Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Moim zdaniem nie warto - ja bym został przy xc100. Amor w tańszym działa bardzo dobrze i cały napęd też jest sprawdzony i działa pewnie. W droższym jest grupa NX która zbiera kiepskie opinie.

W kwestii hulcow się nie wypowiem bo w swoim RR te Sramy od razu wymieniłem na Shimano

Napisano

A ja dołożył bym te 700 zł. Dostajesz lepszy, sztywniejszy  amor i sensowne hamulce. Te w XC 100 nie nadają się do niczego więcej niz przejażdżka po sklepie. Odnośnie napędu to dla mnie NX chodzi lepiej od tego Shimano  ale może to osobiste preferencje 

Napisano
6 godzin temu, Kanar napisał:

Siema zastanawiam się nad xc100 lub 120 podpowiedzcie czy warto dołożyć siedem stówek do 120 Pozdro

Moja małżonka ma XC100 i to bardzo fajny rower. Deore to według mnie solidniejsza grupa od NX i do tego tańsza w eksploatacji. A jeśli zechcesz pójść wyżej to slx będzie też tańszy od GX z tego co się orientuję. Tym bardziej, że Deore ma 11-51, a Sram 11-50 i przy upgrade do GX wydaje mi się, że trzeba jeszcze bębenek zmieniać, bo jest inna średnica ale może źle pamiętam. Sugeruję sprawdzić koszty eksploatacji i upgradu tych dwóch grup oraz kompatybilność kaset z wyższymi. Ja bym szedł w tańszy, a nadmiar wydał na weekend na singlach albo hamulce SLX czy Deore. 

  • Mod Team
Napisano

Poniekąd to prawda, przy czym Deore z Rockridera XC100 to 11s. Jeśli mowa o Deore 12s to tak jak przy GX konieczna jest zmiana bębenka.

Deore 11s i NX są pod klasyczny bębenek HG. Dla mnie ani Deore 11s ani NX nie są optymalne, więc tak czy inaczej oba do zmiany przy pierwszej okazji, ale to zależy co kto lubi.

  • Mod Team
Napisano

W sumie nie wiedziałem czy i gdzie to wstawić, ale wrzucę tutaj. "Porównanie" XC100 do sprzętów po 9000 zł jest trochę żenujące, ale daje jakiś pogląd na możliwości. Uważam, że Speca i Canyona należałoby zestawić z XC900, a wtedy byłyby zjedzone na śniadanie pod kątem sprzętowym, a w jeździe różnice zapewne byłyby sporo mniejsze.

https://magazynbike.pl/2022/01/24/test-niedrogie-sztywniaki-czy-rockrider-pokona-canyona-i-specializeda/

  • +1 pomógł 1
Napisano

Beznadzieny artykuł. Porównanie roweru z 100%  droższa konkurencją.

Fragmentu o niesamowitym przyspieszeniu po przesiadce z 500g cięższego RR, szczególnie po przejezdzie przez bagno, raczej nie wymaga komentarza. 

Chociaż o dziwo w ogólnym odbiorze tekstu wywnioskować można że rowerek na tle konkurencji spisuje się dobrze. 

 

Napisano

Fakt, że zestawienie dziwnie dobrane i gdyby nie tabelka na końcu mogłoby wyjść przyzwoicie. Czytając można wnioskować, że RR dał sobie radę nie gorzej niż konkurenci ale zestawienie 'faktów' w tabelce dla kompletnie różnych półek cenowych jest absurdalne.

  • Mod Team
Napisano

Dokładnie tak. Rozstrzał cenowy rowerów z testu jest kompletnie nietrafiony. Śmiem twierdzić, że 500g różnicy jest ledwo wyczuwalne w bezpośrednim porównaniu.

Jednak ogólnie oceniam, że rower poradził sobie nieźle ze znacznie droższą konkurencją.

Napisano (edytowane)

Może w następnym numerze porównają xc100 z rowerami, które kosztują tyle samo.   Konkurencja  w budżecie  ok 4k zł  to: zamiast amortyzatora - sprężynowe kowadła i korby na kwadrat....

Edytowane przez Enadxx
Napisano
W dniu 25.01.2022 o 11:16, PawelW84 napisał:

Beznadzieny artykuł. Porównanie roweru z 100%  droższa konkurencją.

Fragmentu o niesamowitym przyspieszeniu po przesiadce z 500g cięższego RR, szczególnie po przejezdzie przez bagno, raczej nie wymaga komentarza. 

Chociaż o dziwo w ogólnym odbiorze tekstu wywnioskować można że rowerek na tle konkurencji spisuje się dobrze. 

 

Jak nie lubię tego typu art to ten nawet mi się podoba. Trzeba umieć go też czytać. Wprost nikt nie napisze ale Specowskie barachło w sensie ceny jest faktycznie minimalnie lepsze. Panowie zaniżyli znacząco możliwości produktu z Deca pod względem cyferek z geo. I tak mocno Deca poleciał na zjazdach zupełnie niesłusznie. A tu nie liczą się tylko cyferki bo jest 68* na główce dla pszykładu. Parę innych kwestii w tym amor też zaniżyli. Faktycznie "strata" Deca jest bardzo mała ale nie wypada tak tego przedstawić. Ale to jest sedno tematu bo różnica finansowa jest kolosalna. Canyon znowu zaliczył duży skok bo jest z plastiku i tyle jakiejś gigantycznej przewagi.  

Napisano (edytowane)

Jak dla mnie ta kwadratowa rama od Canyona to jakaś pomyłka. Przekrok na poziomie 830mm w Mce... Powinni go sprzedawać w pakiecie z ochraniaczami na cochones a mimo to otrzymał najwięcej punktów za "stronę użytkową" , cokolwiek to znaczy. Kolejne kuriozum to najwięcej punktów dla Canyona za jakość wykonania przy jednocześnie najgorzej ocenionym lakierze🤣 Reasumując RR przy nim wygląda jak rasowy ścigacz.

Edytowane przez Alsew
  • 3 miesiące temu...
Napisano

Odkopie troche temat. 

Szukam użytkowników XC900, najlepiej w rozmiarze Xl. Coś mnie zaczęło kręcić na rower tego typu, a  ten model RR podoba mi się. Dostepne sa Xl, mam ok 182cm wzrostu, 84 noga i dosyć długie łapska. 

Do tej pory wszystkie rowery z Deca w sugerowanym rozmiarze były dla mnie małe, z tych, które mierzylem.

Napisano

Mamy odmienne upodobania;) najbardziej chodzi mi o wysokość górnej rury. Reszta wymiarów mogła by pasować. Na papierze ta Xl wcale nie jest taka duża. L wyprzedane, M byłaby za mała, zresztą też nie ma. 

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...