Skocz do zawartości

[Gravel] na długie dystanse - 7000 zł


Rekomendowane odpowiedzi

Witam podłącze się do tematu, aktualnie posiadam rower crossowy specjalized (modelu dokładnie nie pamiętam) kupiony za 1300 zł, rower był używany jako dojazd do pracy oraz na wycieczki (do 150km), szukam aktualnie czegoś lepszego, początkowo chciałem kupić szosę endurance ale ze względu na to że by mnie ograniczyła tylko do dobrej jakości asfaltu wybór padł na rower typu gravel. Będzie to mój jedyny rower, poprzedni sprzedam. Szukam gravela któremu bliżej szosie niż MTB, moje trasy to +- 70% asfalty, 30% szutry w żaden ciężki teren nie wjeżdżam. Rower będę używał głównie na wycieczki jednodniowe (200km+) jak i na kilkudniowe z backpakingiem oraz dojazd do pracy. Przeglądam rynek, fora od dłuższego czasu niestety przez ograniczoną ilość modeli ciężko gdzieś w sklepie stacjonarnym znaleźć kilka modeli żeby je wypróbować. Budżetu nie mam ściśle określonego mniej więcej 7000 zł, jeżeli warto dołożyć to też nie będzie większego problemu. Każdy sklep poleca tylko to co ma w ofercie a na resztę wypowiada się sceptycznie więc nie mam co się do końca na to powoływać. Na oku mam cannodale topstone 105 2020 ale zniechęciły mnie opinie o sklepie Greenbike a nigdzie indziej nie jest on dostępny, chciałem kupić Kross esker 6.0 2021 ale sklep Greenbike mnie skutecznie zniechęcił tym że ma osprzęt aż za dobry na taką cenę, proponowano mi również Kellys soot 50 2021, Specjalized diverge E5 Elite 2021. Ciekawie wyglądają rowery marki Rondo ale nie odpowiada mi do końca konfiguracja, myślę że najlepiej sprawdziłby się GRX 400/600 lub 105 na dwóch blatach, nie chce sytuacji że zabraknie mi przełożeń. Nie wiem czy Specjalized jest wart dopłaty względem Kellys, prosiłbym o opinie, oczywiście innych modeli nie wykluczam, czekam na propozycje. Chciałbym rowerem przed kupnem się przejechać, aktualnie jestem w Warszawie potem wracam do siebie na trójmiasto ale jak nie będzie takiej możliwości to też nie będzie większego problemu ponieważ planuje bikefitting. Podsumowując szukam wyprawowego gravela bez ściśle określonego budżetu, tyle ile warto tyle dam. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupisz w tej kasie nic lepszego pod względem osprzętu niż Kross. Możesz też poszukać tego kellysa z rocznika 20, wtedy miał napęd 11s

Moim zdaniem przy takim budżecie nie ma sensu "inwestowania" w model popularniejszego producenta czy niby lepszą ramę. Wszystkie to proste aluminiaki i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Enver napisał:

chciałem kupić Kross esker 6.0 2021 ale sklep Greenbike mnie skutecznie zniechęcił tym że ma osprzęt aż za dobry na taką cenę

Chyba najgłupszy argument jaki słyszałem. Jaki sprzedawca mówi, że rower ma za dobry osprzęt jak na daną cenę? To znaczy co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgaduje że zniechęcił mnie do tego roweru dlatego że dostanę ten rower tylko u konkurencji a nie u nich. Powiedzieli że skoro Esker ma tak dobry osprzęt to nie może być tak tani. Aktualnie najbardziej zastanawiam się między Cannodale topstone 105 (którego nie mam możliwości zobaczenia na żywo) oraz nad Merida Silex 400.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Enver napisał:

Powiedzieli że skoro Esker ma tak dobry osprzęt to nie może być tak tani.

