Lotap Napisano 26 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2021 Witam Chciałbym kupić sobie rower typu gravel. Mój aktualny rower to MTB Unibike Evolution 2009. Chciałem spróbować baranka i może zacząć trochę więcej jeździć na rowerze. Trasy to trochę miasto, trochę delikatnego lasku. Nic hardkorowego, ale jednak na rowerze szosowym nie chciałbym jeździć po korzeniach drzew w lesie. Mam tylko dwa wymagania. Musi być polskiej marki i mieć napęd 2x. Cena? Myślę, że 8 tysiące to takie maksimum, ale tak naprawdę wolałbym wydać około 6, bo w tej cenie jest na przykład Kross Esker 6.0, któremu niczego nie brakuje Od dłuższego czasu robię już rozeznanie rynku, czytam fora, oglądam modele. Takie modele zwróciły moją uwagę: -Kross Esker 6.0 wspomniany wyżej, Esker 4.0 (jedyny model, który można w ogóle aktualnie kupić bez problemów), Esker 2.0 -Accent Furious Pro -Unibike Geos, który dopiero wchodzi na rynek i ma być w czerwcu -Romet Aspre 2, ale to chyba model nie do kupienia -Rondo Ruut AL1, ale mam wrażenie, że płacimy za markę. Jest droższy od powyższych, ale czy lepszy? Rozstrzał cenowy jest dość duży, bo też zastanawiam się czy jest sens kupna roweru za 6 koła dla kogoś kto jak na razie jeździ sporadycznie. Z drugiej strony, możliwe że złapię bakcyla i zacznę jeździć więcej, a wtedy fajnie byłoby mieć rower przyszłościowy i sztywne osie na przykład. Doradźcie coś :) Pewnie roweru i tak nie kupię dziś, bo ich po prostu nie ma, ale chciałbym już wiedzieć czego szukać :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 26 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2021 Rondo odkryło wreszcie napędy 2x? No coś takiego. Ale są za drodzy i to tak o jakieś 20%. A jakby to były normalne czasy to i 30%. No ale można pisać, że to za drogie, tamto brzydkie, a siamto będzie za pół roku. A w praktyce na dzień dzisiejszy kup to co w ogóle uda Ci się upolować. Ale bierz coś co ma hydraulikę, czyli nie Eskera 4.0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lotap Napisano 26 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2021 Ano chyba odkryło, ale siostrzane NS bikes chyba jeszcze nie odkryło. O jakiej hydraulice mowa? Rondo faktycznie chyba odpuszczę, aczkolwiek to też jeden z niewielu modeli, który jest dostępny. Na dzień dzisiejszy to właśnie jest chyba tylko esker 4 i 2, dlatego będę czekał w międzyczasie jeżdżąc na MTB. Tylko chcę wiedzieć na który model czekam. O Unibike Geos i Accent Furious Pro w sumie niewiele wiadomo, bo to nowe modele, ale specyfikacja jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 26 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2021 18 minut temu, Lotap napisał: O jakiej hydraulice mowa? hamulce hydrauliczne Zerknij tutaj, będziesz miał przy okazji coś ciekawego https://locabikes.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 26 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2021 W przypadku Rondo czy cena w okolicach 7,7 k PLN jest taka szokująca? Obecnie nie widzę aby jaki kolwiek producent oferował tańszego grawela z taką dbałością o szczegóły. Wszyscy producenci z rowerami na hydraulice startują od 6,5 k PLN. Wasnie z tych wszystkich modeli z 1 postu, najbardziej kusiło by mnie Rondo. Nie przesadzał bym też z tym że Rondo okopało się w napędach 1xx. Naped 2xx w gravelach to raptem tylko grx i to miał premierę ledwie w 2019roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 26 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2021 Przy rondo warto zwrócić uwagę, że nie do końca jest to sprzęt dla niedzielnego jeźdźca, geometria dość agresywna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 26 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2021 16 minut temu, clavdivs napisał: z taką dbałością o szczegóły. Co rozumiesz przez tą dbałość o szczegóły? Bo to ładnie brzmi marketingowo ale tak konkretnie nic nie znaczy. Rower jak rower, nie wyróżnia się niczym co by tą cenę uzasadniało. Dodatkowo zastosowany napęd GRX400, choć sam taki mam i dla mnie jest zaletą to nie da się ukryć, że jest tańszy niż wyższe grupy. 