Gość Napisano 22 Lutego 2021 Napisano 22 Lutego 2021 Witam po przerwie. Z ostatniego rzutu świeżego mięsa do sklepu mam do wyboru: https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/545/bignine-7000 Lub https://www.scott.pl/produkt/1181/7540/Rower-Scale-RC-900-Team Merida w granicach 17tyś, Scott 13tyś. Osprzęt tylko Shimano. Rower do jazdy w terenie + kilka maratonów XC w roku. Który sprzętowo ma się lepiej? Każda porada na wagę złota. Wzrost 176, rozmiary ram M
marcusling Napisano 22 Lutego 2021 Napisano 22 Lutego 2021 Merida jest lżejsza, ma karbonowe koła - zostaną na zawsze - Scott ich nie ma i pewnie będziesz myślał aby je kiedyś wymienić. W Meridzie jest tylko kierownica aluminiowa - ewentualnie kiedyś do wymiany na karbonowa lub od razu i będzie wszystko do kompletu w karbonie. Scott ma aluminiowa kierownicę a także sztycę. Napęd ten sam i amortyzator taki sam. Jak nie ma problemu z pieniędzmi to bierz Meridę. Przy karbonowym HT jak nie ma kół karbonowych zawsze pojawi się chęć ich zakupu. Jak są to są i nic nie musisz już robić. A taki upgrade kół karbonowych to zawsze jest pewien problem. Co wybrać, jakie piasty itd. A czy Dandy a czy Evanlite a czy to a tamto. W Meridzie już masz to z głowy. Ewentualnie jakbyś chciał kiedyś te karbonowe koła polepszyć w Meridzie to możesz tylko zmienić w nich piasty i szprychy na jeszcze lepsze - to będzie taniej niż zakup kompletu kół na obręczach karbonowych lub ich składanie. Nie wiem jakie w tych Reynoldsach są piasty i szprychy ale zakładam, ze na zupełnie dobrym poziomie. Dla mnie sprzętowo Merida.
TheJW Napisano 22 Lutego 2021 Napisano 22 Lutego 2021 Koła w Scale'u to prawdopodobnie to samo, co w moim z rocznika 2019 - tam nazywały się Silverton 2.5. Badziew składany z gratów Formula, do tego klocki ważące w okolicach 2kg. Za te 4 tys. różnicy można złożyć naprawdę fajne i lekkie karbonowe koła pod siebie, a fabryczne zostawić jako zimówki. Scott ma fajną ramę, trzeci rok ścigania na niej przede mną i nie myślę o zmianie. Oznak zużycia czy zmęczenia też nie widać. Jeśli chcesz mieć od razu "kompletny" rower, którego nie będziesz modyfikował, to weź Meridę...z miejsca będziesz mógł wpisać "obręcze - karbonowe" w specyfikacji na forum. Jednak cena Scotta jest zachęcająca.
wkg Napisano 23 Lutego 2021 Napisano 23 Lutego 2021 Merida ze sztycą bez offsetu krótka moze być ... O Reynoldsach ładowanych do Canyona (to szersze obręcze) można się ciekawych opinii naczytać https://hayesbicycle.com/products/tr-309-nl?variant=32139935612973 Geometria Meridy jak i Scotta bardzo fajna do XC ... nie przypomina krowięcia do trailu .
Gość Napisano 23 Lutego 2021 Napisano 23 Lutego 2021 Serdecznie dziękuję za tak konkretne odpowiedzi. Niestety wybór na osprzęcie XT mam bardzo ograniczony z uwagi na bardzo małą ilość rowerów dostępną w sieci i sklepach. Pozwolę sobie tylko wtrącić tutaj jeszcze jedno małe techniczne zapytanie. Ten rower tak jak poprzedniego aluminiowego hardtaila będę przewoził sporadycznie w bagażniku kombi. Wiadomo że nie będzie jakoś nadmiernie obijany ale czasem mogę czymś tam go puknąć. Czy karbonowy rower to wytrzyma?
