chudzinki Napisano 11 Lutego 2021 Napisano 11 Lutego 2021 Czy patrząc tylko na geometrię i zawieszenie https://www.giant-bicycles.com/pl/trance-4-2018 sprawdzi się lepiej poza górami od https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-all-mountain-am-100s-29/_/R-p-309661 ? Nie mówimy o napędzie i kołach .
Mod Team sznib Napisano 11 Lutego 2021 Mod Team Napisano 11 Lutego 2021 Maestro vs jednozawias. Wybór jest oczywisty.
chudzinki Napisano 11 Lutego 2021 Autor Napisano 11 Lutego 2021 Aż tak, że nie wymaga dodatkowego uzasadnienia?
wkg Napisano 11 Lutego 2021 Napisano 11 Lutego 2021 RR to jednozawias ? Swoją drogą poza górami to oba mają wielki skok ....
Mod Team sznib Napisano 11 Lutego 2021 Mod Team Napisano 11 Lutego 2021 No, o plusach i minusach różnych systemów zawieszenia pełno jest informacji na sieci. w skrócie; maestro jest odporne na bujanie przy pedałowaniu, nawet na odblokowanym damperze nie buja podczas zwykłej jazdy na siedząco. Nie kopie po pedałach i nie usztywnia się przy hamowaniu. Jeden z najlepszych systemów zawieszenia rynku. W Rockriderze jest zwykły jednozawias z punktami pośredniczącymi.
chudzinki Napisano 11 Lutego 2021 Autor Napisano 11 Lutego 2021 Słyszałem o Maestro co nieco, ale nie przypuszczałem, że w porównaniu do, wiele razy polecanego tutaj, AM aż tak dobrze wypada. Podziękował!
KSikorski Napisano 11 Lutego 2021 Napisano 11 Lutego 2021 To są właśnie "niuanse" dla których (zwłaszcza w przypadku rowerów z pełnym zawieszeniem) nie koniecznie można patrzeć tylko na relację osprzętu do ceny roweru.
Gość Napisano 11 Lutego 2021 Napisano 11 Lutego 2021 Tu ciekawy „niuans” , shapeshifter foxa regulowany z kokpitu z czterozawiasem
chudzinki Napisano 11 Lutego 2021 Autor Napisano 11 Lutego 2021 Teraz, KSikorski napisał: "niuanse" dla których (zwłaszcza w przypadku rowerów z pełnym zawieszeniem) nie koniecznie można patrzeć tylko na relację osprzętu do ceny roweru Też właśnie od jesieni się rozglądam .
To_JaT Napisano 11 Lutego 2021 Napisano 11 Lutego 2021 Teraz, Kemusi napisał: Tu ciekawy „niuans” , shapeshifter foxa regulowany z kokpitu z czterozawiasem Shapeshifter ..foxa?
wkg Napisano 11 Lutego 2021 Napisano 11 Lutego 2021 Teraz, chudzinki napisał: Też właśnie od jesieni się rozglądam . A Sparka rozważałeś ?
KSikorski Napisano 11 Lutego 2021 Napisano 11 Lutego 2021 Siłownik shapeshiftera dla canyona produkuje fox.
chudzinki Napisano 11 Lutego 2021 Autor Napisano 11 Lutego 2021 @wkg, nie rzucił mi się na OLX. A dlaczego właśnie on?
wkg Napisano 11 Lutego 2021 Napisano 11 Lutego 2021 6 minut temu, KSikorski napisał: To są właśnie "niuanse" dla których (zwłaszcza w przypadku rowerów z pełnym zawieszeniem) nie koniecznie można patrzeć tylko na relację osprzętu do ceny roweru. No niestety, tu trzeba praktyki i porównań - tabelka nie wystarczy Teraz, chudzinki napisał: @wkg, nie rzucił mi się na OLX. A dlaczego właśnie on? To pytanie. Ja tez sie rozglądam, rozglądam choć mało z tego wychodzi. Pytałeś o rower który daje radę także poza górami. Te spore zawieszenia 140, 150 wydają mi się bardzo górskie, endurowe i patrzę na mniejsze. Spark ma świetne opinie jeżeli chodzi o zawieszenia. W wyższych wersjach to rower XC a w niższych (tańszych) tak między ścieżkowcem a XC. Za ten spory skok zawieszenia sie jednak płaci w łatwiejszym terenie
chudzinki Napisano 11 Lutego 2021 Autor Napisano 11 Lutego 2021 Teraz, wkg napisał: To pytanie. Myślałem, że sugestia . Teraz, wkg napisał: rozglądam choć mało z tego wychodzi. U mnie wychodzi - co miesiąc myślę czy nie lepiej dołożyć 1000... Teraz, wkg napisał: Te spore zawieszenia 140, 150 Niby tak, ale byłem już obejrzeć kilka trailowych i lipa totalna... Przy kupnie AM mam spokój . Do wiosny daleko...