24 minuty temu, clavdivs napisał: Nie przesadzał bym też z tym że Rondo okopało się w napędach 1xx. Naped 2xx w gravelach to raptem tylko grx i to miał premierę ledwie w 2019roku. Ale jednak inni producenci zawsze mieli w ofercie 2x, zanim GRX nastało. Może nie do końca dostosowane do tego typu roweru ale było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lotap Napisano 26 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2021 Rondo kosztuje więcej, a ma GRX 400. Esker 6.0 jest tańszy o ponad tysiąc złotych, a jest GRX 810. Do moich zastosowań myślę, że napęd szosowy też się sprawdzi. Aczkolwiek tiagra z eskera 4 z 46-36 z przodu trochę przeraża. Dlatego Eskera 4 odrzucam, ale jest jeszcze Esker 2.0. I właśnie ten Esker 2 wydaje mi się też kuszącą propozycją. Wiem, nie ma podjazdu do tych droższych modeli, ale co tak naprawdę tracę? Sztywne osie, hamulce hydrauliczne, gorszy osprzęt. Może jednak dla początkującego wystarczy? Plus jest taki, że według allegro pewien sklep niedaleko mnie ma go na stanie. W cenie wyższej o 100 złotych, ale jest. Loca Bikes widziałem, ale tutaj też 8 koła za GRX 400. Myślę, że można jednak taniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 26 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2021 (edytowane) 11 minut temu, Lotap napisał: Loca Bikes widziałem, ale tutaj też 8 koła za GRX 400. Myślę, że można jednak taniej. A wiesz ile części w rowerze jest poza osprzętem? Zdajesz sobie sprawę jakie są różnice np. w jakości wykonania ram? Koła? W loce masz je złożone przez wojczal bike a nie jakieś nołnejmy brandowane logiem dystrybutora roweru. Poza tym chciałeś "polskie" a nie jak najtańsze 11 minut temu, Lotap napisał: ale co tak naprawdę tracę? Sztywne osie, hamulce hydrauliczne, gorszy osprzęt. Czyli w sumie tracisz wszystko co najważniejsze w pełnoprawnym gravelu, na pewno bym za to 3800 nie zapłacił Edytowane 26 Lutego 2021 przez Mihau_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 26 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2021 Tracisz jedną czy dwie zębatki na kasecie. Sztywne osie to szczegół, ale hydraulika to jednak fajna rzecz. A to niestety nie mtb i jakby Ci się zachciało to przeróbka tania nie będzie. No ale nie ma tak, że tylko tracisz, bo też zyskujesz. Konkretnie jakiś kilogram http://www.rowerowawaga.pl/images/foto/zque9z_img_9115.jpg Skoro masz budżet na coś dobrego, to nie baw się w półśrodki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lotap Napisano 26 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2021 (edytowane) Nie zdaję sobie sprawy z tych różnic, dlatego pytam Was, bardziej obeznanych w temacie 😏 Mimo wszystko wydaje mi się, że jeśli chodzi o stosunek ceny do jakości to marki popularne wygrywają. Ten Unibike Geos kosztuje 6100, a specyfikacja wygląda bardzo dobrze. @kipcior @Mihau_ Macie rację, eskera 2 odrzucam. Wybiorę coś z wyższej półki. Edytowane 26 Lutego 2021 przez Lotap Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 26 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2021 5 minut temu, Lotap napisał: Ten Unibike Geos kosztuje 6100, a specyfikacja wygląda bardzo dobrze. Jedynym do czego można się przyczepić to pressfit. IMO niezbyt dobre rozwiązanie w rowerze do jazdy poza asfaltem ale poza tym ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 26 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2021 Ogólnie to nie nastawiałbym się, że niedostępne obecnie rowery będą na czerwiec. Na przykład tutaj jest taka informacja: https://allegro.pl/oferta/rower-gravel-unibike-geos-10417707942 Cytat