abdesign Napisano 29 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2021 (edytowane) A jakie ja niby mam podejscie? Milion tych korb się rozpadło? I jeszce na dodatek zrobiły to powiedzmy przez pierwsze 3-4 lata użytkowania? Mamy XXI wiek... doba internetu pewnie z połowa ludzi się pochwaliła, że im ta korba pękła... no i ile tego jest? Uzbiera się taka ilość żeby uznać, że to gówniane korby? Umówmy się korba ultegra to masówka, stosunkowo tania tak naprawdę, a nie finezyjna manufaktura. Edytowane 29 Sierpnia 2021 przez abdesign Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 29 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2021 57 minut temu, skom25 napisał: Są lżejsze komponenty, bardziej finezyjne, a się nie rozpadają. W jakich ilościach sprzedawane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2021 No ale spokojnie, nie piszę o skali, tylko fakcie że tak się dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 29 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2021 Ale skala jest ważna, jeśli opel astra będzie miał wadę fabryczną silnika to każdy się o tym dowie, ta sama sytuacja w przypadku maserati quattroporte przejdzie bez echa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 29 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2021 No to co masz za problem? Kupuj 105-kę albo coś co wyprodukował ktoś inny. Mnie tam fakt, że komuś pękło nie przeraża, zrobili tego tyle, że komuś musiało... i normalne jest że w końcu znajdzie się ktoś kto taką sytuację zna nie tylko z internetu. Ale na dowód tego jak bardzo mnie to mało stresuje, samych fc-6800 mam 3 sztuki. Wrzucam ich foty bo to są najstarsze klejone korby jakie mam i ponoć pękło takich najwięcej. D.A. też mi nie strzeliła puki co... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 30 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2021 Czyli aluminiowa, fabryczna kierownica w rowerze jest "lepsza" od karbonowej za 2 tysiaki bo więcej wytrzyma😂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2021 (edytowane) Zależy pod jakim względem. Wagi, komfortu tak, ale wytrzymałości przy upadku już nie. Po prostu, jeżeli coś robią, to powinno to się trzymać kupy. To nie jest element bolidu F1, który ma wytrzymać kilka wyścigów i być do wyrzucenia. Jakoś nie kojarzę żeny Shimano wspominało że jest to komponent wyścigowy i może się rozpaść. Rozumiem efekt skali i że jest to promil. Owszem, ale jednak. Problem jest, ale nie warto go naprawiać, ale to już kwestia polityki firmy. Nie do końca rozumiem to, że przechodzicie do porządku dziennego że coś się samo z siebie rozpada. Mimo wszystko, wydaje mi się że skala też nie jest taka mała. Ostatnio widziałem filmik na kanale Oz Cycles czy coś takiego. Pytał kilku osób po wyścigu i kilka z nich rozwaliło po 2 czy 3 korby. Dodatkowo internet działa w dwie strony. Z jednej strony, komuś się rozpadnie i napisze o tym. Z drugiej, ktoś walnie w kąt i kupi nową. Ford kiedyś wypuścił model w którym po uderzeniu z tyłu, mógł zapalić się bak. Policzyli że taniej będzie wypłacić odszkodowania niż zrobić akcję naprawczą. Edytowane 30 Sierpnia 2021 przez skom25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 31 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2021 https://road.shimano.com/au/dura-ace/#equipped-bikes https://road.shimano.com/au/ultegra/ stopniowanie kaset 11-30 i 11-34 korba wygląda jak wygląda😁 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 31 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2021 11-12-13-14-15-16-17-19-21-24-27-30T 11-12-13-14-15-17-19-21-24-27-30-34T na 11-30 mógłbym jeździć bez zmieniania kasety pod trasy... Niestety mój organizm lepiej toleruje gluten niż brak 16t A no i fajnie że bębenek 11-road PS. Szybko i tak nie kupię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 31 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2021 Paczę na te nowe dziuracze i ulgetry i szczerze. Nic ciekawego. Taka tam ewolucja czegoś co było już dobre. Servo w heblach cieszy, ale musiałbym wymienić, dosłownie, wszystko, więc pasuję. Chociaż ta kaseta 11-30 kusi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 31 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2021 (edytowane) Servowave masz już w GRX RX800. Kaseta 11-34 ma dużo ciekawsze stopniowanie niż 11 rzędowa. Cóż, może za rok, dwa skapnie do rozsądniej wycenionych grup. Na razie widzę, że kupując wszystko po cenach detalicznych, to Ultegra Di2 wyniesie jakieś 10 koła. Biorę trzy 😄 Edytowane 31 Sierpnia 2021 przez some1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 31 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2021 Mechanizm korbowy 12 rz. R8100 – 1366 PLN Przerzutka przód R8150 – 1174 PLN Przerzutka tył R8150 – 1843 PLN Kaseta Ultegra 12 rz. R8100 – 524 PLN Zestaw hamulca tarczowego przód (klamka + zacisk) – 2308 PLN Zestaw hamulca tarczowego tył (klamka + zacisk) – 2311 PLN Jakie 10 koła... 10 koła to same graty a przeca jeszcze elektronika do tego... Dorzuć koła: Koło przód WH-R8170 – 3409 PLN (dla każdej wysokości stożka) Koło tył WH-R8170 – 4002 PLN (dla każdej wysokości stożka) I trzeba za komplet 20k zł zostawić ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 31 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2021 No właśnie elektroniki jak rozumiem już nie trzeba, tylko kabelki i bateryjka (która też kosztuje prawie tysiaka). