Skocz do zawartości

[Napęd] Bulls Sharptail 2 Disc 27,5 - modernizacja


Benks

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Jestem szczęsliwym posiadaczem roweru Sharptail 2 Disc 27,5. :)

Poniżej specka:

Marka:

Bulls

Model:

Sharptail 2 Disc 27,5

Sugerowana cena *

od 599.00 EURO

Technologie
stery półzintegrowane
Wersje
trzy kolorystyczne
Waga
14.70 kg
Rama
Dostępne rozmiary 41 cm, 46 cm, 51 cm, 56 cm
Opis Aluminium 7005
Materiał Aluminium
Widelec SR Suntour XCM DS
Skok widelca 100 mm
Napęd
Przerzutka przednia Shimano Tourney FD-TY500
Przerzutka tylna Shimano Altus RD-M310
Ilość blatów i koronek '3x8
Mechanizm korbowy SR Suntour CW14-XCC T102 42/34/24
Kaseta Shimano CS-HG200-8 12-32T
Łańcuch Shimano CN-HG40
Pedały Wellgo
Koła
Rozmiar kół 27,5" (650B)
Piasta przednia Formula DC 19
Piasta tylna Formula DC 25
Obręcze STYX DDM-1
Opony Supero Edge 57-584 (27,5 x 2.25)
Kontrola
Manetki Shimano Altus SL-M310
Dźwignie hamulca Tektro HD-M285
Hamulce Tektro HD-M285 hydraulic disc brakes
Typ hamulców Tarczowe hydr.
Kierownica STYX Aluminium
Mostek STYX Aluminium
Stery Semi integrated
Siodełko BULLS
Wspornik siodełka

STYX Aluminium

 

Robię na nim ok 1K km rocznie. 60% las/teren i 40% cywilizowane twarde drogi/ulice. Niektóre elementy się zwyczajnie zużyły (zębatki, łańcuch) inne się psują (widelec, manetki, tylna przerzutka).

Postanowiłem rower odświeżyć i nie kupować jeszcze nowego. Póki co wymieniłem przedni widelec na Epixona. Teraz czas na napęd. I tu potrzebuję pomocy. Możecie coś rozsądnego zaproponować? Chciałem celować w Alivio i zostać przy opcji 3x8 lub wymienić ewentualnie na 3x9. Kupić nowe klamkomanetki. Może z przodu dać nieco większą zębatkę, bo czasem czułem, że dałoby się wycisnąć jeszcze kilka km/h, gdybym miał tam kilka zębów więcej ;) Czy z przodu mogę wymienić same zębatki i zostawić korbę? Wydaje mi się, że nic jej nie dolega. Chcę na to przeznaczyć ok 800zł, a najlepiej trochę mniej. Liczę na sensowny kompromis pomiędzy ceną, a jakością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Benks napisał:

bo czasem czułem, że dałoby się wycisnąć jeszcze kilka km/h, gdybym miał tam kilka zębów więcej ;)

A miękkich przełożeń Ci nie brakuje? Czy ta korba jest rozbieralna to sam musisz wiedzieć, jak jest to śruby powinny być. Ale najprościej to możesz kasety poszukać 8s 11-32. Zyskasz na tym ok 5km/h i to powinno załatwić sprawę. Tylko taki drobny szczegół, że dostępnością i cenami wszystkiego jest teraz lipa.

Przejście na 9 rzędów niewiele w tym aspekcie zmieni.

Ja bym w ogóle olał zmianę napędu, a pomyślał o nowych kołach (choć to by pewnie przekroczyło 1k) albo hamulcach. Nowe koła prawdopodobnie zbiłyby wagę roweru, a to odczuwalnie wpływa na jazdę na co dzień, a nie tylko z górki ;) 

Czy inwestycja w ten rower ma sens to inna sprawa. Generalnie to nigdy nie ma sensu ale właściwie co z tego ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miękkich raczej nie brakuje. Rzadko kiedy mam jakieś strome podjazdy. Generalnie nie zależy mi na 9 rzędach, ale nie wiem czy z 8 dostanę coś w lepszej klasie 🤔 Elementy napędu wymagają wymiany, bo mają już swoje lata, a wózek tylnej przerzutki prostowałem kombinerkami po tym, jak mi się wkręcił kij w nią 😕 Jakoś jeszcze działa, ale to najlepsze co można o niej powiedzieć ;) Manetki ostatnio popękały. Chyba ze starości po prostu. Więc to nie jest widzimisię, ale mus. A wolę włożyć w ten rower niecałe 2k i pojeździć jeszcze parę lat, niż wykładać >3k na nowy.
A jakie koła byś proponował? Może, jeśli budżetowo doprowadzę napęd do używalności, to coś uda się i w tym temacie podziałać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z nowych rzeczy w 9 rzędach masz jedynie Alivio, ewentualnie Deore jak się trafi. Generalnie jest ok, ale przerzutka 9s na Alivio jest z gównolitu. Deore jest już wyraźnie solidniejsze i nie tak łatwo pogiąć.

Ja koła brałem od nich, tu masz coś co może by pasowało z przejściówką do 9mm. A najlepiej napisz do nich, też coś mogą doradzić.
https://fitwheels.eu/kola-dt-swiss-370-straightpull-x392-27-5-1655g-p-57.html
Druga opcja do Daveo.pl

Tylko najpierw zdejmij opony i zważ obecne koła, żeby mieć punkt odniesienia. Jakbyś miał na tym zyskać 200-300g to niespecjalnie poczujesz. Tzn będą nowe lepsze piasty, nasmarowane itd. więc to też będzie mieć wpływ. Ale przy różnicy wagi ok 1kg, to jest wrażenie zupełnie nowego roweru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...