Skocz do zawartości

[wybór roweru]Rower do turystyki


Mailo95

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam poszukuję roweru do turystyki bliższej jaki dalszej , myślałem do rowerze trekkingowym , ale nie wiem czy dobrze się sprawi na trasie . Po głowie również chodzi mi rower typu gravel , opinie o rowerach tego typu są różne dlatego zasięgam opinii osób doświadczonych . Jeżdżę rekreacyjne na kolarzówce , więc wydaje mi się że gravel by mi pasował . Na początku nie byłby to długie wypady raczej 1-2 dniowe , ale z czasem chcę zwiększać dystans i ilość dni w trasie . Mój budżet to 3000-3500 zł . Z pomoc dziękuje . 

Co do rowerów gravel to myślałem o Romecie Aspre 1 / Finale . Kolarzówkę mam z rometa i jestem zadowolony . Rowery trekkingowe to Wagant 6,7,8 .

Napisano

Skoro jeździsz na baranku to raczej szukałbym gravela, chociaż 3500 zł  nie jest za duży budżet na taki rower, do tego jest słaba dostępność. W tych okolicach cenowych są wspomniane Romety, Kross Esker 1.0, Marin Nicasio i Four Corners.

Napisano

No właśnie do graveli nie jestem do końca przekonany wygląd to dla mnie sprawa drugorzędna , ma być przede wszystkim mało awaryjny i wygodny dużo nie oczekuję . Jeżdżę na kolarzówce dlatego spoglądam w stronę graveli . Chyba jednak wybiorę rower trekkingowy , z takim budżetem jest w czym wybierać , kolega EZiemniak pokazał ciekawy rower , ale chyba mimo wszystko spoglądam w stronę rometa. Mam jeszcze trochę czasu bo zakup planuję na marzec ewentualnie kwiecień .

Napisano

Jeżeli ma to być wygodny rower do turystyki w takim budżecie to szuklabym trekkinga, błotniki bagażnik oświetlenie, wszystko masz już w komplecie, w gravelu za te pieniądze będzie mocno budżetowo, 

Napisano
Teraz, revolta napisał:

to szuklabym trekkinga

...to moim zdaniem to nie takie oczywiste rozwiązanie. Większość seryjnych trekingów to ciężkie krążowniki. Lepiej kupić jak najdroższego crossa (w szukanym budżecie), i z czasem go sensownie zgodnie ze swoimi potrzebami doposażyć. Będziemy mieli osprzęt z grupy wyżej i rower o 3 kg lżejszy. Sensownie doposażony rower crossowy będzie ważyć 15 kg. Ciężko znaleźć gotowego turystyka (trekkinga) w takiej wadze.

Napisano
Teraz, woojj napisał:

Lepiej kupić jak najdroższego crossa

To też dobre rozwiązanie. Bardzo częsteo rowery crossowe to rozebrane trekkingi (niestety albo stety) z możliwością założenia błotników bagażnika itd 

Napisano

Crossów nie wziąłem pod uwagę , myślicie że do crossa wystarczy kupić sakwy i można jechać w trasę ? I jakie modeli byście mogli polecić w moim budżecie .

Napisano

Myślicie, że cross po dołożeniu pełnych błotników, bagażnika i lampek będzie sporo lżejszy od trekkinga wyposażonego w oryginalny, solidny bagażnik i oświetlenie zasilane z dynama? A jeżeli tak to czy waga roweru jest tak ważna przy turystyce? :)

Napisano

@chudzinki ma rację. Namiot plus mata plus sakws plus pare pierdół ~10kg. Dorzuc jedzenie, wode, ubrania i oszczedzanie 1kg na rowerze turystycznym ma taki sam sens jak kupowanie kół aero.

@woojj pisze że ciężko znalezc coś około 15kg - ale np ten Riverside waży tylko 1kg więcej, plus oprócz przedniego bagażnika ma chyba wszystko to co trzebaby było dokupić w razie kupna gołego roweru

Napisano
Godzinę temu, chudzinki napisał:

oryginalny, solidny bagażnik

Hmmm ... wiele trekingów ma bagażnik przymocowany do błotnika i głównei na nim sie trzymający :D Sens kupna crossa i dołożenia gratów polega także na tym, że dołozysz porządny bagażnik :)

Zobacz tą wydumkę : https://www.cube.eu/pl/2021/bikes/city-tour/on-road/touring/cube-touring-exc-greenbluenbluegreen/ Dołozono troche badziewnej biżuterii, cena i waga w kosmos. 17 kg. Elektrownia w piaście zabierająca kilka % mocy. Stopka która nic nie utrzyma. I bagaznik trzymający się błotnika :D Ciężk, trzeszczący mostek regulowany dopełnia obrazu. Brak tylko cięzkiej, chybotliwej i psujnej sztycy amortyzowanej. 

