Mailo95 Napisano 7 Lutego 2021 Napisano 7 Lutego 2021 Witam poszukuję roweru do turystyki bliższej jaki dalszej , myślałem do rowerze trekkingowym , ale nie wiem czy dobrze się sprawi na trasie . Po głowie również chodzi mi rower typu gravel , opinie o rowerach tego typu są różne dlatego zasięgam opinii osób doświadczonych . Jeżdżę rekreacyjne na kolarzówce , więc wydaje mi się że gravel by mi pasował . Na początku nie byłby to długie wypady raczej 1-2 dniowe , ale z czasem chcę zwiększać dystans i ilość dni w trasie . Mój budżet to 3000-3500 zł . Z pomoc dziękuje . Co do rowerów gravel to myślałem o Romecie Aspre 1 / Finale . Kolarzówkę mam z rometa i jestem zadowolony . Rowery trekkingowe to Wagant 6,7,8 .
Sobek82 Napisano 7 Lutego 2021 Napisano 7 Lutego 2021 Kiedyś Ronin był blisko Twojego budżetu, teraz jest w okolicy 5,5k. Tribany w rozmiarze L są jeszcze dostępne. https://www.decathlon.pl/p/rower-szosowy-triban-rc520-z-hamulcami-tarczowymi/_/R-p-301734https://www.decathlon.pl/p/rower-szosowy-rc-500-z-hamulcami-tarczowymi-sora/_/R-p-301728
Eziemniak Napisano 7 Lutego 2021 Napisano 7 Lutego 2021 Riverside 500 wygląda na rower gotowy do jazdy, ma bagażniki, błotniki, oświetlenie etc plus rozsądna cena i jesli Decathlon go w końcu wypuści to bym się zastanawiał nad nim. https://www.decathlon.pl/p/rower-podro-ny-riverside-touring-520/_/R-p-312723 Konto riverside na IG generalnie odpisuje całkiem szybko, możesz się ich zapytać kiedy się pojawią.
Sk27 Napisano 7 Lutego 2021 Napisano 7 Lutego 2021 Skoro jeździsz na baranku to raczej szukałbym gravela, chociaż 3500 zł nie jest za duży budżet na taki rower, do tego jest słaba dostępność. W tych okolicach cenowych są wspomniane Romety, Kross Esker 1.0, Marin Nicasio i Four Corners.
Mailo95 Napisano 7 Lutego 2021 Autor Napisano 7 Lutego 2021 No właśnie do graveli nie jestem do końca przekonany wygląd to dla mnie sprawa drugorzędna , ma być przede wszystkim mało awaryjny i wygodny dużo nie oczekuję . Jeżdżę na kolarzówce dlatego spoglądam w stronę graveli . Chyba jednak wybiorę rower trekkingowy , z takim budżetem jest w czym wybierać , kolega EZiemniak pokazał ciekawy rower , ale chyba mimo wszystko spoglądam w stronę rometa. Mam jeszcze trochę czasu bo zakup planuję na marzec ewentualnie kwiecień .
revolta Napisano 7 Lutego 2021 Napisano 7 Lutego 2021 Jeżeli ma to być wygodny rower do turystyki w takim budżecie to szuklabym trekkinga, błotniki bagażnik oświetlenie, wszystko masz już w komplecie, w gravelu za te pieniądze będzie mocno budżetowo,
woojj Napisano 7 Lutego 2021 Napisano 7 Lutego 2021 Teraz, revolta napisał: to szuklabym trekkinga ...to moim zdaniem to nie takie oczywiste rozwiązanie. Większość seryjnych trekingów to ciężkie krążowniki. Lepiej kupić jak najdroższego crossa (w szukanym budżecie), i z czasem go sensownie zgodnie ze swoimi potrzebami doposażyć. Będziemy mieli osprzęt z grupy wyżej i rower o 3 kg lżejszy. Sensownie doposażony rower crossowy będzie ważyć 15 kg. Ciężko znaleźć gotowego turystyka (trekkinga) w takiej wadze.
