K9G Napisano 28 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2021 (edytowane) Cześć, Zakupiłem nowy rower na hamulcach Shimano M315 / BL-M365 i prawa klamka łapie dopiero w połowie a lewa już w około 1/3. Zdecydowanie wolę twardsze hamulce i tutaj pytanie czy da się coś zrobić, aby łapała szybciej? Rower jest jeszcze nie używany i wiem, że może być to nieodpowietrzony hamulec, natomiast przed wysyłką odpowietrzali. Oglądałem filmiki na necie jak to zrobić, ale nawet po odpowietrzeniu klamka dalej zaczyna łapać w połowie i wg filmików to jest ok. Wiem, że klamki do tylnych hamulców mogą być bardziej miękkie, bo przewód jest dłuższy. Byłem w sklepie rowerowym i przy okazji zapytałem się ich o to i gość mi powiedział, że jest jedna śruba w klamce, która reguluje twardość, ale nie miał tego modelu i nie mógł mi pokazać i w związku z tym mam 2 pytania: 1. Czy to jest ta śruba ze zdjęcia a jeżeli nie to co to jest za śruba? 2. Czy faktycznie jest jakaś opcja zwiększenia twardości klamki tak jak to było prosto w V-brakeach za pomocą dokręcania "nakrętki", jeżeli hamulec jest odpowietrzony prawidłowo? Czy po prostu ten typ tak ma i to jest normalne. Wnioskuję, że hamulec jest odpowietrzony prawidłowo i nie mam w domu zestawu do odpowietrzania, więc chwilowo tego nie zrobię. Nie mam też takiego małego imbusa, żeby tą śrubką pokręcić. Edytowane 28 Stycznia 2021 przez K9G korekta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Huberto20 Napisano 28 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2021 Witaj, ta śrubka jest do regulacji odległości klamki od gripa. Jedynie co można zrobić to go odpowietrzyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2021 A jak naciskasz klamke kilka razy, to twardnieje? Ta śruba zmienia położenie klamki, a nie twardość, słaby serwis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K9G Napisano 28 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2021 Nie twardnieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fil29 Napisano 28 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2021 Jeżeli 1 godzinę temu, K9G napisał: Zakupiłem nowy rower na hamulcach Shimano M315 / BL-M365 i prawa klamka łapie dopiero w połowie a lewa już w około 1/3. Zdecydowanie wolę twardsze hamulce i tutaj pytanie czy da się coś zrobić, aby łapała szybciej? wyreguluj sobie działanie dźwigni klamki hamulcowej śrubką zaznaczoną przez Ciebie czerwonym kółkiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2021 Przecież to oddala klamke, a nie rozwiązuje problem, o ile taki istnieje. Wrzuć filmik jak naciskasz klamki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Huberto20 Napisano 28 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2021 Od zacisku odkręć odpowietrznik i strzykawką dociśnij oleju i szybko zakręć i dopiero wtedy puść tłok strzykawki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2021 Pff, a co to niby da? Że w najgorszym przypadku wężyk odpadnie i zaleje wszystko dookoła? Jak w układzie będą bąbelki, to pchnie je dalej. Żeby uzupełnić poziom płynu, wkręca się lejek w klamkę i ją naciska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Huberto20 Napisano 28 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2021 Ale wtedy przez więcej oleju jest klamka sztywniejsza, mam tak w slx'ie i jest git Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2021 Wlaśnie to robi się od strony klamki. Po co pchać od zacisku i ryzykować dostanie się powietrza, skoro od klamki wlewasz do lejka płyn i masz to samo? Czysto, bez komplikacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Huberto20 Napisano 28 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2021 Ale nie zrobisz tak samo, bo wtedy masz jeszcze większe ciśnienie od zacisku bo dociskasz i zakręcasz i masz klamkę jak skała. A lejkiem zrobisz tylko tyle ile wejdzie i będzie normalne ciśnienie, ale jak on tego nie ogarnia to lepiej niech nie robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 28 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2021 Metodą Huberta po prostu zmniejsza się szczelinę między klockami i tarczą. Nowe klocki potem może być ciężko włożyć. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2021 Godzinę temu, Huberto20 napisał: Ale nie zrobisz tak samo, bo wtedy masz jeszcze większe ciśnienie od zacisku bo dociskasz i zakręcasz i masz klamkę jak skała. A lejkiem zrobisz tylko tyle ile wejdzie i będzie normalne ciśnienie, ale jak on tego nie ogarnia to lepiej niech nie robi Że co? Jak w układzie gdzie są ruchome tłoczki, możesz zwiększyć ciśnienie? Jedyne co robisz, to powodujesz że układ się przepełnia i rozpychasz tłoczki. Jak żle pójdzie, to wlejesz go na tyle dużo, że klocki zaczną trzeć o tarczę, a Ty ich nie cofniesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Huberto20 Napisano 28 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2021 Trzeć mogą nawet i bez tego, a poza tym po chwili jazdy się ustawi. Wtedy odkręcasz lekko śrubę w klamce i po kropelce upuszczasz oleju i jest super 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Accent_Szaj Napisano 29 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2021 (edytowane) 15 godzin temu, K9G napisał: Czy faktycznie jest jakaś opcja zwiększenia twardości klamki tak jak to było prosto w V-brakeach za pomocą dokręcania "nakrętki", jeżeli hamulec jest odpowietrzony prawidłowo? Polecam Ci mój poradnik W pkt. 5 masz jak ustawić FS . Nie masz XT, ani XTR, więc od razu przejdź do regulacji dobijaniem oleju. @Huberto20 wspomniał o tym powyżej, z tym że w poradniku masz opisane to krok po kroku. Jeszcze zanim zaczniesz kombinacje z FS(Free stroke), to zrób odpowietrzenie z pkt.4. Bardzo ważne jest to zdanie z poradnika. Po odpowietrzeniu nie zdejmuj zbiorniczka z klamki. Załóż klocki i zamontuj zacisk. Teraz ponaciskaj kilka razy klamkę stukając w przewód na całej jego długości. Powinna po którymś razie stwardnieć. Jak to nastąpi. Zdejmujesz zbiorniczek i zakręcasz korek od klamki. @skom25 również o tym pisze. Ps. Co do dobijania oleju, to dobijamy, zrób to tak jak opisałem w poradniku, czyli delikatnie naciskasz tłoczek. Jak naciśniesz za mocno, wężyk może się zsunąć i tak jak napisał kolega powyżej narobić bigosu Edytowane 29 Stycznia 2021 przez Accent_Szaj 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PoloRene Napisano 17 Lipca Udostępnij Napisano 17 Lipca W dniu 28.01.2021 o 11:54, Gość napisał: A jak naciskasz klamke kilka razy, to twardnieje? Mi klamka (hamulec) twardnieje i chwyta jak powinien po naciśnięciu kilka razy. A po chwili od razu jest znowu miękki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 17 Lipca Udostępnij Napisano 17 Lipca On to napisał 4 lata temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.