Skocz do zawartości

[Wymiana] Napędu w Specialized Pitch Sport?


Numernabis

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem tutaj nowy i mam kilka pytań. Zmuszony jestem wymienić napęd w swoim Specjalku a dokładnie model Pitch Sport. Czy ten rower można modyfikować? Zakładać jakieś inne napędy, przerzutki, widelec i tak dalej? Nie znam się na tym bo i nie miałem potrzeby wymiany, ale od nowości napęd już wysłużony a służył dobrze. Chciałbym się po prostu podpytać czy taki rower można w ogóle dowolnie modyfikować? Oczywiście domyślam się, że wymagane są części kompatybilne bo przykładowo mój rower jest na kołach 27,5" i rama XL jak dobrze pamiętam. Chciałbym się zagłębić bardziej w temat gdyż myślę poważniej o jeździe typowo górskiej, w terenie czy lesie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bogus92 Hej! Osprzęt w rowerze to standard, który otrzymujesz przy zakupie. Nic nie zmieniane od zakupu. Jak pisałem czyszczenie i tak dalej to sobie ogarniam, ale wcześniej nigdy nie myślałem nad wymianą któregoś z komponentów przez co nie znam się co tak w zasadzie jest kompatybilne. 

 

To jest dokładnie ten rower. Specialized Pitrch Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

@bogus92 Kompletnie zapomniałem o tym temacie.. Chcę zmienić cały napęd, wymienić opony na obecnych kołach na jakieś lepsze, bardziej przyczepne i ewentualnie dokupić drugi komplet kół. Napęd raczej lepszy. Zastanawiam się czy w ogóle można wymienić amortyzator na jakiś lepszy o większym skoku. Ekspertem nie jestem więc jestem tutaj głównie aby nauczyć się czegoś nowego i zaczerpnąć wiedzy. Póki co nie chcę wydawać pieniędzy na nowy rower. Wymiana napędu to konieczność jak i nowych opon. Nie było dokonywanych żadnych zmian od zakupu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm z tym amortyzatorem to fakt wyskoczyłem. Co do napędu to raczej całość, coś 10-12 rzędowego, ale czy to ma w ogóle sens? Raczej szukam czegoś "niezawodnego" i bardziej markowego na czym można polegać. Opony to też jakieś lepsze, przyczepne  27,5/2,3 i najlepiej komplet. Tak jak piszę, nie jestem jakiś obeznany w tym temacie. Z biegiem czasu jak wkręcę się konkretnie a jest coraz bliżej to sprzęt pewnie wymienię, ale na dzień dzisiejszy się nie zanosi. Myślę, że 1000-1500 wystarczy na początek? Do tego łańcuch bym również zmienił na jakiś lepszy o ile te lepsze(droższe) mają większą wytrzymałość? Łańcuch zmieniałem jakieś dwa miesiące temu ze względu na to, że oryginalny strzelił i to moim zdaniem przez napęd bo czasami podczas spokojnej jazdy przeskakują biegi. @bogus92 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kompletując dzisiaj napęd dla siebie brałbym poważnie pod uwagę Shimano Deore M5100, jeśli napęd 1x wchodzi w grę. 11s w tej opcji to fajny kompromis, a w dodatku nie wymaga zmiany bębenka.

Pamiętaj, że zmieniajac kasetę zawsze należy zmienić łańcuch.

Co do opon to Ameryki nie odkryję, jak powiem Vittoria 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bogus92 Tak naprawdę to jaka będzie różnica między 1x a 3x tak jak mam teraz? W sensie mam na myśli te 3 biegi na przodzie. Ogólnie to chyba bym się skusił na ten model. który podałeś. Wymaga on dodatkowych komponentów? Oprócz łańcucha, który i tak planuję wymienić na odpowiedni? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

1x ma tyle samo zalet co wad. Z zalet to prostota, cichsze działanie, a z was potencjalnie szybsze zużycie komponentów i jest mniej uniwersalny - mniejszy zakres przełożeń niż w napędach 3x.

Musisz kupić kasetę, łańcuch, korbę, manetkę, przerzutkę. To minimum, a pytanie jakie masz obecnie hamulce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bogus92 Tak jak pisałem. Ten rower to czysta seria z linku podanego w pierwszym poście oprócz łańcucha, który strzelił. Zakładam, ze to przez napęd bo czasami przy spokojnej jeździe na niektórych przełożeniach po prostu mi przeskakuje jakby na niższy bieg niż faktycznie mam wbity. Od zakupu nic nie było zmieniane. Dlatego w sumie potrzebuję dobrać cały komplet tak do 1000 zł o ile jest to wykonalne. Zastanawiam się czy ładować się w 1x czy jednak zostać na 3x tylko tył zwiększyć do 10/11 Opon bym nie wliczał w cenę kompletnego napędu. Opony to osobny budżet. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Zmieniając tylko tył na 10s nic specjalnego nie zyskujesz poza wyższymi kosztami eksploatacji. 11s nie występuje w opcji 3x.

Jak chcesz zostać przy napędzie 3x to szedłbym w 3x9 na nowych częściach i po sprawie.

Jeśli łańcuch przeskakuje to kaseta jest zużyta lub przerzutki wymagają regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...