grzechu2410 Napisano 3 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2021 Cześć , mam w swoim rowerze koła Dt X1900 , są na piastach dt 370. Jak wiadomo nie mają systemu ratchet tylko system na 3 zapadki . Czy opłacalna z jakiegoś powodu jest wymiana tego systemu na ratchet ? Koszt jako że części będę miał po kosztach to ok 300 zł ( bębenek, pierścień stalowy do ratcheta , pierścienie ratchet 18t , wymiana , itd ..). Jeździłem na piastach 240 i 350 wiedz znam zalety tego systemu , nie wiem jak to będzie w przypadki 3-ch zapadek ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 3 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2021 Nie jest opłacalna bo tracisz 300zł Co przeszkadza Ci w 3-zapadkach? W wykonaniu DT to konstrukcja bezproblemowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 3 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2021 Teraz, Dokumosa napisał: Co przeszkadza Ci w 3-zapadkach? No właśnie Kluczowe pytanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechu2410 Napisano 3 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2021 Nigdy nie miałem tego systemu, od zawsze jeździłem tylko na systemie ratchet z tąd ten temat i moje pytania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 3 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2021 Jak się popsuje (nie szybko) to się zastanawiaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 3 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2021 Nawet jak się zepsuje to service kit (zapadki, sprężyna i smar) do 370tki kosztuje 17zł. Poza tym do takich kół szkoda sobie tyłka zawracać z ratchetami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 3 Lutego 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Lutego 2021 5 godzin temu, grzechu2410 napisał: z tąd ten temat ?????? Porównując piasty 350 z ratchet 18 lub 32 z piastą 370 stwierdziłem, ze nie ma przepaści. IMO wymiana zwykłego systemu na ratchet to zbędny wydatek . Chyba ,że się ścigasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechu2410 Napisano 3 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2021 Cytat z tąd ten temat ?????? Życie dyslektyka... Co do tematu tak ścigam się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CoolBreezeOne Napisano 3 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2021 Ok, ścigasz się... To tym bardziej zastanawiam się dlaczego 18T? Jan się nie ścigam, ale 18T tak mnie wkurza w trudniejszym terenie, że... Więc, why? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 3 Lutego 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Lutego 2021 5 minut temu, CoolBreezeOne napisał: Jan się nie ścigam, ale 18T tak mnie wkurza w trudniejszym terenie, że... 18T ma kąt zazębienia 20 stopni, 32t- 10 stopni. Prywatnie nawet w trudnym terenie ciężko mi było zauważyć znaczącą różnicę po wymianie z 18T na 32T. Ale ja jeździć w terenie nie umiem. Na szosie ten problem jest IMO mniejszy - przerwy w pedałowaniu są znacznie rzadsze niż w MTB. W Mavicach mam kąt zazębienia 9 stopni, w zimowych kołach z piastami Novateca- 14 stopni. W czasie jazdy różnica nie jest zauważalna - zresztą skupiamy się na innych sprawach niż kąt zazębienia. Tu jest ciekawy artykuł w obcym jeżyku. https://cyclingtips.com/2018/12/hub-tech-understanding-freehubs-and-points-of-engagement/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 3 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2021 Problem się robi na ciasnych, technicznych agrafkach miedzy drzewami, skałami, na najbardziej miękkich przełożeniach gdy nie można wykonć pełnego obrotu korbą. Walczymy o równowagę a 20 stopni przekłada się na ponad 30 na korbie - sytuacje bardzo rzadkie ale ja np. w kilku miejscach takie mam. Poza tym - większy kąt zazębienia zupełnie nie przeszkadza. BTW - nie pamietam jaki jest kąt w 370 ale chyba mniejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 3 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2021 360/24 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 3 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2021 Ja jakbym mial wymieniac to razem z kołami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 3 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2021 No raczej, bo wszystkie 1900tki to ciężkie kloce i budżetówka w każdym elemencie. I jako takie spisują się świetnie. Nie ma sensu tu cokolwiek dopłacać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechu2410 Napisano 3 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2021 Ok dzięki za odpowiedzi, zostawiam tak jak jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 4 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2021 14 godzin temu, durnykot napisał: lub 32 36 10 godzin temu, durnykot napisał: Prywatnie nawet w trudnym terenie ciężko mi było zauważyć znaczącą różnicę po wymianie z 18T na 32T. Ale ja jeździć w terenie nie umiem. W naprawdę trudnym technicznie terenie, między 18t a 54t, jest przepaść. Jak to ma się do 36t to nie wiem. "Bardziej czuła korba" pomaga również w lotach i streetowych ewolucjach typu Danny MacAskill.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.