Według najnowszych informacji montaż GEOS-a jest przesunięty na początek września z powodu ograniczonej dostępności części do montażu (znając realia panujące na rynku terminu tego też może się nie udać dotrzymać). Nie ma możliwości zakupu roweru .Proponowana aukcja jest na zasadzie rezerwacji bez 100% gwarancji dostępności wybranego rozmiaru. W przypadku zainteresowania lub uzyskania szczegółów dotyczących oferty prosimy o kontakt. Prosimy o wyrozumiałość Ilość egzemplarzy jest mocno ograniczona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 26 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2021 51 minut temu, kipcior napisał: Co rozumiesz przez tą dbałość o szczegóły? Bo to ładnie brzmi marketingowo ale tak konkretnie nic nie znaczy. Ale jednak inni producenci zawsze mieli w ofercie 2x, zanim GRX nastało. Może nie do końca dostosowane do tego typu roweru ale było. Moim zdaniem znaczy. Bo nie zastanawiasz się jaka opona ci wejdzie, czy łańcuch będzie tłukł w dolną rurę tylnego trójkąta i czy rower ma sztywną oś. Nie ograniczają się tylko do prostej grafiki typu popularny czerwony, szary, czarny i napis, tylko szukają czegoś wiecej i stosują sztukę użytkową. Trek w 2020 roku wprowadził GRX do Checkpointa, tak jak całkiem spora większość producentów. Rondo też stosowało korby 2rz w modelach bardziej szosowych przed 2021. 58 minut temu, Lotap napisał: Rondo kosztuje więcej, a ma GRX 400. Esker 6.0 jest tańszy o ponad tysiąc złotych, a jest GRX 810. Do moich zastosowań myślę, że napęd szosowy też się sprawdzi. Aczkolwiek tiagra z eskera 4 z 46-36 z przodu trochę przeraża. Dlatego Eskera 4 odrzucam, ale jest jeszcze Esker 2.0. I właśnie ten Esker 2 wydaje mi się też kuszącą propozycją. Wiem, nie ma podjazdu do tych droższych modeli, ale co tak naprawdę tracę? Sztywne osie, hamulce hydrauliczne, gorszy osprzęt. Może jednak dla początkującego wystarczy? Plus jest taki, że według allegro pewien sklep niedaleko mnie ma go na stanie. W cenie wyższej o 100 złotych, ale jest. Loca Bikes widziałem, ale tutaj też 8 koła za GRX 400. Myślę, że można jednak taniej. Rondo kosztuje wiecej, bo ma droższą rame. Nikt nie zamieni Ruuta na eskera gdy oba będą na tym samym osprzęcie. Korba 46-36 w gravelu jest dość przyjemnym wynalazkiem. Esker 2, też jestem zdania że wystarczy na początek, nawet jestem zdania że 1.0 wystarczy. Bez sztywnych osi, hamulce mechaniczne, gorszy osprzęt i też możesz mieć udany sezon rowerowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stpman Napisano 26 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2021 Ja jedynie co to bym polecał wybrać hamulce hydrauliczne. A że tak zapytam... Dlaczego to musi być koniecznie polski producent? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lotap Napisano 26 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2021 @some1 No tak, ciekawe czy podobnie ma być z Eskerem 6 czy tym Accentem. Jeśli miałbym kupować dziś, to chyba tylko Rondo coś ma na stanie. Może to nie jest taki głupi pomysł, ale jak widzę ilu kolarzy tyle opinii o tej marce. Nie powiem, rower krzyczy "premium" i nawet stronka internetowa wygląda na zrobioną z dbałością o szczegóły (ale tylko w języku angielskim). Mam dwie godzinki do dostępnego modelu od oficjalnego dystrybutora @clavdivs Nie no jasne, że nikt nie zamieni ruuta na eskera. Tak samo nikt nie zamieni Golfa na Leona, mimo że pod maską to jedno i to samo. @stpman Ja wiem, że bardzo ograniczam się wybierając tylko polskie marki, ale to z patriotyzmu gospodarczego. Samochodu, telefonu czy komputera polskiej marki nie kupię, to przynajmniej rower mogę bez jakiejś znaczącej straty na jakości produktu Tylko proszę nie wyciągać daleko idących wniosków, na marsze nie uczęszczam Reasumując, zostaje mi chyba albo brać teraz Rondo Ruut AL1 2x (chyba jedyny dostępny model spełniający