ciemak666 Napisano 6 Marca 2021 Napisano 6 Marca 2021 Hej jak na foto - czy da rade jeszcze coś pojeździć zanim kupie coś nowego czy lepiej odpuszczać? Cytuj
Gość Napisano 6 Marca 2021 Napisano 6 Marca 2021 Na stojąco też lepiej nie, bo to drugie pęknięcie wygląda niepokojąco. Cytuj
Gość Napisano 6 Marca 2021 Napisano 6 Marca 2021 odrazu oddawaj do dobrego spawacza,naprawi nie takie uszkodzenia widziałem Cytuj
Dokumosa Napisano 6 Marca 2021 Napisano 6 Marca 2021 Naprawi. Ale zaraz pęknie obok. Chyba, że mówimy o kosztach naprawy przewyższających cenę tej ramy (czyli z doborem odpowiedniego spoiwa, natężenia prądu, zachowaniu atmosfery ochronnej oraz obróbką cieplną zapewniającą odpuszczenie naprężeń powstałych po spawaniu). Cytuj
Gość Napisano 6 Marca 2021 Napisano 6 Marca 2021 Mówisz o jakimś wykwalifikowanym warsztacie,gdzie jest więcej Reklamy niż fachowości,Generalnie to rower można uzdrowić wizyta u spawacza aluminium i poradzi sobie z taka blizną,a ryzyko pekniecia ponownego jest nikłe. Cytuj
leoms Napisano 6 Marca 2021 Napisano 6 Marca 2021 (edytowane) 2 godziny temu, mechanikrowerowy1986 napisał: https://www.forumrowerowe.org/topic/244364-rama-ponowne-spawanie-ramy-poznań/?tab=comments#comment-2271690 Tak ku przestrodze, chyba że ktoś lubi wyrzucić pieniądze w błoto. Edytowane 6 Marca 2021 przez bogus92 Nie cytujemy poprzedzającego posta w całości. Cytuj
Mihau_ Napisano 7 Marca 2021 Napisano 7 Marca 2021 22 godziny temu, mechanikrowerowy1986 napisał: ,a ryzyko pekniecia ponownego jest nikłe. ponowne pęknięcie jest pewne stal sobie można spawać, alu nie Cytuj
dovectra Napisano 8 Marca 2021 Napisano 8 Marca 2021 W dniu 6.03.2021 o 18:32, Dokumosa napisał: (czyli z doborem odpowiedniego spoiwa, natężenia prądu, zachowaniu atmosfery ochronnej oraz obróbką cieplną zapewniającą odpuszczenie naprężeń powstałych po spawaniu). No tak każdy fachowy spawacz alu działa, Jak ma TIG-a AC do alu to spawanie tyle samo zajmuje i jest tak samo trudne jak stali, kwestia sprzętu. Zwykłym migiem czy tigiem zrobisz to kiepsko. A wygrzewa się chwilę opalarką i jest git. Cytuj
grzechu2410 Napisano 10 Marca 2021 Napisano 10 Marca 2021 W październiku pojawiła się rysa na mojej ramie Accent Peak , jak się okazało pękniecie w okolicach tylnego trójkąta , pospawana przez firmę która robi urządzenia do gastronomii z aluminium wiedz raczej znają się na rzeczy . Nie jestem samobójca i rama wylądowała w trenażerze , po kilku mocnych jazdach pękła zupełnie obok spawu . 1 Cytuj
ciemak666 Napisano 10 Marca 2021 Autor Napisano 10 Marca 2021 @dovectra @Mihau_@leoms@mechanikrowerowy1986 Dziś jadę oddać do spawania do lokalnego spawacza aluminium. Dam znać jak pospawa. Generalnie miałem juz nie spawać- ale spawacz powiedział ze pospawa za 50zł wiec oddam. I tam miałem w planach wymianę roweru - wiec mi aż tak nie zależy na jakości. Tzn mam nadzieję że do lata wymienię rower i wtedy będzie po problemie. Cytuj
dovectra Napisano 11 Marca 2021 Napisano 11 Marca 2021 można wzmocnienie wspawać, i dłuższą sztycę wsadzić, bo to jest efekt za krótkiej sztycy. Cytuj
luker7 Napisano 11 Marca 2021 Napisano 11 Marca 2021 Dużo zależy też od stopu Al. Rame AL7005 pospawano i rower dalej żyje. Cytuj
ciemak666 Napisano 15 Września 2021 Autor Napisano 15 Września 2021 @dovectra @Mihau_@leoms@mechanikrowerowy1986 trochę odkopuje temat, ramę spawałem juz 2x niestety znowu pękła- obok spawu. niestety rowerek do wymiany. Za duzo w nim juz do robienia. Po prostu go zajechałem. Cytuj
Mihau_ Napisano 15 Września 2021 Napisano 15 Września 2021 Jakby to powiedzieć, nikt nie jest zdziwiony Cytuj
Garlock Napisano 15 Września 2021 Napisano 15 Września 2021 Typowe pękanie w strafie wpływu ciepła cyt. wiki "Strefa wpływu ciepła – obszar wokół spoiny w spawanych materiałach metalowych, jak i termoplastach. Struktura mikroskopowa i właściwości tej strefy są inne niż materiałów łączonych i spoiny. ". Aby uniknąc pekania trzeba przeprowadzic obróbkę cieplną w kontrolowanych warunkach (nie na zasadzie, ze nagrzejemy palnikiem i będzie git). Żeby prawidlowo pospawać trzeba by było najpierw wyszlifować (usunąć) stary spaw i strefę pęknięcia. Ale wtedy nie ustawimy prawidlowo szczeliny do spawania bo wyszlifowaliśmy dużo materiału.A ramy nagiąć się nie da. Chyba że, wytniemy wszystkie spawy w ramie i na nowo poustawiamy rurki. Jak spawacz po prostu naleje nowego spawu w miejscu pękniecia zostawiając stary spaw, to pękanie jest prawie gwarantowane. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.