Skocz do zawartości

[stery] Problem z ustawieniem luzów


mikel10k

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Próbuję od kilku godzin wyeliminować luzy z widelca ale dokręcając po ćwierć obrotu śrubę górną w momencie w którym nie ma już luzu to kierownica praktycznie jest zapieczona nie da się jej obrócić. Jak to ustawić, dać smaru? łozyska są maszynowe uszczelniane, poniżej zdjęcie. Podkładki obracają się wraz z kierownicą co chyba nie powinno mieć miejsca, wszystko co na zdjęciu poniżej jest w zestawie z ramą nie licząc mostka

mostek_help.jpg

Napisano

Podkładki powinny obracać się razem z mostkiem, kierownicą jak i całą rurą widelca.

Musiałeś coś źle poskładać, bo z tego co piszesz to śruba od kasowania luzu dociska wszystko do ramy, a nie łożysk i dlatego nie jesteś w stanie skasować luzu, a wszystko się blokuje.

Napisano

Dodam że wszystko jest nowe dopiero co to wszystko złożyłem

 

w kolejności od dołu od widelca jest bieżnia potem łozyska maszynowe potem główka ramy no i na górze jest łożysko na nim taka srebrna obrączka no i na to ten kapturek z napisem accent no i na to podkładki mostek i na to korek ze srubą

Napisano

To albo czegoś nie było, albo Ci się wydaje, albo coś założyłeś odwrotnie. Nawet na tym zdjęciu widać, że górna część łożyska dotyka do główki ramy - tam powinna być minimalna szczelina.

Napisano

od strony widelca jest tylko bieżnia i łozyska ułożone w stronę główki. tam gdy przewrócę bieznię albo łozyska na drugą stronę to wygląda to po prostu źle.. 

na zdjęciu są łożyska wsadzone wydaje mi się że prawidłowo, jest ta obrączka srebrna no i reszta. obrączkę gdy odwrócę to też wygląda to źle bo osłona z napisem accent niedociera do główki i widać łozyska na wierzchu, nie wiem

mogę też całkiem wyjąć widelec jak coś

dołożyłem podkładkę ze starego roweru ale problem nie zniknął kierownica wciąż obraca się z wielkimi oporami

 

afsagdasgsa0303_221828.jpg

Napisano

problem rozwiązałem wywalając tą nakładkę ochronną z napisem i wszystko jest cacy, luzów nie ma i kierownica kręci się bardzo plynnie ale teraz mam gołe łozyska...

IMG_20210303_224643.jpg

Napisano

Łożysko zapewne niższe niż poprzednie. Powinieneś mieć w zestawie ze sterami kilka płaskich podkładek o grubości 0,1mm którymi się ustawia się odległość pokrywy sterów od ramy.

Napisano

Nie. Musisz mieć to poskładane prawidłowo. Jak będzie luz to łożyska wybija owalne gniazda w ramie. Do tego sterówka też się wyklepie w miejscu osadzenia łożysk.

Napisano

znaczy sie luzów nie ma, wszystko jest sztywne i solidne w tym momencie ale póki nie wsadzę tej podkładki to na wszelki wypadek nie będę jeździł

Napisano

Cane Creek ma takie, cyklomania chyba je sprzedaje. Są różne grubości, a koszt niewielki.

Napisano

Byś się zdziwił co czasami się dzieje ze sterami. Ja kiedyś kupiłem pół zintegrowane, na opakowaniu był taki opis, a dostałem zintegrowane. Co lepsze, sprzedawca nie był kompletnie zdziwiony i powiedział że tak bywa. Nie wiem czy Accent coś źle wtedy spakował czy oni w sklepie namieszali.

Strzelam że albo producent nie dodał, bo tak się zdarza, albo podkładka była potrzebna do serwisu, ktoś wyjął i o tym zapomniał. Różnie z tym bywa.

Napisano

Tak sprzedawca w moim wypadku nie był zdziwiony tym co się dzieje, chciałem zetrzeć lekko tą osłonę na papierze ściernym ale w sumie wolę poczekać na podkładkę jeśli jest taka opcja 

Napisano
9 godzin temu, mikel10k napisał:

Pytanie tylko czy mogę w ten sposób jeździć? 

Możesz byle nie w burzy piaskowej 🤣, bo ta osłona robi za podkładkę, a jednocześnie chroni od syfu. Luzów nie masz, więc jest dobrze.

2 minuty temu, mikel10k napisał:

zetrzeć lekko tą osłonę na papierze ściernym

To też jakiś pomysł.

Napisano
1 minutę temu, chudzinki napisał:

Możesz byle nie w burzy piaskowej 🤣, bo ta osłona robi za podkładkę, a jednocześnie chroni od syfu. Luzów nie masz, więc jest dobrze. 

Chodzi tylko o to że jak złożę cały rower żeby móc się karnąć przy ustawianiu na przykład przerzutek koło domu po asfalcie :) bardziej martwiłem się jakimiś przeciążeniami ale teraz już wiem jak to działa to jest okej 

Napisano

Jak chcesz dookoła domu, to jeźdz. Wpadnie brud, to wytrzesz przy składaniu.

Co to za rower? Sztywny widelec?

Napisano

Miałem Accent Peak na sztywnym widelcu. Chyba mój ulubiony rower i bardzo żałuję że go sprzedałem.

Napisano
8 minut temu, skom25 napisał:

Miałem Accent Peak na sztywnym widelcu. Chyba mój ulubiony rower i bardzo żałuję że go sprzedałem.

na razie tak to wygląda, ramę musiałem kupić bo w starej meridzie tylne koło źle się układało i po roku szukania dlaczego skapnąłem się że po prostu jest krzywa po tym jak kiedyś wjechało we mnie auto, dlatego jeszcze prosta kierownica i napęd deore 3x9 ;)

IMG_20210304_094044.jpg

Napisano

Powinna być grubsza, po to są różne rozmiary. Trochę to dziwne, skoro rama i stery Accent. Chociaż ta firma już nie raz mnie zaskakiwała.

Napisano

Mnie też zaskakuje, lakier to tragedia, w starej Meridzie był pancerny a tutaj nawet gumka od mocowania lampki potrafi zostawić ślad nie do zmycia i zamaskowania, cholernie delikatny. Mocowanie błotnika też dziadostwo, urwał się od ramy i ani w prawo ani w lewo. Na szczęście kropelka pomogła. Tyle tylko że ładnie ta rama wygląda. Bardzo trzeba być delikatnym. Pooklejałem wrażliwe na obtarcia miejsca grubą folią

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...