TheJW Napisano 23 Lutego 2021 Napisano 23 Lutego 2021 Swój wożę 2 lata w bagażniku Forda Fiesty (dla zobrazowania skali "problemu" :P) i nic mu się nie stało. Możesz położyć na jakiś karton, żeby się lakier nie poobijał. Ja używam plandeki, bo często rower wraca brudny i mokry. Jak wiozę dwa rowery - tak, wpycham dwa 29'ery do Fiesty! - to przekładam je dużym arkuszem gąbki, mam akurat taki z którego wycina się zmywaki kuchenne. Jeszcze nic nigdy się nie stało, nawet w czasie kilkuset kilometrowej podróży. Kupując swój rower też miałem takie obawy i chyba nawet tutaj o to pytałem.
some1 Napisano 23 Lutego 2021 Napisano 23 Lutego 2021 9 godzin temu, TheJW napisał: Koła w Scale'u to prawdopodobnie to samo, co w moim z rocznika 2019 - tam nazywały się Silverton 2.5 To może (ale nie musi) być coś innego, u Scotta im niższy numer, tym wyższy model. Tu trochę zdjęć z bliska https://www.pinkbike.com/buysell/2962123/
TheJW Napisano 23 Lutego 2021 Napisano 23 Lutego 2021 10 minut temu, some1 napisał: u Scotta im niższy numer, tym wyższy model Prawda. Natomiast te wyglądają na to samo, ale ręki nie dam sobie uciąć. W wolnej chwili poszukam więcej zdjęć.
Gość Napisano 23 Lutego 2021 Napisano 23 Lutego 2021 Co by nie mowic to i tu i tu ktoś zglasza ewentualne obiekcje co do kół...
Cycek Napisano 23 Lutego 2021 Napisano 23 Lutego 2021 7 godzin temu, wkg napisał: Merida ze sztycą bez offsetu krótka moze być ... O Reynoldsach ładowanych do Canyona (to szersze obręcze) można się ciekawych opinii naczytać https://hayesbicycle.com/products/tr-309-nl?variant=32139935612973 Geometria Meridy jak i Scotta bardzo fajna do XC ... nie przypomina krowięcia do trailu . Piasty Hayes tak mają to u nich normalne, rozwalają się od patrzenia
TheJW Napisano 23 Lutego 2021 Napisano 23 Lutego 2021 Koła to prawie zawsze element, na którym producenci najwięcej oszczędzają. Potem układy hamulcowe i korby. Jeśli z kołami w Meridzie jest jakiś problem, to albo od razu je sprzedać po zakupie roweru i poskładać coś pod siebie, albo kupić Scotta i z czasem doposażyć go w jakiś fajny zestaw kół. Fabryczne jakiś czas Ci pojeżdżą, nie będziesz miał ciśnienia, to nie jest tak, że rozpadają się po 2000 km.
wkg Napisano 23 Lutego 2021 Napisano 23 Lutego 2021 Trzeba by znaleźć chętnego za 4 k żeby wyrównać różnicę w cenie. Troche mnie niepokoi to co pisano o ocieraniu opony o tyly trójkąt w Scoccie bo tak to chyba wolałbym Scotta i sobie powoli rozglądać sie za kołami. I wcale nie wiem, czy koniecznie karbonowymi.
TheJW Napisano 23 Lutego 2021 Napisano 23 Lutego 2021 6 minut temu, wkg napisał: Troche mnie niepokoi to co pisano o ocieraniu opony o tyly trójkąt w Scoccie bo tak to chyba wolałbym Scotta i sobie powoli rozglądać sie za kołami W tym tygodniu będę miał poskładane nowe koła. Sprawdzę, czy na dobrym komplecie problem występuje i dam znać. :)
Cycek Napisano 23 Lutego 2021 Napisano 23 Lutego 2021 16 minut temu, TheJW napisał: Koła to prawie zawsze element, na którym producenci najwięcej oszczędzają. Potem układy hamulcowe i korby. Panie rower za 17k i producent oszczędza
TheJW Napisano 23 Lutego 2021 Napisano 23 Lutego 2021 Trzeba by chyba kupić najdroższy model w katalogu, żeby nie było oszczędności na którymkolwiek z elementów.
wkg Napisano 23 Lutego 2021 Napisano 23 Lutego 2021 Nie oszczędzają na takich za 35-40 k :/ Teraz za 17k to jest średniej klasy rower na XT
TheJW Napisano 23 Lutego 2021 Napisano 23 Lutego 2021 Kurde, faktycznie... Dopiero jak to napisałeś, uświadomiłem sobie, że to jest hardtail na XT za ponad 17k... Nawet SID jest w obydwu rowerach w wersji Select, a nie Select+ (tłumik Charger vs. Charger2). Plus tego tłumika w Scale'u jest taki, że ma 2-pozycyjną blokadę. Ta 3-pozycyjna tylko przeszkadza, bo tryb pośredni jest właściwie bezużyteczny, a upierdliwy w razie konieczności szybkiego odblokowania widelca. W Sparku ma to sens i podobno działa fajnie.
