Zergonyac Napisano 17 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2021 Cześć! Przymierzam się do zakupu roweru dla mojej drugiej połowy. Rower ma służyć do jazdy na co dzień, do pracy i na weekendowe wycieczki (max. 50-60 km). Dobrze gdyby miał ramę typu low-entry, napęd przynajmniej klasy Alivio, choć skłaniałbym się ku Deore, koła koniecznie 28', rama alu, hamulce obojętnie, choć skłaniałbym się ku v-brake'om, bo nie potrzeba ekstremalnej siły hamowania, a są znacznie lżejsze. Co byście polecili? Czy są jakieś sensowne alternatywy dla Raymon TourRay EXC 4.0 lub 5.0, o których nie wiem (przejrzałem Kross, Meridę, Authora, Kellys, Unibike)? PS: wzrost 177 cm. Z góry dzięki : )! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 17 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2021 A co jest takiego niezwykłego w wersji 4.0 tego roweru? 5.0 nie widzę, nie wiem czy lepszy czy gorszy, a nie mam zamiaru szukać. Pierwszy z brzegu https://www.unibike.pl/atlantislds.html ma lepszy osprzęt od tego Raymon 4.0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zergonyac Napisano 17 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2021 Dzięki. 5.0 wypada lepiej, bo prawie cały na XT, ale jest ok. 300 zł droższy. 4.0 wypada z kolei gorzej (w zasadzie bez porównania), ale jest ok. 300 zł tańszy. Unibike jest więc sensowną alternatywą. Kwestia czy przypadnie do gustu : )... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 17 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2021 (edytowane) Nie wiem jaki uginacz jest w 5.0, bo w 4.0 i Unibike tylko NEX, ale np. w Krossie http://www.kross.lt/pl/2017/trekking/trans-global masz już Paragona. Reszta też bardzo ciekawa. Masz spory budżet, więc pozostaje kwestia dostępności rowerów. Edytowane 17 Lutego 2021 przez chudzinki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sobek82 Napisano 17 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2021 Weź 6.0 na pasku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zergonyac Napisano 17 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2021 Widziałem ten rower. Trochę się obawiam paska, bo nigdy nie miałem z nim do czynienia. O ile się nie mylę, to 6.0 ma przełożenia tylko w piaście, a z przodu jeden bieg na stałe? Jak wygląda eksploatacja takiego napędu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sobek82 Napisano 17 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2021 Można nie dożyć wymiany więc po co sobie tym głowę zawracać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szy Napisano 18 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2021 (edytowane) @Zergonyac, właśnie obok zapytałem w ogóle o markę R Raymon, teraz widzę ten wątek. Mnie interesuje właśnie Tourray z Gatesem i Alfine. Wiem na razie tyle, co sobie wyklikałem w gear-calculatorze, że w porównaniu do klasycznego napędu uciekną ze trzy biegi. W zależności od tego jak korzystamy z roweru i w jakim terenie jeździmy, to może być niezauważalne. Np. moją żonę często łapię na tym, że nie "dojeżdża" do końca dostępnych biegów na podjazdach. To porównanie Alfine 11 z Krossem Trans 11 z napędem 3x10: http://www.gear-calculator.com/?GR=SA11&KB=39&RZ=20&UF=2230&TF=90&SL=2.5&UN=KMH&DV=speed&GR2=DERS&KB2=26,36,48&RZ2=11,13,15,17,19,21,24,28,32,36&UF2=2230 (być może zasięg Tourray przesunie się lekko w lewo, bo nie wiem jak wpisać "zęby" Gatesa do konfiguratora) A sama eksploatacja ma być o niebo wygodniejsza, łatwiejsza, niezaprzątająca głowy i dlatego do głowy wpadł mi taki pomysł. Szy. Edytowane 18 Lutego 2021 przez szy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zergonyac Napisano 18 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2021 @Szy, dziękuję za głos w dyskusji. Rozumiem, że uciekną trzy wysokie biegi (tj. najlżejsze)? Z przodu mamy bowiem tyle zębów ile w normalnych napędach jest właśnie na biegu trzecim, czyli najcięższym. Więc możemy założyć, że z przodu jest trzeci bieg na stałe, a z tyłu mamy skalę 1-8. Kwestia ile zębów jest na tych biegach w piaście? Czy moje rozumowanie jest zbyt uproszczone? