Skocz do zawartości

[Silnik elektryczny] Legalny silnik elektryczny 250W, napęd na tył, gdzie kupić?


Ntkgzd

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,
na rynku jest nisza tj, silniki elektryczne zaplatane w tylnej piaście o legalnych parametrach tj. silnik 250W i sterownik odcinający wspomaganie przy prędkości powyżej 25km/h.

Ciężko jest cokolwiek znaleźć. To co mi się udało odszukać to idealną konfigurację (dla mnie), którą oferuje Bafang https://bafang-e.com/en/oem-area/drive-systems/drive-system/rear/h400b-drive-system/ (silnik w tylnym kole, bateria na bagażniku).

Tego mi do szczęścia potrzeba, tylko nie wiem kto sprzedaje takie rozwiązanie (chodzi mi o sklep, gdzie będę mógł kupić ponownie taki silnik gdy ten padnie, bez czekania tygodniami).

Z góry dziękuję za informacje, jeśli ktoś takowe posiada w tym temacie.

P.S.
Shimano STEPS z napędem centralnym mi nie odpowiada, ponieważ są za duże ograniczenia na przednim przełożeniu (zębatka), a dodatkowo taki zestaw za bardzo zużywa wszystkie komponenty całego napędu. Wiem, że mógłbym sobie wpakować z tyłu silnik Rapid 1000W (one są chyba najbardziej popularne), ale biorąc pod uwagę ile jeżdżę rowerem po mieście i miałbym przypadkiem brać udział w kolizji drogowej, to nawet nie chcę się zastanawiać jakie konsekwencje mogłyby mnie czekać. A po co mi taki silnik? Głównie na sytuacje gdzie traktuję rower jako główny środek transportu i nie chcę się pocić cisnąć pod górkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@leejoonidas dzięki za poradę, generalnie tym sposobem namierzyłem legalny silnik rowerowy zaplatany w tylnej piaście - MXUS - zapewne jest to dużo gorsza półka niż Shimano STEPS, ale przynajmniej spełnia moje założenia. Dla zainteresowanych to w Poznaniu kompleksowo tym tematem zajmuje się sklep Bicykl dodatkowo są również dystrybutorem rowerów Unibike, także dla mnie strzał w dziesiątkę - z pewnością będę ich klientem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Kupiłem silnik MXUS XF08C 250W, który spełnia moje założenia (legalne 250W, napęd na tył, bęben na kasetę). Jak już skręcę sobie rower (co jeszcze chwile potrwa) i trochę na nim pojeżdżę to opiszę tutaj swoje wrażenia, na wypadek gdyby ktoś szukał takich informacji. Będę porównywał do Shimano STEPS E6002, którym obecnie jeżdżę. Także myślę, że odpowiem na pytania tych, którzy zastanawiają się jak działa silnik, który jest 5 razy tańszy i ma 12 Nm mniejszy maksymalny moment obrotowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Koledzy nie chcę rozpętać wojny, ale w kontekście zakupu elektryka lub konwersji mam istotną wątpliwość.

Czy zakładanie do roweru silnika elektrycznego w ogóle jest legalne w świetle prawa. Chodzi o silnik 250W z odcięciem przy 25 km.

Skąd moje pytanie.

1. Zwykły rower nie jest zaprojektowany i przystosowany do napędu elektrycznego i jako taki może nie spełniać normy bezpieczeństwa co teoretycznie stwarza zagrożenie na drodze, ścieżce.

2. Słyszałem o normie która każe całkowicie zasłaniać, zabudować przewody elektryczne. W przypadku konwersji to raczej niemożliwe.

Czy niestety może tak być, że w pełni legalne są tylko elektryczne rowery fabryczne które mają stosowne certyfikaty?

W przypadku kolizji, stłuczki to ma fundamentalne znaczenie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...