Skocz do zawartości

[2021] Nowa Ultegra od Shimano


durnykot

Rekomendowane odpowiedzi

A jakie ja niby mam podejscie? Milion tych korb się rozpadło? I jeszce na dodatek zrobiły to powiedzmy przez pierwsze 3-4 lata użytkowania? Mamy XXI wiek... doba internetu pewnie z połowa ludzi się pochwaliła, że im ta korba pękła... no i ile tego jest? Uzbiera się taka ilość żeby uznać, że to gówniane korby?

Umówmy się korba ultegra to masówka, stosunkowo tania tak naprawdę, a nie finezyjna manufaktura. 

Edytowane przez abdesign
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to co masz za problem? Kupuj 105-kę albo coś co wyprodukował ktoś inny. Mnie tam fakt, że komuś pękło nie przeraża, zrobili tego tyle, że komuś musiało... i normalne jest że w końcu znajdzie się ktoś kto taką sytuację zna nie tylko z internetu.

Ale na dowód tego jak bardzo mnie to mało stresuje, samych fc-6800 mam 3 sztuki. Wrzucam ich foty bo to są najstarsze klejone korby jakie mam i ponoć pękło takich najwięcej. D.A. też mi nie strzeliła puki co...

 

20210829_181359.jpg

20210829_181348.jpg

20210829_181335.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy pod jakim względem. Wagi, komfortu tak, ale wytrzymałości przy upadku już nie.

Po prostu, jeżeli coś robią, to powinno to się trzymać kupy. To nie jest element bolidu F1, który ma wytrzymać kilka wyścigów i być do wyrzucenia. Jakoś nie kojarzę żeny Shimano wspominało że jest to komponent wyścigowy i może się rozpaść. 

Rozumiem efekt skali i że jest to promil. Owszem, ale jednak. Problem jest, ale nie warto go naprawiać, ale to już kwestia polityki firmy. Nie do końca rozumiem to, że przechodzicie do porządku dziennego że coś się samo z siebie rozpada. Mimo wszystko, wydaje mi się że skala też nie jest taka mała. Ostatnio widziałem filmik na kanale Oz Cycles czy coś takiego. Pytał kilku osób po wyścigu i kilka z nich rozwaliło po 2 czy 3 korby. Dodatkowo internet działa w dwie strony. Z jednej strony, komuś się rozpadnie i napisze o tym. Z drugiej, ktoś walnie w kąt i kupi nową.

Ford kiedyś wypuścił model w którym po uderzeniu z tyłu, mógł zapalić się bak. Policzyli że taniej będzie wypłacić odszkodowania niż zrobić akcję naprawczą.

Edytowane przez skom25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Servowave masz już w GRX RX800.

Kaseta 11-34 ma dużo ciekawsze stopniowanie niż 11 rzędowa. Cóż, może za rok, dwa skapnie do rozsądniej wycenionych grup. Na razie widzę, że kupując wszystko po cenach detalicznych, to Ultegra Di2 wyniesie jakieś 10 koła. Biorę trzy 😄

Edytowane przez some1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanizm korbowy 12 rz. R8100 – 1366 PLN

Przerzutka przód R8150 – 1174 PLN

Przerzutka tył R8150 – 1843 PLN

Kaseta Ultegra 12 rz. R8100 – 524 PLN

Zestaw hamulca tarczowego przód (klamka + zacisk) – 2308 PLN

Zestaw hamulca tarczowego tył (klamka + zacisk) – 2311 PLN

Jakie 10 koła... 10 koła to same graty a przeca jeszcze elektronika do tego...

Dorzuć koła:

Koło przód WH-R8170 – 3409 PLN (dla każdej wysokości stożka)

Koło tył WH-R8170 – 4002 PLN (dla każdej wysokości stożka)

I trzeba za komplet 20k zł zostawić ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Międzu innymi ja wspominałem ;) Shimano wraz z nową grupą weryfikuje moje poglądy.

