schizma80 Napisano 5 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2021 Cześć jestem zielony w temacie dopiero raczkuje.Tak jak w temacie hardtail przeróbka na full suspension jestem posiadaczem Treka x caliber 9 i chciałbym dokupić rame full czy jest sens albo inaczej czy przy tym modelu dało by się to zrobić (zgrać do kupy całość).Rama i dobry fachowiec starczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 6 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2021 Mamy tu na pokładzie takiego majstra co przerobi. Kacperek się zowie. No a jego zaprzyjaźniony tokarz dorobi gniazda lożysk, same łożyska a jak się rozpędzi to i damper odpowiedni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 6 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2021 Sens jest gdy przypadkiem wszystko pasuje, a rama jest tania. Sam tak zrobiłem kilka lat temu kupując nową rame merida big ninety nine z damperem za 1800zł. Niemniej teraz na rynku ram nie ma lub są bardzo drogie, a standard tylnej piasty z x calibra prasuje w zasadzie do niczego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 6 Lutego 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Lutego 2021 No i domyśl się teraz czy chodzi o przeróbkę czy o wymianę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
schizma80 Napisano 6 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2021 Rampampam sorry ale chodzi dokładnie o wymiane ramy w tym x-caliber 9 na full suspension ( wczoraj się ciachem słownie i interpunkcyjnie bo byłem po ciężko zakrapianej imprezie urodzionowej) .Co jest KSikorski z tą tylnią piastą nie tak? I jak temu zaradzić? i ile by to kosztowało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 6 Lutego 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Lutego 2021 Teraz, schizma80 napisał: wczoraj się ciachem słownie Ok, poprawię nazwę tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nctrns Napisano 6 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2021 Trek ma swoją szerokość tylnej piasty, której praktycznie nikt inny nie stosuje. Nic z tym nie zrobisz, jak wymieniasz ramę to pozbywasz się tylnego koła zasadniczo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
schizma80 Napisano 6 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2021 Czyli dobrze rozkminiam w grę wchodzi tylko rama od Treka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 6 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2021 Możesz wymienić piastę w tylnym kole. Te koła to żaden cud świata. Jedynie koszty pompujesz bo zostanie Ci do przełożenia naprawdę niewiele (i dodatkowo niewiele wartych gratów). Zakładam, że będziesz chciał utrzymać dotychczasowy "charakter" roweru czyli a'la XC. Byle współczesna, nowa rama FS pod takie zastosowania, wyłączając typową chińszczyznę to koszta od 5-6k w górę (np. aceent hero). Coś z półki średniej-wyższej 2x tyle (np. rama canyon lux cf). Do tego damper od 1k w górę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 6 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2021 Jedyne ramy amortyzowane pod tylną piastę qr141 pasujące charakterem do reszty xcalibra jakie przychodzą mi do głowy to najbiedniejsze wersje Scotta Sparka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 6 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2021 Lepiej sprzedać całość, dołożyć i kupić gotowca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
schizma80 Napisano 6 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2021 Dzięki wszystkim za rady.Tamat zamknięty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.