revolta Napisano 7 Lutego 2021 Napisano 7 Lutego 2021 Teraz, woojj napisał: Lepiej kupić jak najdroższego crossa To też dobre rozwiązanie. Bardzo częsteo rowery crossowe to rozebrane trekkingi (niestety albo stety) z możliwością założenia błotników bagażnika itd
Mailo95 Napisano 7 Lutego 2021 Autor Napisano 7 Lutego 2021 Crossów nie wziąłem pod uwagę , myślicie że do crossa wystarczy kupić sakwy i można jechać w trasę ? I jakie modeli byście mogli polecić w moim budżecie .
revolta Napisano 7 Lutego 2021 Napisano 7 Lutego 2021 6 minut temu, Mailo95 napisał: kupić sakwy Bagażnik i oświetlenie i jazda
chudzinki Napisano 7 Lutego 2021 Napisano 7 Lutego 2021 Myślicie, że cross po dołożeniu pełnych błotników, bagażnika i lampek będzie sporo lżejszy od trekkinga wyposażonego w oryginalny, solidny bagażnik i oświetlenie zasilane z dynama? A jeżeli tak to czy waga roweru jest tak ważna przy turystyce?
Eziemniak Napisano 7 Lutego 2021 Napisano 7 Lutego 2021 @chudzinki ma rację. Namiot plus mata plus sakws plus pare pierdół ~10kg. Dorzuc jedzenie, wode, ubrania i oszczedzanie 1kg na rowerze turystycznym ma taki sam sens jak kupowanie kół aero. @woojj pisze że ciężko znalezc coś około 15kg - ale np ten Riverside waży tylko 1kg więcej, plus oprócz przedniego bagażnika ma chyba wszystko to co trzebaby było dokupić w razie kupna gołego roweru
revolta Napisano 7 Lutego 2021 Napisano 7 Lutego 2021 Rower crossowy nie jest złym pomysłem. Ale ja osobiście Kupilbym dobrego trekkinga kompletnego np unibike,
wkg Napisano 7 Lutego 2021 Napisano 7 Lutego 2021 Godzinę temu, chudzinki napisał: oryginalny, solidny bagażnik Hmmm ... wiele trekingów ma bagażnik przymocowany do błotnika i głównei na nim sie trzymający Sens kupna crossa i dołożenia gratów polega także na tym, że dołozysz porządny bagażnik Zobacz tą wydumkę : https://www.cube.eu/pl/2021/bikes/city-tour/on-road/touring/cube-touring-exc-greenbluenbluegreen/ Dołozono troche badziewnej biżuterii, cena i waga w kosmos. 17 kg. Elektrownia w piaście zabierająca kilka % mocy. Stopka która nic nie utrzyma. I bagaznik trzymający się błotnika Ciężk, trzeszczący mostek regulowany dopełnia obrazu. Brak tylko cięzkiej, chybotliwej i psujnej sztycy amortyzowanej. Godzinę temu, chudzinki napisał: Myślicie, że cross po dołożeniu pełnych błotników, bagażnika i lampek będzie sporo lżejszy od trekkinga Tak, ze 3 kg.
kipcior Napisano 7 Lutego 2021 Napisano 7 Lutego 2021 Cross jest rozsądny ale z drugiej strony baranek daje zupełnie inne możliwości chwytu, a im dalej się jedzie tym bardziej to się robi ważne. Co prawda to stal więc lekkie nie jest i przekracza budżet ale coś takiego:https://rower.com.pl/fuji-touring-disc-1811805
wkg Napisano 8 Lutego 2021 Napisano 8 Lutego 2021 Ja to w ogóle nie moge pojąć jak ktoś, kto dobrze czuje się na szosowym rowerze z barankiem może bez obrzydzenia spojrzeć na rower trekkingowy. To Fuji albo Jari to imho o wiele lepszy pomysł.
