soldi Napisano 23 Lutego 2021 Napisano 23 Lutego 2021 Witajcie! Temat wałkowany po tysiąckroć a pewnie i perdyliard. Zbliżony temat zbiorczy zamknięty, więc daję nowy post. Rowerzystka moja jeździ na oponach Kenda Booster (61-622 (29x2.40); Scott Aspect 920). A przynajmniej na takich zaczęła w zeszłym sezonie. Ponieważ rower z założenia był wycieczkowy - terenowo – szutrowo to nie było problemu. Jednak, ku zaskoczeniu, wciągnęła się mocniej w jazdę niż się spodziewałem i rower stał się środkiem transportu do pracy. Tym samym z proporcji teren / asfalt: 80/20 zrobiło się praktycznie 50/50. I tu pojawia się chęć poprawy. Jakie inne opony naciągnąć, żeby pomóc z toczeniem po asfalcie ale jednak zostawić właściwości terenowe. Nie chcę naciągać nic typowo crossowego pokroju Continentala Ride Tour. Trzeba zostawić trochę więcej pewności w luźnym terenie. Wiem, że nie ma złotego środka, opon uniwersalnych i najlepiej to pomyśleć o drugim rowerze. Ale nie wybiegajmy aż tak do przodu Doradzicie? Przypuszczam, że pierwsze co to pewnie zejdziemy z szerokości, ale macie jakiś ciekawy bieżnik, który sprawdzi się w moich kryteriach? Pytanie jest też związane z tym, że nie wiem jak bardzo można schodzić z szerokością opony w stosunku do obecnych obręczy. Pozdrawiam, Wojtek
woojj Napisano 23 Lutego 2021 Napisano 23 Lutego 2021 Vittoria Mezcal Continental Race King Radykalnie: Vittoria Terrano Panracer Gravelking 700x50-----świetna, sprawdzona na śląskich pagórkach i szutrach w rowerze MTB.
wkg Napisano 23 Lutego 2021 Napisano 23 Lutego 2021 Mezcal będzie git. Może być 2,1 na tył, 2,25 na przód jak gdzieś piasek ... ale jezeli cięzszy teren wchodzi w rachubę to na przód dałbym Saguaro.
TheJW Napisano 23 Lutego 2021 Napisano 23 Lutego 2021 Mezcal wydaje się faktycznie dobrym rozwiązaniem. Bo typowe semi-slicki, które pasowałyby idealnie do przedstawionych kryteriów, znikają w oczach. Do jazdy po asfalcie się nie nadają.
dovectra Napisano 23 Lutego 2021 Napisano 23 Lutego 2021 Godzinę temu, woojj napisał: Vittoria Mezcal Continental Race King to Klasyki. jak chcesz szukać dalej to Maxxisy - Ikony, Vee tire, CST - j.rabbit.... Każda marka ma takie nieco krosiarskie modele.
Gość Napisano 23 Lutego 2021 Napisano 23 Lutego 2021 Jak ktoś lubi eksperymenty, to Wolfpack Race lub Speed.
Mareckik Napisano 23 Lutego 2021 Napisano 23 Lutego 2021 Chyba bym poszedł w Conti Race King... Przy dużej przewadze bardzo twardej nawierzchni, na szutrach maja świetną przyczepność, nawet na podjazdach. Po prostu pną się do góry z b.małym uślizgiem. Potem S-works Fast Trak - dla mnie opona doskonała Maxxis Ikon... na asfalt w mojej opinii są zdecydowanie za głośne. Co do przyczepności, to robię na nich 3ci tysiąc i dalej mam mieszane uczucia.
CoolBreezeOne Napisano 23 Lutego 2021 Napisano 23 Lutego 2021 Też oddam swój głos na Continental Race King. Jestem pozytywnie zaskoczony jak ta opona sobie radzi. Niby taka na "twarde/stabilne" podłoże, a jednak nieźle daje czau po z jeździe na luźniejsze odcinki. @soldi, jedziesz powoli w teren. Przy proporcjach terenowych 50/50, wrzuciłbym jeszcze na przód Contiental Cross King'a. Będzie git duet.
kipcior Napisano 23 Lutego 2021 Napisano 23 Lutego 2021 Mezcal uber alles No chyba, że ten teren to błoto to wtedy już nie. Podobnie jak Race King.
soldi Napisano 24 Lutego 2021 Autor Napisano 24 Lutego 2021 WOW. Jestem pod wrażaniem Waszych propozycji. Dziękuję za odzew! Poczytałem, tak bardzo wstępnie, również z uwzględnieniem cen. I chyba liderem staje się continental race king. Z ewentualną korektą (za sugestią CoolBreezeOne) na Contiental Cross King na przód. Powiedzcie tylko czy 2.0 czy 2.2? I zakładać wymianę dętki czy próbować zostawić obecną? Aktualne mają nikły przebieg, bo rower jest używany od ostatnich wakacji ale z drugiej strony dętka to nie jest jakiś koszmarny koszt. Pozdrawiam, Wojtek
wkg Napisano 24 Lutego 2021 Napisano 24 Lutego 2021 Na tył 2.0 a na przód też - chyba, że macie kopne piachy to 2.2. Po piachu tylko szeroka opona na przód. Pożałujesz Mezcala
TheJW Napisano 24 Lutego 2021 Napisano 24 Lutego 2021 27 minut temu, soldi napisał: I zakładać wymianę dętki czy próbować zostawić obecną? Przejść na tubeless i zapomnieć o nich całkowicie.
wkg Napisano 24 Lutego 2021 Napisano 24 Lutego 2021 Ciekaw jestem ile osób przeszło z mleka na dętki. Myślę, że ułamek procenta.
