pumpernikiel1 Napisano 1 Lutego 2021 Napisano 1 Lutego 2021 Witam wszem i wobec szanownych użytkowników forum. Chciałbym prosić o pomoc w rozwianiu wątpliwości dotyczących wyboru crossa w powyższym przedziale cenowym. Wolałbym raczej kupować coś na miejscu, więc jestem ograniczony do wskazanych poniżej 4 modeli : 1) Merida Crossway 300 rama CROSSWAY TFS II Rozmiar ramy XS, S, M, L, XL kolor MATT FOG GREEN (DARK GREEN) waga 13,02 kg widelec Suntour NCX-D LO Piasta przód Shimano TX505 Piasta tył Shimano TX505 Przerzutka przednia Shimano Deore Przerzutka tył Shimano Deore Manetka przód Shimano Deore Manetka tył Shimano Deore Mechanizm korbowy FSA Alfa Drive Wkład Suportu FSA TH-7420ST Wolnobieg / kaseta Shimano HG500 łańcuch KMC X10 Oś przód QR Szprychy Czarne stalowe Obręcz MERIDA COMP TK Opona przód Maxxis Overdrive Excel Opona tył Maxxis Overdrive Excel Dętki Lite pedały VP VPE-891 Tarcza hamulcowa tył Shimano RT10 Tarcza hamulcowa przód Shimano RT10 hamulec przód Tektro M275 hamulec tył Tektro M275 Chwyty kierownicy MERIDA EXPERT EC Kierownica MERIDA COMP CC Stery MERIDA M2346 Neck Mostek MERIDA COMP TK Rozmiar mostka 95 mm-XXS/XS/S/M, 110 mm-L/XL siodło MERIDA Cross Sport Sztyca MERIDA TK Obejma podsiodłowa MERIDA EXPERT Klamka hamulcowa Tektro M275 cena - 3599 zł 2)MERIDA CROSSWAY 500 rama CROSSWAY TFS II Rozmiar ramy XXS, XS, S, M, L, XL kolor GLOSSY BLACK (MATT SILVER) waga 12,42 kg widelec Suntour NCX D-RL Piasta przód Shimano TX505 Piasta tył Shimano TX505 Przerzutka przednia Shimano Deore Przerzutka tył Shimano XT Shadow Manetka przód Shimano Deore Manetka tył Shimano Deore Mechanizm korbowy FSA Alfa Drive Wkład Suportu FSA TH-7420ST Wolnobieg / kaseta Shimano HG500 łańcuch KMC X10 Oś przód QR Szprychy Czarne stalowe Obręcz MERIDA COMP TK Opona przód Maxxis Overdrive II Opona tył Maxxis Overdrive II Dętki Lite pedały VP VPE-891 Tarcza hamulcowa tył Shimano RT10 Tarcza hamulcowa przód Shimano RT10 hamulec przód Shimano MT-400 hamulec tył Shimano MT-400 Chwyty kierownicy MERIDA EXPERT EC Kierownica MERIDA COMP CC Stery MERIDA M2340 Neck Mostek MERIDA EXPERT CC Rozmiar mostka 80 mm-XXS/XS/S, 90 mm-M/L, 100 mm-XL siodło MERIDA EXPERT TK Sztyca MERIDA COMP CC Obejma podsiodłowa MERIDA EXPERT Klamka hamulcowa Shimano MT-200 cena - 4199 zł 3 ) KELLYS PHANATIC 50rama KELLYS Crossforce Lite - tapered HT, internal routing, integrated kickstand mountrozmiary ram S / M / L / XLwidelec SR SUNTOUR NVX HLO, 75mm, coil / Speed Lockoutstery semi-integratedsuport SHIMANO BB-ES300 Octalinkkorby SHIMANO T521 Hollowtech Octalink (48x36x26T) - length 170mm (S), 175mm (M - XL)manetki SHIMANO Deore SL-M6000 Rapidfire Plusprzerzutka przód SHIMANO Deore T6000 (31.8mm)przerzutka tył SHIMANO Deore T6000 (direct mount)ilość biegów 30kaseta SHIMANO CS-HG50-10 (11-36T)łańcuch KMC X10 EL (114 links)hamulce SHIMANO MT200 Hydraulic Disctarcze hamulcowe 160mm front / 160mm reardżwignie hamulcowe SHIMANO BL-MT201piasty SHIMANO TX505 Disc Center Lock (32 holes)obręcze KLS Draft Disc 622x21 (32 holes / eyelets)szprychy stainless steel blackopony SCHWALBE CX Comp - Puncture Protection 40-622 (700x38C) ReflectiveLinewspornik kierownicy KLS CRX 70 adjustable - diam 28.6mm / bar bore 31.8mm / length 95mm (S - L), 110mm (XL)kierownica KLS CRX 70 RiseBar - diam 31.8mm / rise 25mm / width 640mm (S - M), 660mm (L - XL)chwyty KLS Token 2Densitysztyca KLS Active - diam 27.2mm / length 350mmsiodło SELLE ROYAL Lookin Sport Visual Royalgelpedały NonSlip - alloy cena - 3400 zł 4) UNIBIKE VIPER RAMA 700C / ALU 6061-T6 / HYDROFORMING / DAMSKA - 17",19", MĘSKA - 17", 19", 21", 23" WIDELEC PRZEDNI SR SUNTOUR NVX / BLOKADA HYDRAULICZNA Z DŹWIGNIĄ NA KIEROWNICY / SKOK 75MM KOMPLET STEROWY AHEAD FSA NO.10 / 1-1/8" / WEWNĘTRZNY MECHANIZM KORBOWY SHIMANO T521 / 48X36X26T / OSŁONA SUPORT SHIMANO OCTALINK ES300 PRZERZUTKA PRZEDNIA SHIMANO DEORE T6000-L PRZERZUTKA TYLNA SHIMANO DEORE T6000 SHADOW DŹWIGNIE PRZERZ./HAMULCA SHIMANO DEORE T6000/DEORE M6100 KASETA / WOLNOBIEG SHIMANO HG50-10 / 11-36T ŁAŃCUCH KMC X10 PIASTY SHIMANO M4050 / 32H / CZARNE HAMULCE SHIMANO DEORE M6100 (DISC BRAKE) OBRĘCZE STARS / DISC / ZAKUWKI / CZARNE SZPRYCHY SAPIM LEADER / NIERDZEWNE / CZARNE OPONA PRZEDNIA / TYLNA SCHWALBE SMART SAM / ACTIVE / 28X1.65 DĘTKA SCHWALBE / AV BŁOTNIKI - PEDAŁY UNION / ALUMINIOWY KORPUS I RAMKA KIEROWNICA ZOOM / RISER / 31.8MM CHWYTY KIEROWNICY RASSO ERGONOMIC / ALU LOCK WSPORNIK KIEROWNICY UNO UP / REGULOWANY / 31.8MM WSPORNIK SIODŁA SATORI HARMONY / AMORTYZOWANY SIODŁO LOOKIN ATHLETIC CLASSIC / ROYAL GEL PODPÓRKA STANDWELL / ALU / REGULOWANA cena : 3499 zł Merida Crossway 300, Unibike Viper i Kellys Phanatic praktycznie są w tej samej cenie, Merida 500 już jednak około 700 zł droższa. Czy któryś z tych rowerów przewyższa inne pod względem specyfikacji/geometrii (i czy ewentualnie Merida 500 jest warta dopłaty tych kilkuset złotych względem reszty?) Na moje amatorskie oko rowery dość podobne, więc pozostaje mi poprosić o radę ekspertów
Saszkiner Napisano 1 Lutego 2021 Napisano 1 Lutego 2021 Jak dla mne zaskakujaco dobrze wypada Unibike Viper - jak na ta cene zaskakuje pełna grupa deore ( przerzutki i hamulce). Na jazde po miescie i wycieczki po okolicznych lasach i szutrach dośc dobry wybór. nie moge znależć jednak informacj o masie - amortyzowany wspornik siodełka i regulowana kierownica swoje waża - z drugiej strony jak chcesz odchudzac to zawsze moozna wymienić
pumpernikiel1 Napisano 1 Lutego 2021 Autor Napisano 1 Lutego 2021 Gdzieś znalazłem wagę Vipera z tamtego roku - 14,50 kg , wagowo do Meridy raczej nie ma startu. W sumie szukam roweru na takie dłuższe jazdy (100+km), próbowałem gravela, ale pozycja była nie dla mnie (trochę za bardzo w kierunku szosy), więc kieruję się w stronę crossa. Dominują u mnie raczej asfalty, ale zdarzają się również wyjazdy na dziurawe drogi, gdzie brak amortyzacji był jednak bardzo odczuwalny w gravelu.
MikeSkywalker Napisano 1 Lutego 2021 Napisano 1 Lutego 2021 Viper wypada bardzo dobrze, i to solidny rower. Szkoda że nie bierzesz pod uwagę Giant, bo tam za 4000 można mieć powietrzny widelec. Z drugiej strony gdyby na starcie zmienić go w Viperze to wtedy bije wszystko na głowę osprzętem. Albo jeździć na tym co jest póki co, zwłaszcza jeśli dominuje asfalt.
