Booby Napisano 10 Marca 2021 Udostępnij Napisano 10 Marca 2021 Bry rowerowa ferajno. Temat stary jak świat. Zaczęły mi się zacierać tłoczki w klamkach w Avidach CODE 5. Znaczy klamka wraca bardzo powoli do stanu wyjściowego. Jako że mam te hample we wszystkich rowerach to chciałem się za to zabrać. Problem w tym że w wielu miejscach w necie opisywaną przyczyną tego stanu rzeczy jest puchnący tłoczek. Po rozebraniu klamki i zwymiarowaniu tłoczków niestety trzymają one wymiar. Po wyjęciu uszczelek z tłoczka ten wpada do klamki i odbija bez najmniejszych problemów. Tak więc pozostają uszczelki. Najpierw wyjąłem te pierwszą typu o-ring i po wsadzeniu tłoczka na miejsce ten pracował bez żadnego problemu - bingo. Po dopasowaniu uszczelki typu o-ring (oczywiście odpornej na dot 5.1) osadziłem wszystko i zmontowałem klamkę. Całość działała może 10 minut po czym wszystko wróciło do "normy" - oporna praca i powolny powrót do stanu wyjściowego. Zestawu serwisowego do klamki CODE 5 to ze świecą szukać a biorąc pod uwagę ile bym tych zestawów potrzebował to bym na nie nie zarobił. Czy ktoś z Was zna skuteczną metodę naprawy wyżej opisywanego problemu? Oczywiście po za wymianą hamulca na nowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leejoonidas Napisano 10 Marca 2021 Udostępnij Napisano 10 Marca 2021 Wszystko co gumowe z biegiem czasu zaczyna pęcznieć lub parcieje, dodatkowo DOT5,1 jest bardzo agresywny i może ten proces przyspieszać, żre prawie wszystko a szczególnie ręce. Zacznij myśleć o wymianie uszczelek w zaciskach i klamkach. Jeżeli uszczelki po wyjęciu wizualnie wyglądają na dobre można pokusić się o ich lekkie przetarcie papierem ściernym o bardzo drobnej granulacji, przecierasz miejsca styku z tłokiem, cylindrem. Robota jest conajmniej zegarmistrzowska bo są to dziesiąte milimetra. Nowe O- ringi zakupione w jakimś byle sklepie mimo że wyglądają na takie same jak oryginały mogą być zrobione z innej mieszanki gumy i mogą nie trzymać wymiaru, mogą być nad wymiarowe, może się okazać że trzeba je będzie również potraktować papierem ściernym. Sposób ten jest kontrowersyjny i nie musisz z niego korzystać, zawsze możesz kupić nowe hamulce lub szukać zestawu naprawczego, lub czekać na lepsze pomysły od innych. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Booby Napisano 20 Marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2021 Dzięki za wskazówkę. Okazała się trafna. Papier o gradacji 1000 i o czwartej nad ranem pełen sukces. Mam nadzieje że to podziała jakiś czas. Przy okazji przelałem płyn. Hample chodzą jak nowe. Robota żmudna i monotonna ale zaoszczędzony tysiak cieszy bardziej. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.