Mareckik Napisano 24 Lutego 2021 Napisano 24 Lutego 2021 10 hours ago, wkg said: Ciekaw jestem ile osób przeszło z mleka na dętki. zgłaszam się
CoolBreezeOne Napisano 25 Lutego 2021 Napisano 25 Lutego 2021 20 godzin temu, soldi napisał: Powiedzcie tylko czy 2.0 czy 2.2? U siebie mam Cross King'a i Race King'a w rozmiarze 2.2. 20 godzin temu, wkg napisał: Pożałujesz Mezcala Mi zestaw Barzo i Mezcal chodzi po głowie, ale jakoś tak nie mogę się przemóc. Serce chce, ale rozum... Za Barzo czy Mezcala z lekką dopłatą mam zestaw CK i RK. Waga zbliżona, opony pancerne, więc...? Bardzo byłaby odczuwalna taka zmiana, poza większym wydatkiem?
wkg Napisano 25 Lutego 2021 Napisano 25 Lutego 2021 Nie wiem, nie jeździłem na Continentalach. Ale one przeciez są droższe https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-cross-king-racesport-pd18840/?v_Id=143670 czy https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-cross-king-racesport-pd18840/?v_Id=143670 ale nie szukałem dokładnie - wrzuciłem linki do drogiego sklepu. Może porównujesz jakieś tańsze mieszanki. Cross King jest bardzo podobny do Barzo, Race King zupełnie różny od Mezcala.
woojj Napisano 25 Lutego 2021 Napisano 25 Lutego 2021 2 minuty temu, wkg napisał: Cross King jest bardzo podobny do Barzo Ciężko znaleźć różnice. Używam Conti obecnie i są git.....poza wagą. Moje pierwsze Barzo ważyły 600 o obecne Conti 740. Zachowanie terenowe jak dla mnie identiko. Race się długo uszczelnia (szmatka). Ceny Conti zależą od wersji....wagi.
wkg Napisano 25 Lutego 2021 Napisano 25 Lutego 2021 Co do Vittorii to tak naprawdę na przedzie najlepiej czułem się na Saguaro. Tyle, że na błoto się nie nadaje bo się słabo oczyszcza. Ale naprawdę lubię te opony za jakość. Zawsze miałem jakieś problemy - a to bicie, a to jakiś bąbel wyskoczył, a to z oplotu coś wylazło i dziurawiło dętkę (jak jeszcze jeździłem na dętkach), słabo się uszczelniało a odkąd przeszedłem na Vittorię - jak ręką odjął. Uszczelnia się po założeniu na obręcz (bez mleka) jakby w srodku była detka, równiutka, żadnych problemów. Saguaro, AKA, Barzo, Mezcal, Peyote - wszystkie takie same Być może Conti, JackRabbit czy Schwalbe sa lżejsze i szybsze ale nie chce mi się juz eksperymentować. Zresztą żaden ze mnie ścigant. Z tą wagą to dziwnie bo Barzo TLR mi waży 680, Mezcal TLR 700 a CR podobno 570 ale może złą wersję oglądam - niby nie tubeless. W sumie w Vittorii lubię tez to, że sa tylko dwie wersje TLR i TNT - od razu wiadomo o co chodzi
woojj Napisano 25 Lutego 2021 Napisano 25 Lutego 2021 4 minuty temu, wkg napisał: Ale naprawdę lubię te opony za jakość. Mam dokładnie takie same odczucia. Przesiadłem się na X-kingi trochę z ciekawości (promocja) w wersji ze wzmacnianą ścianką i są OK, ale vittoria jest nr 1.
CoolBreezeOne Napisano 25 Lutego 2021 Napisano 25 Lutego 2021 34 minuty temu, wkg napisał: Może porównujesz jakieś tańsze mieszanki. Oj tak. Nie byłem precyzyjny. Jeżdżę Continentalach w wersji Performance - do wyrwania za około stówkę. No ale, tak jak pisałem: waga zbliżona, zero przebić od roku (chyba że nie zauważyłem). W różnym terenie jeżdżę i sobie radzą. Moralniaka mam przed kliknięciem Barzo/Mezcal do koszyka. Pewnie jakbym się ścigał, to może...
cervandes Napisano 25 Lutego 2021 Napisano 25 Lutego 2021 Mój set na cieplejsze dni to Mezcal G+ oczywiście na mleku, przez 3 lata kapcia nie złapałem... W zimie mam założone na dętkach X-Kingi 2.2 i mimo agresywniejszego bieżnika zdecydowanie gorzej sobie radzą na piasku. MOŻE bym Barzo na przód założył, ale tylko w sytuacji, gdyby mi brakowało przodu w terenie. Race Kingi też miałem na dwóch rowerach, bardzo zacne opony, szybsze, ale trakcji mają mniej. Także mój głos zdecydowanie na...
wkg Napisano 25 Lutego 2021 Napisano 25 Lutego 2021 12 minut temu, CoolBreezeOne napisał: Moralniaka mam przed kliknięciem Barzo/Mezcal do koszyka. Pewnie jakbym się ścigał, to może... Wtedy byś wziął papierowe Schwalbe - te szybsze co to niby sie nie mleczą Ale jak Ci dobrze to nie przepłacaj. 10 minut temu, cervandes napisał: MOŻE bym Barzo na przód założył, ale tylko w sytuacji, gdyby mi brakowało przodu w terenie. No ja raz założyłem Mezcala na przód i szybko wróciłem do Barzo. Po jednym maratonie - mniej pewnie się czułem w piasku i błotku. Nie to, że niepwenie ale mniej pewnie.
CoolBreezeOne Napisano 25 Lutego 2021 Napisano 25 Lutego 2021 Za Shwalbe się nie rozglądam, chociaż na brandowanym mleku jeżdżę 😉 A czy mi dobrze... Zawsze może być lepiej 😋
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.