Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ja tak to właśnie traktuje - wymieniam suport raz na sezon czyli po zimie wskakuje nowy ale to dlatego, że nie oszczędzam go.

Tak to wyglądało ostatnio podczas ataku "bestii ze wschodu" - codzienne dojazdu i powroty z pracy tak się kończyły ;) obecny bb52 po tej zimie nie wykazuje złych  symptomów wiec nie będzie chyba wymiany.

1666464919_jasio-1.thumb.jpg.a7b6d1cb664b63b1b10a52e9bb343080.jpg

1877837973_jasio-3.thumb.jpg.215a2fae5065e7fd9760000af62601e6.jpg

1151796929_jasio-2.thumb.jpg.081be3e3779a51706f91a47303742dfb.jpg

Napisano

U mnie bb52 oblał egzamin na szczelność w jeździe 50km na mokrym solankowym asfalcie. Następnego dnia podczas smarowania łańcucha zaskoczył mnie opór z jakim obracałem korbe. (żeby nie było zaraz po jeździe łańcuch wyczyściłem). Następnego dnia po krótkiej jeździe korba kręci się lepiej ale i tak z wyczywalnym większym oporem. Prosiłbym was o link do łożysk i jakie narzędzie są potrzebne do wybijania/wprasowania łożysk do bb52?

Napisano
5 minut temu, luker7 napisał:

łożysk do bb5

łożyska w shimano są niestandardowe- mają zdaje się 7mm a te dostępne w handlu 8, da się to wszystko pożenić, ale trzeba przerobić plastikowe tulejki i stracisz to mityczne uszczelnienie ;-(( 

Niech mnie ktoś poprawi jak się coś w tej kwestii zmieniło.

Suporty accenta są przystosowane do tych szerszych łożysk, więc rotacja na lepsze czy inne nie stanowi problemu.

 

  • 1 rok później...
Napisano
Cytat
  W dniu 27.02.2021 o 11:38, luker7 napisał:

łożysk do bb5

łożyska w shimano są niestandardowe- mają zdaje się 7mm a te dostępne w handlu 8, da się to wszystko pożenić, ale trzeba przerobić plastikowe tulejki i stracisz to mityczne uszczelnienie ;-(( 

Niech mnie ktoś poprawi jak się coś w tej kwestii zmieniło.

Suporty accenta są przystosowane do tych szerszych łożysk, więc rotacja na lepsze czy inne nie stanowi problemu.

 

shimano maja 6 mm szer , aw  handl 7 mm (25x37x7)

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Piszecie o BB 52... mimo smaru wystarczyło wracać w górach godzinę w deszczu, odstawić rower na kilka dni, a łożysko w rdzy stoi i trzeba rozebrać penetrować odrdzewiaczem pół godziny , oscylować po milimetrze żeby z chrzęstem ruszyło... pod uszczelką kontaktową - blaszką nie ma wciśniętej już w łożysko uszczelki gumowej jak zwykłych maszynówkach i bieżnie nawet ze smarem dostają wodę... Czemu smar fabryczny nie chroni przed korozją? Wielki znak zapytania. W każdym razie miałem w miarę czysty smar i stojące łożysko, po penetracji wszystko zmieniło się na tęgi brąz.  Myjka utradzwiękowa w nafcie, potem smarowanie, ponowny montaż na zimę ( lewa miska) na półkę zamówię   może XT mt 800. żeby był pod ręką - rozbierał go ktoś ? to tylko wersja czarna bb52 czy może jest trochę lepszy?

Accent Air odradzacie, w dość suchym rowerze mam Accenta Exe, i odpukać kręci się, Jest różnica między  Air  i Exe? Inne uszczelnienie?  Czy rzeczywiście Token ma jakieś rdzoodporne łożyska?

 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Ja nie rozbierałem. Mam MT800 chyba ze 12000km i chodzi nadal bosko. Nie żałuję wody, błota, mycia itp. Kompletnie bezobsługowy i niezawodny w mojej ocenie. Tylko tyle, że montowałem go 'na mokro', czyli wszystko przesmarowałem smarem przy składaniu.

  • +1 pomógł 1
  • 1 rok później...
Napisano

Odkopie temat bo też muszę kupić suport do nowej korby, GXP.

Czy któryś z producentów: accent, token, truvativ stosuje jakąś technologie która umożliwia łatwiejsze wyciąganie łożysk z misek ?

W innym rowerze miałem SHIMANO SM-BB52, ludzie pisali ( z 10 lat temu ) że suporty pod Hollowtech są fajniejsze od octalinku m.in. dla tego że można w nich wymieniać tylko zużyte łożysko zamiast całego suportu - no niestety ja musiałem kupować całe z miskami ( bywały dostępne pojedyncze ), bo za cholerę nie umiałem wyjąć samego łożyska z miski ( nie uszkadzając jej ).

Napisano (edytowane)

SHIMANO SM-BB52  - ja nawet tylko ze srubokretem/itp rurka wybvijalem delikanie, no i wiadomo zamienne lozyska maja 25 37 7 , wiec kombiacje z podkladkami.   W sumie trzebabylo nowe lozyska otwierac i dokladac smaru, bo pewnie producent zalowal i tak latwo padaly od deszczu, kapieli w strumieniu

 

musisz od wewnatrz natrafic na rant i wybijac, a wprasowywac tak zeby wewnetrzna bieznia nie dostala uderzen/nacisku, tylko po zewnetrznej, 

Edytowane przez kmk

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...