano 10 Marca 2021 No właśnie! W linijce jest otwór. Spójrz na zdjęcie poniżej. Łeb szprychy wchodzi w otwór na początku skali.
Czcibor Napisano 12 Marca 2021 Autor Napisano 12 Marca 2021 Szprychy już przyjechały, długość się zgadza, już są włożone, przy okazji prac przy wymianie szprych, pękła następna, teraz idę centrować...... Dzięki wszystkim za pomoc, bo jak ktoś coś robi pierwszy raz, to nie wie gdzie ręce włożyć i od czego zacząć, a przy Waszej pomocy jakoś w głowie robi się jaśniej !!!
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.