Gość Napisano 11 Lutego 2021 Napisano 11 Lutego 2021 Teraz, chudzinki napisał: U mnie wychodzi - co miesiąc myślę czy nie lepiej dołożyć 1000... A ile miesięcy już dokładasz !
wkg Napisano 11 Lutego 2021 Napisano 11 Lutego 2021 No trochę sugestia Ja - tak teoretycznie - jeżeli odrzucić Radony które są piekielnie atrakcyjne jezeli chodzi o cenę ale niestety trudno si e na nich przejechac testowo najlepiej się czułem na Neuronie i Sparku. Wiele osób wybierało między zawieszeniem Scotta a Gianta i wybrało Scotta. Ale to jeżeli chodzi o takie XC - XC na sterydach. Ty do gór masz bliżej.
chudzinki Napisano 11 Lutego 2021 Autor Napisano 11 Lutego 2021 O używanym Neuronie trzeba zapomnieć... Sparki jakieś widzę. @Kemusi, tylko myślę .
wkg Napisano 11 Lutego 2021 Napisano 11 Lutego 2021 A na co dokładnie szukasz roweru ? Na górskie włóczęgi ale żeby i poza górami dawał radę czy na XC w trudniejszym terenie ale i żeby w górach móc bez obawy zjeżdżać ? Bo ja raczej ta druga opcja - też na razie tylko myślę W Scottach TwinLock robi furorę. Także w Geniusach z zawieszeniem z virtualnym ptem obrotu. Tu niestety tzreba samemu sobie sprawdzić w realu - jak napisał @KSikorski - wpływ konstrukcji zawieszenia, dostrojenia osprzętu przez producentów pod rower jest tak duży, że czytając opisy nic sie nie wywnioskuje jak w HT.
chudzinki Napisano 11 Lutego 2021 Autor Napisano 11 Lutego 2021 Jak to "najbardziej" tu lubicie, szukam roweru uniwersalnego . Moje, nieodkryte przez nikogo, tereny w okolicy i trochę góry. Nie liczę sekund, nie biorę udziału w maratonach, zawodach itp. i na nic konkretnego się nie nastawiam. Pytam, szukam i jak jest coś ciekawego to jadę obejrzeć. Jak mam w używanym trailu wymienić napęd, opony pod siebie, włożyć myka i zaoszczędzić 1000 zł to wolę kupić AM i mieć święty spokój. Wiem, że to głupie podejście ze względu na inne przeznaczenie roweru, ale tak już mam .
wkg Napisano 11 Lutego 2021 Napisano 11 Lutego 2021 No ja pod takie zastosowanie wymyśliłem sobie skok max 130. Ale te RR ludzie mają i chwalą, jeżżą i się cieszą
Gość Napisano 11 Lutego 2021 Napisano 11 Lutego 2021 2 godziny temu, sznib napisał: Maestro vs jednozawias. Wybór jest oczywisty. RR nie ma jednozawiasu, to wielozawias
Mod Team sznib Napisano 11 Lutego 2021 Mod Team Napisano 11 Lutego 2021 Nie ma takiego typu zawieszenia jak "wielozawias" https://portal.bikeworld.pl/artykul/porady/abc_rowerzysty/2750/systemy_zawiesze_n "Nic więc dziwnego, że szybko pojawiło się rozwinięcie w postaci jednozawiasowca z punktami pośredniczącymi, gdzie tłumik od tylnego wahacza dzielą dodatkowe dżwignie, eliminujące siły boczne. " i taki system jest w RR.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.