Ciekawe to się robi... Ultegra przestaje być dostępna finansowo dla wielu ludzi... nie oferuje też już przełożeń dla młodzieży... tego nie rozumiem zupełnie, ścigająca się młodzież to przyszli zawodnicy - na czym mają jeździć wg. Shimano? 12s jest dla nich niedostepne... a zawsze to właśnie ultegra oferowała przełożenia zgodne z wymogami UCI. Wszyscy juniorzy młodsi i juniorzy muszą mieć kasetę od 14t... Shimano nie oferuje. Zawęża się grupa docelowa.

Edytowane przez abdesign
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląd bardzo mi leży, progress ponoć jest (niby Hyperglide+ robi robotę), fajnie że dalej jest wariant szczękowy.

Aaaale o ile teraz spokojnie można było wyhaczyć coś na Ultegrze w okolicach 10 klocków (a jeżeli idziemy na kompromisy nawet niżej), wygląda na to że próg wejścia podskoczy o 50%.

Ja wiem że Di2 to super technologia, ale obawiam się że cena będzie dla wielu zabójcza i 105 stanie się super popularne, nawet wśród wielu entuzjastów. 

Szkoda że Shimano zawężyło opcje, przy obecnie horrendalnych cenach rowerów mechaniczna Ultegra była tą odrobiną luksusu która (aż tak) nie dobijała portfela.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat w kategorii road shimano nie musi nikogo gonić. W teorii swietnym uzupelniem oferty byłaby 105 11s di2 ale kto to kupi? Nie oszukujmy się, elektronikę kupuje ktoś dla kogo kilka tysiaków nie robi większej różnicy (więc kupi i ultegrę) lub ktoś ze sportowymi aspiracjami - a taki z kolei nie kupi grupy, która będzie kilogram cięższa niż ultegra.

Kasę robi się na OEM, skomplikowane i uczynienie droższym 105, która na dziś jest świetną grupą entry level mija się trochę z celem. 

Odświeżyć clarisa, sore i tiagre bez zmiany ilości rzędów. Obecna tiagra i sora to chyba 2015 więc najwyższy czas. Pomyśleć o jakiejś namiastce hydrauliki do sory dla tanich graveli, coś pokroju hy/rd. Ostatecznie ta 105 di2 ale raczej dla sztuki bo na sukces sprzedazowy nie ma co liczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Mihau_ napisał:

W teorii swietnym uzupelniem oferty byłaby 105 11s di2 ale kto to kupi?

Ja! :D

105 to dla mnie najlepszy kompromis jakości i ceny. Mniejsza waga ultegry nie jest mi potrzebna (choć gdybym wybierał nowy rower a ten na ultegrze byłby ładniejszy, to bym dopłacił). Chętnie przesiadłbym się na elektronikę bez kabli ciągniętych przez cały rower, ale niekoniecznie chcę na to wyrzucić wiadro monet. Wolałbym 105 za pół wiadra.

Ciekawy jest ruch z porzuceniem wersji mechanicznych. W sumie chyba dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem zawiedziony brakiem wersji mechanicznej w Ultegrze. Coś tam sobie ciułam na szosę i plan był węgiel + ultegra. Biorąc pod uwagę jak wolno mi idzie, to pewnie skończy się na nowym 105 :P bo na elektronikę mnie raczej nie stać (i na zakup i na ewentualne utrzymanie). 

Ale abstrahując już od ceny, to nie lubię też ograniczania opcji. W kolarstwie szosowym dużo jest "konserwatyzmu" i część osób nie tknie elektroniki "bo nie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, ja to widzę tak. Elektronika, oprogramowanie, silniczki itd zostają takie same, bo nikt nie będzie robił tego od nowa. Pozostają materiały z którego są zrobione komponenty, a tutaj się dużo nie urwie.

Mam wrażenie że cena by było niższa może o 20-25%. Oczywiście to takie moje przemyślenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...