Skocz do zawartości

[regulacja kompresji] rockshox recon rl


Amarider

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć po serwisie tłumika miałem problem iż od 1 do 2 kliknięcia za pomocą pokrętła do regulacji kompresji, amortyzator jest zablokowany, natomiast od 3 do 6 nie widać żadnej różnicy. Odesłałem amor do serwisu, dziś wrócił, więc sprawdziłem jego prace i dalej jest tak samo. Co może być przyczyną? Czy tańsze amortyzatory jak recon tak mają? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mają.

Ta regulacja polega na tym że kręcisz blaszką która w zależności od położenia kątowego w różnym stopniu zakrywa kanałek, którym przepływa olej. Sam korpus tłumika jest zaś podatny i może się uginać w niewielkim zakresie.

Wykręć tłumik i zobacz co się tam dzieje. Zrób to gdy amortyzator będzie w pionowej pozycji by olej się nie wylał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewny? Ostatnia pozycja to blokada, przedostatnia daje twardość jak na blokadzie, ale widelec się nie zatrzymuje. Reszta kliknięć bez jazdy ciężko odróżnić, musisz sprawdzić w terenie.

Mam ten widelec.

Edytowane przez skom25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, skom25 napisał:

Reszta kliknięć bez jazdy ciężko odróżnić, musisz sprawdzić w terenie.

Mam ten widelec.

Ok tak zrobię. Tylko że u mnie nie tyle co trudno wyczuć różnice a wręcz jej nie ma. Sprawdzałem nawet maksymalne ugięcie na każdym ustawieniu, za pomocą o ringa na ladze i właśnie od 3 do 6 kliknięcia amor ugina się tak samo. 

29 minut temu, sznib napisał:

Jeżeli zapłaciłeś za ten serwis to ja bym to reklamował.

Oddałem go do wichu workshop, i z tego co wyczytałem jest to jeden z lepszych serwisów w Polsce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na sucho ta różnica praktycznie nie jest wyczuwalna. Z oringiem też dużo nie zobaczysz, bo ciężko dwa razy idealnie powtórzyć pomiar.

Wyjedź na chodnik. Jedź z normalną prędkością i zjedź z krawężnika. Każdy klik powinien spowodować że uderzenie o asfalt będzie nieco bardziej "tępe".

Niestety w tym Reconie RL tak działa ten tłumik. Tak samo myślałem że jest zepsuty gdy kupiłem rower rok temu.

No chyba że rzeczywiście coś u Ciebie poszło nie tak. Swoją drogą, to ta regulacja kompresji kompletnie nie ma sensu.

Edytowane przez skom25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to co to za weryfikacja? Jak niby sprawdziłeś twardość, skoro nie masz kół?

Rebound możesz tak sprawdzić, ale nie kompresje.

Edytowane przez skom25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weryfikacja taka, że przed rozebraniem tłumika wszystko działało i widoczna była różnica w ustawieniu. Ale może rzeczywiście te recony tak mają. 

Rower kompletny miałbym pewnie za ok. Miesiąc. Wtedy mógłbym sprawdzić jak działa kompresja. Czy jeśli okazało by się, że jednak jest coś nie tak i chciałbym oddać go do serwisu na reklamacje to przyjęli by go? Czy jednak po miesiącu już po wszystkim i mogę bujać wory? 

Edytowane przez sznib
Nie cytujemy posta poprzedzającego w całości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...