NaczelnyDruciarz Napisano 7 Marca 2021 Udostępnij Napisano 7 Marca 2021 Witam jak należy smarować komorę debon air by nie było ekscesów? Olejem to powoduje, że olej spływa do komory negatywnej i zmniejsza jej objętość =widelec chodzi jak kółek. Smarem stałym to powoduje,że zapycha się smarem port wyrównawczy w goleni i powietrze nie może się przedostać do komory negatywnej co powoduje, że widelec chodzi jak dębowy kółek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 7 Marca 2021 Udostępnij Napisano 7 Marca 2021 Nic się nie zapycha. To mit. Wg producenta smarowanie smarem dynamic seal i 3ml oleju 15-30wt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz15 Napisano 7 Marca 2021 Udostępnij Napisano 7 Marca 2021 W instrukcjach rock shoxa podane jest aby komory powietrzne smarować smarem sram butter, i tak to najlepiej zrobić. Zamiast sram buttera można użyć innych np. slickoleum, slick honey, military grease pm600 Co do oleju do komory powietrznej, można użyć około 3-4ml jakiegoś gęstego, może być olej przekładniowy. Jest on na tyle gęsty, że uszczelni komorę, a nie przedostanie się do komory negatywnej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 7 Marca 2021 Udostępnij Napisano 7 Marca 2021 W nowych widelcach rs do komory idzie 0w30 taki sam jak w dolne golenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NaczelnyDruciarz Napisano 7 Marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2021 4 godziny temu, Dokumosa napisał: Nic się nie zapycha. To mit. Wg producenta smarowanie smarem dynamic seal i 3ml oleju 15-30wt. Oczywiście, że się zapycha. Nasmarowałem tłok smarem stałym srama to się zapchała ta malutka dziurka i musiałem jeszcze raz rozbierać by ją odepchnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 7 Marca 2021 Udostępnij Napisano 7 Marca 2021 Nic się nie zapycha. Na jednym ze szkoleń jakie co roku przechodzimy z ludkami z RS (tutaj trochę inaczej niż w PL to wygląda jak się pracuje w firmie posiadającej autoryzację danej marki) temat został podniesiony po czym panowie z RS na modelach z poliwęglanu (mają takie w pełni funkcjonalne, przeźroczyste tłumiki i widly) zademonstrowoli, że przetoka pozostaje drożna dopóki jest nawet niewielka różnica ciśnień między komorami. Wyjaśnili też, że zarówno wielkość przetoki jak i dedykowane smary zostały tak dobrane żeby żadnego problemu to nie stanowiło. Wszystkie problemy związane z utratą skoku spowodowane są natomiast uszkodzeniami uszczelnienia tłoka, zastosowaniem uszczelek ze złej mieszanki, nieumijętne serwisowanie lub użycie smaru do konserwacji czołgów. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 7 Marca 2021 Udostępnij Napisano 7 Marca 2021 Smar musiał by być naprawdę gęsty by zatykał otwory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 7 Marca 2021 Udostępnij Napisano 7 Marca 2021 @Mateusz15 PM600 to w starych widłach RS. Obecnie w sprężynach DbA stosuje się zupełnie inny Dynamic Seal (taki i żaden inny) oraz dolewa się 3ml oleju 0w30 (w efekcie powstaje zawiesina podoba do stosowanych fluidów w kolorach FOXa). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.