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 31 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2021 No i żebyś się poczuł jak naprawdę na zawansowanego amatora sportu, także finansowo, Ultegra tylko Di2. Ktoś wspominał że Ultegra to taka troszkę masówka? :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 31 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2021 (edytowane) Międzu innymi ja wspominałem Shimano wraz z nową grupą weryfikuje moje poglądy. Ciekawe to się robi... Ultegra przestaje być dostępna finansowo dla wielu ludzi... nie oferuje też już przełożeń dla młodzieży... tego nie rozumiem zupełnie, ścigająca się młodzież to przyszli zawodnicy - na czym mają jeździć wg. Shimano? 12s jest dla nich niedostepne... a zawsze to właśnie ultegra oferowała przełożenia zgodne z wymogami UCI. Wszyscy juniorzy młodsi i juniorzy muszą mieć kasetę od 14t... Shimano nie oferuje. Zawęża się grupa docelowa. Edytowane 31 Sierpnia 2021 przez abdesign Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amadeusz90 Napisano 31 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2021 Wygląd bardzo mi leży, progress ponoć jest (niby Hyperglide+ robi robotę), fajnie że dalej jest wariant szczękowy. Aaaale o ile teraz spokojnie można było wyhaczyć coś na Ultegrze w okolicach 10 klocków (a jeżeli idziemy na kompromisy nawet niżej), wygląda na to że próg wejścia podskoczy o 50%. Ja wiem że Di2 to super technologia, ale obawiam się że cena będzie dla wielu zabójcza i 105 stanie się super popularne, nawet wśród wielu entuzjastów. Szkoda że Shimano zawężyło opcje, przy obecnie horrendalnych cenach rowerów mechaniczna Ultegra była tą odrobiną luksusu która (aż tak) nie dobijała portfela. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 1 Września 2021 Udostępnij Napisano 1 Września 2021 Cytat I tak pewnie bedzie, bo robienie mechanicznego 12s ...nie sadze ze to sie im oplaci ... kolejny mechaniczny standard neipasujacy do poprzednich Stawiam, że będzie jak w MTB, czyli od Tiagry w górę wszystko 12s, Tiagra i 105 mechaniczne. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 1 Września 2021 Udostępnij Napisano 1 Września 2021 Akurat w kategorii road shimano nie musi nikogo gonić. W teorii swietnym uzupelniem oferty byłaby 105 11s di2 ale kto to kupi? Nie oszukujmy się, elektronikę kupuje ktoś dla kogo kilka tysiaków nie robi większej różnicy (więc kupi i ultegrę) lub ktoś ze sportowymi aspiracjami - a taki z kolei nie kupi grupy, która będzie kilogram cięższa niż ultegra. Kasę robi się na OEM, skomplikowane i uczynienie droższym 105, która na dziś jest świetną grupą entry level mija się trochę z celem. Odświeżyć clarisa, sore i tiagre bez zmiany ilości rzędów. Obecna tiagra i sora to chyba 2015 więc najwyższy czas. Pomyśleć o jakiejś namiastce hydrauliki do sory dla tanich graveli, coś pokroju hy/rd. Ostatecznie ta 105 di2 ale raczej dla sztuki bo na sukces sprzedazowy nie ma co liczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Września 2021 Udostępnij Napisano 1 Września 2021 Z Di2 przecież jest jeszcze kwestia dostosowania ramy i przelotek. Niby można wsadzić w miejsce normalnego pancerza, ale nie będzie to zbyt estetyczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 1 Września 2021 Udostępnij Napisano 1 Września 2021 28 minut temu, Mihau_ napisał: W teorii swietnym uzupelniem oferty byłaby 105 11s di2 ale kto to kupi? Ja! 105 to dla mnie najlepszy kompromis jakości i ceny. Mniejsza waga ultegry nie jest mi potrzebna (choć gdybym wybierał nowy rower a ten na ultegrze byłby ładniejszy, to bym dopłacił). Chętnie przesiadłbym się na elektronikę bez kabli ciągniętych przez cały rower, ale niekoniecznie chcę na to wyrzucić wiadro monet. Wolałbym 105 za pół wiadra. Ciekawy jest ruch z porzuceniem wersji mechanicznych. W sumie chyba dobry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Września 2021 Udostępnij Napisano 1 Września 2021 Wątpię żeby nagle 105 di2 kosztowała połowę mniej niż Ultegra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nctrns Napisano 1 Września 2021 Udostępnij Napisano 1 Września 2021 Ja jestem zawiedziony brakiem wersji mechanicznej w Ultegrze. Coś tam sobie ciułam na szosę i plan był węgiel + ultegra. Biorąc pod uwagę jak wolno mi idzie, to pewnie skończy się na nowym 105 bo na elektronikę mnie raczej nie stać (i na zakup i na ewentualne utrzymanie). Ale abstrahując już od ceny, to nie lubię też ograniczania opcji. W kolarstwie szosowym dużo jest "konserwatyzmu" i część osób nie tknie elektroniki "bo nie". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 1 Września 2021 Udostępnij Napisano 1 Września 2021 Myślę że 2022 to jeszcze będzie normalnie dostępna opcja w gotowych rowerach z r8000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 1 Września 2021 Udostępnij Napisano 1 Września 2021 33 minuty temu, skom25 napisał: Wątpię żeby nagle 105 di2 kosztowała połowę mniej niż Ultegra. Nie musi. Wystarczy, żeby obniżyła cenę kompletnego roweru na di2 z "nie no... to już jest przegięcie" do "trochę szaleństwo, ale przynajmniej już tańsze niż mój samochód" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Września 2021 Udostępnij Napisano 1 Września 2021 Wiesz co, ja to widzę tak. Elektronika, oprogramowanie, silniczki itd zostają takie same, bo nikt nie będzie robił tego od nowa. Pozostają materiały z którego są zrobione komponenty, a tutaj się dużo nie urwie. Mam wrażenie że cena by było niższa może o 20-25%. Oczywiście to takie moje przemyślenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.