Eziemniak Napisano 8 Lutego 2021 Napisano 8 Lutego 2021 @wkg a no tak jak jeśli dobrze się czujesz za kierownicą coupe BMW to mimo wszystko na większe wakacje czy zakupy kombi Volvo będzie wygodniejsze
wkg Napisano 8 Lutego 2021 Napisano 8 Lutego 2021 Pełna zgoda - dlatego taki proponuję Ale na pewno nie Tarpan z silnikiem z Andrychowa czy Nyska.
chudzinki Napisano 8 Lutego 2021 Napisano 8 Lutego 2021 11 godzin temu, wkg napisał: Hmmm ... wiele trekingów ma bagażnik przymocowany do błotnika i głównei na nim sie trzymający A podlinkowany Riverside? A np. https://kross.eu/pl/rowery/turystyczne/trekking/trans-10-0-grafitowy-niebieski-srebrny-matowy ? Wyglądają na solidne. 11 godzin temu, wkg napisał: Elektrownia w piaście zabierająca kilka % mocy Serio? Kilka %? Trudno mi w to uwierzyć, ale niech Ci będzie. 11 godzin temu, wkg napisał: Tak, ze 3 kg. To odnosząc się do Riverside cross musiałby ważyć poniżej 12 kg, bo bagażnik + błotniki + lampki to bardzo lekko licząc ponad 1 kg. Może znajdziesz, ale weź jeszcze pod uwagę to: "Całkowita waga (rower + kolarz) nie powinna przekraczać 170 kg" Znajdziesz takiego crossa? Wiem, większość producentów zaniża dopuszczalne obciążenie, ale po co ryzykować? Wszystko zależy czego się oczekuje od roweru, bo ja wybrałbym: 17 minut temu, Eziemniak napisał: na większe wakacje czy zakupy kombi Volvo będzie wygodniejsze Może dlatego, że lubię wygodę i bezpieczeństwo .
wkg Napisano 8 Lutego 2021 Napisano 8 Lutego 2021 Teraz, chudzinki napisał: Serio? Kilka %? Trudno mi w to uwierzyć, ale niech Ci będzie. To nie jest kwestia wiary. Na długie dystanse nie jeździsz jak na wyścigach. Niech to będzie 150W. Dziewczyny jak lekkie to poniżej 100W. A ile zabiera prądnica ? Kilka - kilkanaście W - zależy czy światło włączone i w jakim jest stanie.
Eziemniak Napisano 8 Lutego 2021 Napisano 8 Lutego 2021 @chudzinki @wkg https://www.cyclingabout.com/dynamo-hub-drag-lab-testing/ Tutaj macie w porównaniu pare dynam Te najlepsze (son, sp ) gdy wyłączone tracą do 2W 30km. Jeśli ktoś sie toczy z 100W to w najgorszym wypadku straci 2%. Nawet jeśli użyje budżetowego Shimano to straci do 3W - chyba wszyscy jesteśmy w zgodzie że to mała cena za oświetlenie w dowolnym miejscu Włączone tracą do 5-7W
wkg Napisano 8 Lutego 2021 Napisano 8 Lutego 2021 Teraz, Eziemniak napisał: Włączone tracą do 5-7W Dokładnie - czyli kilka procent. Jak są nowe. A w budżetowych trekkingach nie spotyka się najlepszych.
Eziemniak Napisano 8 Lutego 2021 Napisano 8 Lutego 2021 @wkg czyli tyle ile brudny łańcuch - w moim doświadczeniu to drobna wada, YMMW. Inne porównanie to przerzutka vs Rohloff - Rohloff jest o tych parę procent mniej efektywny ale inne zalety sprawiają że do roweru turystycznego jest lepszym rozwiązaniem (jeśli mozesz sobie na niego pozwolić) Budżetowe dynama od Shimano sa bardzo często instalowane w rowerach turystycznych, i jak sam widzisz w porównaniu powyżej nie są niezwykle mniej efektywne niż np SON
wkg Napisano 8 Lutego 2021 Napisano 8 Lutego 2021 Kilka W dynamko, kilka W brudny łańcuch - i mamy ponad 10% Do tego kilka kg cięzszy rower .... Przeczytaj co napisałem o mostku, najtańszych bagaznikach itd ... Dochodzi do tego oczywiście tzw amortyzator sprężynowy którego nie możesz ustawić pod wagę swoją i bagażu ... ale marketing czyni cuda. Jeździ się co prawda tylko o kilkanaście procent ciężej (jak auto na ręcznym) ale za to ile gadzetów ! Dlatego gravel z mocowaniami pod bagażnik, kilkoma różnymi chwytami na kierownicy jest moim zdaniem o wiele lepszym rozwiązaniem.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.