Saszkiner Napisano 1 Lutego 2021 Napisano 1 Lutego 2021 2 godziny temu, pumpernikiel1 napisał: Gdzieś znalazłem wagę Vipera z tamtego roku - 14,50 kg , wagowo do Meridy raczej nie ma startu. Zmieniajac regulowany mostek na standardowy - i amortyzaowana sztyce na zwykłą jak nie potrzebna waga około kilograma w dół. Regulowany mostem pozwoli Co zobaczyc jaka pozycja dla Ciebie odpowiednia, a wymieniając na zwykły pozniej jaki Ci Bedzie pasował sprzedajac stara jesteś bez kosztów. Dla mnie hamulce w tym Unibiku to szok i niedowierzanie - same one kosztuja ponad 500+ - bez tarcz oczywiście. To już dośc dobre hample. W tym przedziale cenowym takich nie spotkałem jak dotąd.
MikeSkywalker Napisano 1 Lutego 2021 Napisano 1 Lutego 2021 Bo praktycznie każdy producent na tym oszczędza - a w Unibike takie rowery jak Fusion czy Viper mają lepsze od konkurencji.
Sk27 Napisano 1 Lutego 2021 Napisano 1 Lutego 2021 Z tych rowerów też skłaniałbym się ku Unibike. Zależy też ile ważysz, jeśli dużo to wspomniane hamulce na pewno się przydadzą, a 14,5 kg nie będzie aż tak przeszkadzać. Poza tym rowery są całkiem podobne. Z Merid to wybrałbym tańszą i wymienił amortyzator na powietrzny. Kellys ma najbardziej sportową geometrią, ale nie jest to duża różnica.
pumpernikiel1 Napisano 1 Lutego 2021 Autor Napisano 1 Lutego 2021 Dzięki za wszystkie uwagi. Ważę raczej niedużo (ok. 85 kg przy wzroście ~185 cm), więc pewnie wszystkie hamulce dadzą radę, chociaż fajnie, że faktycznie Viper ma takie mocne, jak wspominacie. Trochę mi wadzi, że Unibike nie puścił wszystkich linek w ramie - na tym polu wygrywają akurat Meridy i Kellys. A mam pytanie jeszcze odnośnie mechanizmu korbowego i piast. W Meridach jest FSA Alfa Drive, a w Kellysie i Viperze Shimano T521 - czy na tym polu można powiedzieć coś na korzyść jednego czy drugiego rozwiązania? Piasty w Viperze (M4050) z tego co sam wyczytałem z wyższej grupy niż w reszcie (TX 505) - czy w tym przypadku też można mówić o dużej różnicy na korzyść pierwszej czy raczej będzie to praktycznie niezauważalne dla laika? A z amortyzatorem powietrznym, to szczerze mówiąc nie byłem przekonany, bo jak pisałem - raczej jestem laikiem i wolę prostsze rozwiązania, a wydaje mi się (może błędnie), że powietrzny amor wymaga jednak więcej uwagi i nie wiem, czy przy mojej wadze będzie wyraźnie widoczna różnica w działaniu.
forscher Napisano 1 Lutego 2021 Napisano 1 Lutego 2021 Osobiście użytkuję Kross Evado 7 z 2018. Czy bym go zamienił na inny? Nigdy.
MikeSkywalker Napisano 1 Lutego 2021 Napisano 1 Lutego 2021 Bardzo pomogłeś autorowi tematu "Mam polecam". Teraz, pumpernikiel1 napisał: Piasty w Viperze (M4050) z tego co sam wyczytałem z wyższej grupy niż w reszcie (TX 505) - czy w tym przypadku też można mówić o dużej różnicy na korzyść pierwszej czy raczej będzie to praktycznie niezauważalne dla laika? A z amortyzatorem powietrznym, to szczerze mówiąc nie byłem przekonany, bo jak pisałem - raczej jestem laikiem i wolę prostsze rozwiązania, a wydaje mi się (może błędnie), że powietrzny amor wymaga jednak więcej uwagi i nie wiem, czy przy mojej wadze będzie wyraźnie widoczna różnica w działaniu. Korba lepsza będzie w Unibike/Viper, bo jest mocowana na wielowypust. Suport powinien być trwalszy, oś sztywniejsza, serwis wygodniejszy. Piastami bym się nie przejmował, między nimi są niewielkie różnice. Jedne i drugie zadbane posłużą latami. Co do amortyzatora - w działaniu będzie spora różnica jeśli chodzi o wpływ na komfort jazdy, w trwałości też, bo dopiero powietrzne mają trwalsze, teflonowe tuleje. Ale z drugiej strony jeśli nie chcesz o niego dbać to lepiej tania sprężyna Pisałeś też że sporo będziesz jeździł po asfalcie a tam różnica jest mniej odczuwalna.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.