Godzinę temu, chudzinki napisał:

Myślicie, że cross po dołożeniu pełnych błotników, bagażnika i lampek będzie sporo lżejszy od trekkinga

Tak, ze 3 kg.

Napisano

Ja to w ogóle nie moge pojąć jak ktoś, kto dobrze czuje się na szosowym rowerze z barankiem może bez obrzydzenia spojrzeć na rower trekkingowy. To Fuji albo Jari to imho o wiele lepszy pomysł.

Napisano
11 godzin temu, wkg napisał:

Hmmm ... wiele trekingów ma bagażnik przymocowany do błotnika i głównei na nim sie trzymający :D

A podlinkowany Riverside? A np. https://kross.eu/pl/rowery/turystyczne/trekking/trans-10-0-grafitowy-niebieski-srebrny-matowy ? Wyglądają na solidne.

11 godzin temu, wkg napisał:

Elektrownia w piaście zabierająca kilka % mocy

Serio? Kilka %? Trudno mi w to uwierzyć, ale niech Ci będzie. 

11 godzin temu, wkg napisał:

Tak, ze 3 kg.

To odnosząc się do Riverside cross musiałby ważyć poniżej 12 kg, bo bagażnik + błotniki + lampki to bardzo lekko licząc ponad 1 kg. Może znajdziesz, ale weź jeszcze pod uwagę to:

"Całkowita waga (rower + kolarz) nie powinna przekraczać 170 kg"

Znajdziesz takiego crossa? Wiem, większość producentów zaniża dopuszczalne obciążenie, ale po co ryzykować? ;)

Wszystko zależy czego się oczekuje od roweru, bo ja wybrałbym:

17 minut temu, Eziemniak napisał:

na większe wakacje czy zakupy kombi Volvo będzie wygodniejsze

Może dlatego, że lubię wygodę i bezpieczeństwo :D.

Napisano
Teraz, chudzinki napisał:

Serio? Kilka %? Trudno mi w to uwierzyć, ale niech Ci będzie. 

To nie jest kwestia wiary. Na długie dystanse nie jeździsz jak na wyścigach. Niech to będzie 150W. Dziewczyny jak lekkie to poniżej 100W. A ile zabiera prądnica ? Kilka - kilkanaście W - zależy czy światło włączone i w jakim jest stanie.

Napisano
Teraz, Eziemniak napisał:

Włączone tracą do 5-7W

Dokładnie - czyli kilka procent. Jak są nowe. A w budżetowych trekkingach nie spotyka się najlepszych.

Napisano

@wkg czyli tyle ile brudny łańcuch - w moim doświadczeniu to drobna wada, YMMW.

Inne porównanie to przerzutka vs Rohloff - Rohloff jest o tych parę procent mniej efektywny ale inne zalety sprawiają że do roweru turystycznego jest lepszym rozwiązaniem (jeśli mozesz sobie na niego pozwolić)

Budżetowe dynama od Shimano sa bardzo często instalowane w rowerach turystycznych, i jak sam widzisz w porównaniu powyżej nie są niezwykle mniej efektywne niż np SON

Napisano

Kilka W dynamko, kilka W brudny łańcuch - i mamy ponad 10% Do tego kilka kg cięzszy rower .... Przeczytaj co napisałem o mostku, najtańszych bagaznikach itd ... Dochodzi do tego oczywiście tzw amortyzator sprężynowy którego nie możesz ustawić pod wagę swoją i bagażu ... ale marketing czyni cuda. Jeździ się co prawda tylko o kilkanaście procent ciężej (jak auto na ręcznym) ale za to ile gadzetów !

Dlatego gravel z mocowaniami pod bagażnik, kilkoma różnymi chwytami na kierownicy jest moim zdaniem o wiele lepszym rozwiązaniem. 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...