moje wymagania plus polecane przez Was hydrauliki) albo czekać nie wiadomo do kiedy na Esker 6? Accent widzę, że nie ma poparcia na forum, ale w sumie pewnie z nim też jest tak jak z Geosem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djzwierzak Napisano 27 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2021 Kupić loca bikes. Wroclaw nie jest na końcu świata. Jak nie masz gdzie spać zapraszam do mnie do mieszkania. Pojedziesz do loca pogadasz oni ogarna Tobie rower i juz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lotap Napisano 27 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2021 Piszę w stanie wzmożonego podniecenia, bo przejechałem się po sklepach... i jest! Kross Esker 6.0 w moim rozmiarze. Ostatnia sztuka. Podobno przez cały poprzedni rok mieli tylko jeden egzemplarz. Zarezerwowałem go sobie, więc chyba nikt mi nie wykupi. Teraz pytanie. Accent, Unibike i Romet odpada, bo nie ma. Zostaje ten Kross, Loca Bikes i Rondo. Czy naprawdę uważacie, że warto dopłacić 1200 (Rondo) lub 1700 (Loca)? Co zyskam na tym? Wszystkie mają ramę alu i widelec karbonowy, te same hamulce, Kross ma nawet wyższą grupę przerzutek. Czy uważacie, że te droższe rowery są faktycznie lepsze od Krossa i cena jest w tych szczegółach, których nie ma w specyfikacji? Chciałbym poznać Waszą opinię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djzwierzak Napisano 27 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2021 Nie chodzi tutaj o osprzet a podejscie do klienta. Kross to moloch. Rondo taka srednia firma a loca to malafirma ktora nie pozwoli sobie na zla opinie. Ja bym sie tym tez kierowal. Loca ma fajne malowania. Nawet rozowe wstawki pasuja do meskiego roweru. Rondo jest za to sportowe. Co kto chce to bedzie mial. Loca podpowie jaka geometrie chcesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 27 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2021 Kwestia czego oczekujesz. Faktem jest, że Kross ma właściwie wszystko co ma mieć i jak Ci wizualnie odpowiada to możesz brać i cieszyć się jazdą. A tak sobie patrzę na tą Locę... Jakbym o nich wiedział rok temu to może nawet bym się skusił. Wybór malowania do mnie przemawia i jest to coś za co byłbym gotów dopłacić. Choć mnie się akurat udało znaleźć to co chciałem. Ale fajnie to wygląda, choć mogliby większe zdjęcia dawać i nieco bardziej się do fotek przyłożyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 27 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2021 Jeśli Kross jest dostępny "od ręki", to -przy obecnym deficycie rowerów- nie ma się co wiele zastanawiać i wybrzydzać tylko brać, bo może skończyc się tak, że zostaniesz na przysłowiowym "lodzie". Kross ma wszystko co gravel powinien mieć: sztywne osie, hydraulikę, gravelowe przełożenia. W Rondo dopłacasz za coś, czego i tak pewnie nie wykorzystasz: widelec o zmiennej geometrii - czegoś takiego w ogóle bym nie chciał mieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stpman Napisano 27 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2021 Bierz Krossa. Ma najlepszy stosunek jakości do ceny, dobry osprzęt i fajnie wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lotap Napisano 1 Marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2021 Wziąłem tego Krossa. Po pierwszej przejażdżce wrażenia bardzo pozytywne. Dziękuję wszystkim biorącym udział w dyskusji i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stpman Napisano 1 Marca 2021 Udostępnij Napisano 1 Marca 2021 Gratuluję Daj znać za jakiś czas jak się rower spisuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SpinPL Napisano 2 Marca 2021 Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 Unibike Geos to będzie rower widmo, tylko kilkadziesiąt sztuk w tym roku ma być i większość już sprzedana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.