Po takiej opinii, to ja bym do tego sklepu już nie zajrzał. Co to za logika? Nie wiem, Kross nakradł części i składa z tego rowery? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Myślę że logika jest prosta i zrozumiała jeżeli otworzy sie oczy :) 
Kross stworzył model, który jest praktycznie nieosiągalny i nie będzie produkowany w większej ilości. 
Cena roweru jest lekko oderwana od obecnej rzeczywistości rynkowej, co sugeruje prawidłowo jakiś problem z rowerem (w tym wypadku permenentny brak).
Szukałem Esker'a 6.0 od grudnia. W trzech sklepach miałem wpłacone zaliczki (również w greenbike.pl). Tylko w tym sklepie dostałem dokładne wyjaśnienie sytuacji,

która była dla mnie totalnie niezrozumiała (pomijając zmianę ceny, rowerów które przecież producent produkuje dużo wcześniej). 
Wydaje mi się też że Enver źle zrozumiał sprzedawcę, ja usłyszałem od konsultanta coś w stylu "Kross zrobił super rower, który przez sytuacje z dostępnością części itd stał się rowerem widmo". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że w taki sposób, złoży coś na podstawowej ramie, ciężko powiedzieć jakiej, z używanymi komponentami i pewnie wyjdzie rower podobny do tego Eskera.

Kiedyś te rowery się pojawią. W Październiku wleciał Esker 4.0 i jest dostępny do terwz, chociaż wiem że to akurat model nieco niszowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny wszystkiego poszły tak do góry, że nie opłaci się niczego składać, nieważne czy na nowych czy używanych częściach.

Stalowa rama np. cinelli to na dzień dzisiejszy 3700, koła kolejny 1000-1500, za same używane, hydrauliczne klamki z zaciskami shimano trzeba liczyć kolejne 1500 (i to nieważne czy tiagra, 105, ultegra czy grx, wszystko kosztuje kosmiczne kwoty) a gdzie reszta grupy? Korba, kaseta, łańcuch, przerzutki? Opony, mostek, kierownica, sztyca, siodełko?

Składać na fajnych gratach trzeba liczyć 10 i w górę a z drugiej strony tracić masę czasu i za te 7 skończyć z rowerem na sorze i mechanice to już bez jaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się między Merida Silex 400 a Giant Contend ar 1, większość moich tras to będą asfalty, słabej jakości asfalty, szutry, drogi leśne. Kilkudniowe wyjazdy na backpakingu. Myślicie że Giant mocno by mnie ograniczył?

Nie chce sytuacji że planując trasę będę musiał szukać strikte dobrych dróg. A Merida zniechęca mnie trochę tym że może być zbyt terenowa, zbyt wyprostowana pozycja, myślicie że lemondka by pomogła? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.02.2021 o 12:54, Katrewka napisał:

Kross stworzył model, który jest praktycznie nieosiągalny...
Cena roweru jest lekko oderwana od obecnej rzeczywistości rynkowej, co sugeruje prawidłowo jakiś problem z rowerem (w tym wypadku permenentny brak)....

Ja tam nie wiem, czy to widmo, czy nie ale mojego nabyłem w 2019 roku. Grupa Eskera ma na FB 1,1 tysiąca członków, z czego część ludzi jednak te rowery ma. Co do ceny to mój kosztował mniej niż żony gravel od speca na tiagrze.  Gdybyś pisał o wersji 7 to się zgodzę - widmo. Natomiast 6 tka, jest dostępna, ale po prostu schodzi na pniu każdy wypust. Żeby nie było, to spróbuj sobie kupić np  jakiś bardziej popularny model Treka, albo Speca.
Co do samej ceny to Kross oszczędził w Eskerach wszędzie tam, gdzie nie widać na pierwszy rzut oka. Zastosował np ciężkie, a co za tym idzie tańsze komponenty, ale jednocześnie to, na co przeważnie ludziska zwracają uwagę, wrzucił dobre. Jak pokazał rynek, trafił z balansem. Z perspektywy okresu użytkowania ja bym nie kupił drugi raz tej maszyny, bo szukałbym półkę lub dwie wyżej i jednak poszedłbym w stronę szosy, ale w okolicy swojej ceny to jednak nie ma on zbyt wiele konkurencji.

 

22 godziny temu, Enver napisał:

Silex 400 czy esker? 

Silex ma wyższą główkę i pozycje idącą bardziej w kierunku mtb niż Esker. Pytanie co Ci będzie bardziej odpowiadać?
Z Silexa np szosę ciężko zrobić a Esker sobie jako taka poradzi lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Zigfir napisał:

Kross oszczędził w Eskerach wszędzie tam, gdzie nie widać na pierwszy rzut oka

Dokładnie tak jest. Rurki są toporne, brzydko odlane, wyglądają tanio. Chociaż i tak nie jest źle, bo mam te same w 4.0 i bardzo nie walą po oczach.

Znacznie gorsze są te z niższych modeli, wyglądają tragicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...