woojj Napisano 23 Lutego 2021 Napisano 23 Lutego 2021 36 minut temu, wkg napisał: Teraz za 17k to jest średniej klasy rower na XT e....trochę to na wyrost https://www.scott.pl/produkt/1181/7557/Rower-Scale-950 tu mamy coś przyzwoitego za 7500.
wkg Napisano 23 Lutego 2021 Napisano 23 Lutego 2021 Ja generalnie blokady nie używam. Używałem to zapominałem ją wyłaczyć, przełamywała siei tak w kółko. Pompuję troche bardziej i tyle. 1 minutę temu, woojj napisał: e....trochę to na wyrost https://www.scott.pl/produkt/1181/7557/Rower-Scale-950 tu mamy coś przyzwoitego za 7500. Jasne ale to alu, 2 kg cięższy. 2 kg to już jest odczuwalne. Hamulce słabe, korba nie drążona, manetka do wymiany ... tu już wchodzimy w klasę "budżet" Ale za 17 k to bym kupił Radona fulla na Kashimie i XTR bo jednak za sztywniaka nieco ponad kg lzejszego od mojej kozy to jakis absurd.
TheJW Napisano 23 Lutego 2021 Napisano 23 Lutego 2021 3 minuty temu, woojj napisał: e....trochę to na wyrost https://www.scott.pl/produkt/1181/7557/Rower-Scale-950 tu mamy coś przyzwoitego za 7500. To jest idealny przykład typowego "lepiszcza". "Dajmy przerzutkę XT, wszyscy na to patrzo, a korbę i resztę wrzucimy jakieś ochłapy, nie połapią się". Tak czy inaczej jest to ciekawa propozycja. Ten Fox jest fajny, bardzo pluszowy, moja kobieta ma go w swoim Scale'u. @wkg ja się już tak zautomatyzowałem na rowerze, że nawet nie zwracam uwagi, kiedy używam blokady...no chyba, że manetka się zatnie na tym - tfu! - pośrednim trybie. Jakoś tak sobie zakodowałem, że jak górka, to w ruch idą obydwie manetki - blokada, redukcja i ogień.
woojj Napisano 23 Lutego 2021 Napisano 23 Lutego 2021 Pełna zgoda. Ale jak się chce koniecznie lekkiego HT to nie ma za bardzo wyboru. Trzeba bulić i to dużo. Bo jak się zacznie człowiek zagłębiać to zrobi się z tego https://www.scott.pl/produkt/1181/7236/Rower-Scale-RC-900-World-Cup-AXS
Cycek Napisano 23 Lutego 2021 Napisano 23 Lutego 2021 Nawet sztycy regulowanej nie ma Za tą cenę wolał bym kupić samochód lub e-motór.
wkg Napisano 23 Lutego 2021 Napisano 23 Lutego 2021 https://www.radon-bikes.de/en/mountainbike/fullsuspension/skeen-trail-cf/skeen-trail-cf-100-sl-2021/ Tu cenę 16 k rozumiem ale w HT na XT ? To jakiś absurd. 2 minuty temu, woojj napisał: Bo jak się zacznie człowiek zagłębiać to zrobi się z tego https://www.scott.pl/produkt/1181/7236/Rower-Scale-RC-900-World-Cup-AXS To jużbym wolał https://www.scott.pl/produkt/1182/7586/Rower-Spark-RC-900-Pro Nie wiem, po co mi ten AXS. Rower to rower - mięśnie mają działać. 3 minuty temu, TheJW napisał: Ten Fox jest fajny, bardzo pluszowy, moja kobieta ma go w swoim Scale'u. Fox to Fox
chudzinki Napisano 23 Lutego 2021 Napisano 23 Lutego 2021 Kacperku, czyli i tutaj producent zaoszczędził . Autor podwyższył budżet z 10 tys. na 17, a Wy mu mówicie, że koła się rozpadną i jeszcze mu wrzucacie niekompletne rowery za ponad 30 tys. Masakra jakaś .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.