Skocz do zawartości

[Korba] FSA; Wymiana


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

Od razu napiszę, że jest to wątek w sprawie technicznej, a nie przełożeń itd.

W Gravelu mam korbe FSA Omega Megaexo 46/36T z przerzutką FD-4700 Tiagra. Sama korba jak korba, natomiast ma oś 19 mm. Opinie są różne, nawet takie że suport pada po kilkuset km, a ja nie mam zamiaru wydawać 200 zł na kolejny taki sam suport. To jak korba się kręci i jej sposób montażu, też pozostawia nieco do życzenia.

Niestety nie zmierzyłem szerokości mufy, ale pod suportem podkładek nie ma. Sama korba jest oznaczona jako road.

https://shop.fullspeedahead.com/en/cranksets/road/omega-crankset

1. Dobrze rozumiem że mogę wkładać korbe 4700 Tiagra w ciemno?

2. Jaką korbę zastosować gdybym chciał iść w napęd 1x? Może to być coś z MTB? Nie będzie problemu, że zębatka będzie zbyt blisko ramy, ze względu na inną linię łańcucha?

Napisano
26 minut temu, skom25 napisał:

2. Jaką korbę zastosować gdybym chciał iść w napęd 1x? Może to być coś z MTB?

Do korb szosowych też znajdziesz zębatki NW.

Napisano

;) no nie wiem co napisać - przecież sam sobie potrafisz odpowiedzieć.

korba omega jak sam zauważyłeś to przeciętnie fajna korba... mało sztywna, suporty dość drogie jak na takie budżetowe rozwiązanie ale nie padają po chwili... to jakaś bzdura albo jak zawsze - nie ma rzeczy której nie da się popsuć jak się ją wkręci krzywo.

Wymiana na tiagrę... która waży niemal tyle samo i jakoś wybitnie sztywniejsza nie jest... za chwilę będziesz żałował że nie wziąłeś lepszej.

Ale oczywiście wsadzisz spokojnie każdą szosową shimano to tej ramy bez problemu - założysz "w ciemno"

Mtb'owa korba to niezwykle słaby pomysł nie tylko ze względu na linie łańcucha ale i Q-factor.

Nie lepiej sobie wziąć po prostu GRX'a RX600 (od razu decydując 2x czy 1x) do tego Twojego Eskera? Wyjdzie pewnie 50-100zł drożej niż Tiagra.

No chyba że szukasz szosowych przełożeń... to wtedy też bym się zastanawiał czy brać tiagrę czy polować na używaną 6800'kę, wiedząc że zdrową kupisz w cenie nowej tiagry.

Napisano

@abdesign tak jak pisałem, bardziej chciałem potwierdzić co będzie pasowało. Co tam wsadzę, nie mam pojęcia, bo nie wiem jakie przełożenia będą mi pasowały.

Gravel to dziwny twór. Napęd szosowy, ale piasta już MTB w moim przypadku.

Co do sztywności. Umówmy się, że przy 60 kg to wszystko jest wystarczająco sztywne :D

Napisano

Ja co prawda dawno już nie ważę 65-68 jak za młodu tylko 75... więc może moje doświadczenia nie są wiarygodne, ale był taki czas jak córka (uwierz mi lżejsza od Ciebie grubo) miała w trenażerze rower od PZKol'u on miał korbę clarisa bodajże... "gienialna" plastelina. Więc nie wszystko jest wystarczająco sztywne ;)

Napisano
Teraz, skom25 napisał:

ale piasta już MTB w moim przypadku

A niby czym ma się różnić piasta "szosowa" od "mtb" w przypadku koła po tarcze? ;) Ba, nawet i obręcze mtb znajdziesz fabrycznie w gravelach.

 

Napisano

@m0d po prostu nigdy się nie zagłębiałem w Gravele pod kątem technicznym. Piasta MTB, przynajmniej pod QR, jest szersza niż szosowa.

Napisano

@m0d nie patrzyłem zupełnie na rozwiązania w takich rowerach.

@abdesign w sumie miałem Claris i nie odczułem braku sztywności, przynajmniej nie w porównaniu do Deore.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...