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szy Napisano 18 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2021 (edytowane) Poza tym, że mówimy o napędzie z 11, a nie 8 biegami (TourRay 6 ma piastę Alfine 11), to myślisz w dobrą stronę. Ale - tak mi się wydaje - nie przyjrzałeś się diagramowi jaki linkuję: http://www.gear-calculator.com/?GR=SA11&KB=45&RZ=24&UF=2230&TF=90&SL=2.5&UN=KMH&DV=speed&GR2=DERS&KB2=26,36,48&RZ2=11,13,15,17,19,21,24,28,32,36&UF2=2230 To porównanie piasty Alfine 11 z napędem 3x10 z najwyższego turystycznego modelu Krossa. Są ułożone jeden pod drugim by porównać odpowiadające sobie przełożenia. To tutaj widać, że najlżejsze trzy przełożenia z lewej strony w dolnym diagramie nie mają swojego odpowiednia wśród biegów Alfine 11 wyżej. Pozostałe 27 przełożeń pokrywa się bardziej lub mniej z biegami w Alfine. Szy. PS. Poprawiłem liczbę zębów w Alfine 11 dla "mojego" modelu - porównanie odrobinę różni się od tego wyżej. PS #2. Kliknij w każdy z diagramów, zobacz, że mozesz przesuwać liczby zębów "odtwarzając" własny napęd. Na talerzu będziesz miał porównanie różnych rowerów. Edytowane 18 Lutego 2021 przez szy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zergonyac Napisano 18 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2021 Szy opierałem się na Tourray 6.0, ale w wersji 2020, a ta ma 8 biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szy Napisano 18 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2021 A, faktycznie Ale różnica pomiędzy nimi jest znaczna - A11 ma aż o ok. 30% szerszy zakres przełożeń od A8. Szy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zergonyac Napisano 18 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2021 Podobnie cena 4249 zł za 2020 r. v ok. 6200 zł za 2021 r. (1500 franków) :)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eziemniak Napisano 18 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2021 Uwaga na A11 - jest to znaczenie bardziej zawodny napęd niż A8 Gates Belt - w tym zakresie cenowym chyba wszystkie paski to wersja CDN która ma sie tak do CDX jak alivio do Xt 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zergonyac Napisano 18 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2021 Eziemniak, dzięki za opinię. Generalnie niepokoi mnie fakt, że jak coś się stanie z tą piastą, to kosztuje ona grubo ponad 1000 zł. Tymczasem w razie problemów z tradycyjnym napędem przerzutkę XT można dostać za niespełna 300 zł, nie wspominając o pozostałych komponentach napędu, które są jeszcze tańsze. Coś za coś. Ponadto spodziewałem się, że napęd na pasku będzie znacznie lżejszy, a jest porównywalny z tradycyjnym. Nie mamy kasety i przerzutki z tyłu oraz na korbie zamiast trzech tarcz jest jedna, ale sama piasta Alfine waży ok. 1,7 kg (sic!), w porównaniu do ok. 350-400 g przy normalnej piaście Deore. BTW: designersko fajny jest Cube Touring EXC (mówię o zielonym modelu 2021), jednak osprzęt przy tej cenie nie powala na kolana (Alivio, 3999 zł). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szy Napisano 18 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2021 (edytowane) O, właśnie - w tym Cube widzę taki sam bagażnik jak w TourRayu, czyli brak mocowania poziomego do ramy w okolicach siodła. Zastanawiam się, czy kilkanaście kilogramów - tyle bagażnik z sakwami może bez problemu ważyć na wyprawie - wystarczy trzymać "w poziomie" mocowaniem do błotnika 9 minut temu, Zergonyac napisał: Coś za coś. Właśnie w ten sposób do tego podchodzę. Szy. Edytowane 18 Lutego 2021 przez szy 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eziemniak Napisano 18 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2021 @szy no o co chodzi z tymi bagażnikami. Niemcy to rozsądni ludzie, ale te bagażniki są śmieszne. @Zergonyac myślę ze IGH to dobre rozwiązanie do pewnych zastosowań, jeśli jesteś w stanie żyć z ich ograniczeniami. Tych paręset gramów to w rowerze do dojazdu do pracy to np moim zdaniem nic, ale jeśli trzeba np rower wnosić i podnosić to te gramy się dodają. Większa niezawodność, albo raczej mniej serwisu ale z drugiej strony jest on bardziej skomplikowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zergonyac Napisano 18 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2021 Co do bagażnika - słuszna uwaga. Na szczęście w moim przypadku to jest najmniejsze zmartwienie, nie wiem czy cokolwiek i kiedykolwiek na nim spocznie :)... Generalnie zależy mi na geometrii roweru (w miarę wyprostowana pozycja), dobrym osprzęcie i akceptowalnej wadze. PS: jestem negatywnie zaskoczony wagą opon w tych Tourray'ach. 950 g sztuka, to strasznie dużo. Sam jeżdżę na Piraniach 26' 2.0, które ważą ok. 470 g. Przy dwóch sztukach to już kilogram różnicy. No nic, dziękuję wszystkim za wpisy i dyskusję. Jak coś wybiorę to dam znać, o ile to kogokolwiek będzie interesowało :)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.