zelekwgardlee Napisano 25 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2021 witam mam problem z amortyzatorem sr suntour aion z 2019r. Powietrze z komory przedostaje się do dolnych lag przez co spada mi ciśnienie w komorze. w czym tkwi problem dopiero był robiony serwis podstawowy bez wymiany uszczelek. po odkręceniu odpowietrznika to srubka mi wystrzeliła co z tym robić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 25 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2021 Wykręć zawór z komory powietrznej i nalej ze 3ml oleju przekładniowego. Jeśli nie pomoże trwale to konieczna wymiana uszczelniacza na tłoku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zelekwgardlee Napisano 25 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2021 8 minut temu, Dokumosa napisał: Wykręć zawór z komory powietrznej i nalej ze 3ml oleju przekładniowego już to zrobiłem ale potrzymał 2 dni 80 psi i na 3 dzień zostało już tylko 50 9 minut temu, Dokumosa napisał: Jeśli nie pomoże trwale to konieczna wymiana uszczelniacza na tłoku. chyba trzeba będzie tak zrobić ale czy na pewno to coś da ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 25 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2021 (edytowane) Jeśli nie masz rys czy innych uszkodzeń w cylindrze (wewnątrz goleni w której pracuje tłok) a powietrze ucieka ewidentnie do środka to pomoże bo wyjścia nie ma. Żeby to stwierdzić musisz całkiem wykręcić korek górny (nie tylko zawór) i z dołu wyciągnąć cały zespół tłoka i patrzeć pod światło na gładź cylindra. Edytowane 25 Lutego 2021 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cycek Napisano 25 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2021 (edytowane) A nie przyszło wam do głowy , że po prostu wentyl jest zepsuty? Edytowane 25 Lutego 2021 przez Cycek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 25 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2021 I przez ten "wentyl" wężykiem jakimś zapewne auto pompuje sobie do dolnych goleni... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz15 Napisano 25 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2021 Jak powietrze przedostaje się do dolnych lag to wymiana uszczelki na tłoku w komorze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
To_JaT Napisano 25 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2021 3ml tego oleju to mało, ja bym zalał około 10ml, lepiej się uszczelni i będzie ciut bardziej progresywny. Warto też przesmarować wszystkie uszczelki gęstym smarem, np sram butter. Jeśli to nie pomaga to możliwe są opcje: -Uszkodzona uszczelka tłoka https://activia.sgl.pl/cena/czaci-zamienne/oringi/korklw-komory-powietrznej_oring-uszczelniajacy-korek-komory-powietrza-suntour-aion-auron-35mm/1655 -Uszkodzona uszczelka korka komory powietrzenej https://activia.sgl.pl/cena/czaci-zamienne/oringi/korklw-komory-powietrznej_oring-uszczelniajacy-korek-komory-powietrza-suntour-aion-auron-35mm/1655 -Uszkodzony wentyl (można wykręcić i wkręcić taki jak od dętki samochodowej) -Porysowana komora powietrzna od środka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cycek Napisano 25 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2021 (edytowane) Ja tylko powiem tyle ceny tych oringów to rozbój w biały dzień. Takie same origni w sklepie hydraulicznym / z łożyskami kosztują góra 2 zł za oba. (Wystarczy tylko wziąć stare na wzór) Edytowane 25 Lutego 2021 przez Cycek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 25 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2021 (edytowane) Kup uszczelkę do tłoka do suntoura -2018 w sklepie z łożyskami... Powodzenia...Do współczesnych aionów szczęśliwie to zwykły oring. Wcześniej stosowali uszczelki wargowe, które podwijaly się przy byle dropie. Edytowane 25 Lutego 2021 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cycek Napisano 25 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2021 (edytowane) To są zwykłe normalne oringi.😄 To tak samo jak DOT 5.1 Sram i DOT 5.1 w motoryzacyjnym, to sama tylko srama 10x droższe. Po za tym nawet jak by były V-ringi czy X-ringi to bez problemu dokupi takie same w sklepie z łożyskami. Edytowane 25 Lutego 2021 przez Cycek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz15 Napisano 25 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2021 15 minut temu, To_JaT napisał: ja bym zalał około 10ml Przy takiej ilości gęstego oleju praca amortyzatora może się pogorszyć, zalepi to go. Do komory powietrznej nie więcej niż 5ml 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 25 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2021 Jeśli 3ml to nie uszczelniło to problem z oringiem tłoka ew. zniszczona gładź cylindra. Jesli piwietrze wydostaje się z komory w dól to w tej konstrukcji innego wyjścia nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 25 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2021 Kolego @Cycek Czyżby to był nasz słynny kacperek że swoimi twierdzeniami. Człowieku powiem Ci jedno,w sklepie z łożyskami nie dostaniesz oringów, x-ringów czy v-ringów o twardości gumy takich samych co są z przeznaczeniem do amorkow. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
To_JaT Napisano 25 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2021 2 godziny temu, Mateusz15 napisał: Przy takiej ilości gęstego oleju praca amortyzatora może się pogorszyć, zalepi to go. Do komory powietrznej nie więcej niż 5ml Jak miałem ten amor to tak robiłem i nie zauważyłem żeby pracował gorzej, wręcz przeciwnie - pracował dużo płynniej. 2 godziny temu, Cycek napisał: To są zwykłe normalne oringi. Ta, ale o nieco innych parametrach. Te uszczelki są ogólnie bardziej miękkie niż standardowe oringi Jak się nie znasz to się nie wypowiadaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 26 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2021 (edytowane) 14 godzin temu, To_JaT napisał: Ta, ale o nieco innych parametrach. Te uszczelki są ogólnie bardziej miękkie niż standardowe oringi Ten temat też przerabiałem i nawet dawałem do badania oringi np. z damperow a sklepowe. Wyszło że sklepowe mają twardość 70NBR a te w damperach 58NBR Edytowane 26 Lutego 2021 przez bogus92 Moderacja zawartości posta. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 27 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2021 Jak powietrze wycieka do dolnych goleni, to znaczny, że zużyła się uszczelka tłoka. Jej wymiana powinna załatwić sprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 27 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2021 Ja zalecm od razu wymianę uszczelki tłoczka oraz zalanie komory powietrznej 8-10ml oleju 80W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zelekwgardlee Napisano 3 Marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2021 W dniu 25.02.2021 o 21:13, Dokumosa napisał: . Wcześniej stosowali uszczelki wargowe, @ACTIVIAmam właśnie tą usczelkę, i czy normalnie ją zdjąć i wymienić na oring? bo mam już taki zakupiony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 3 Marca 2021 Udostępnij Napisano 3 Marca 2021 To nie są tłoczki odpowiednie pod oring. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 30 Maja 2021 Udostępnij Napisano 30 Maja 2021 Działając w tym temacie to mamy już dostępne tłoczki własnej produkcji. Teraz zamiast V-ringów stosujemy X-ringi co na testach bardzo dobrze się spisały. Dostępne rozmiary to pod golenie 32, 34, 35mm 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.