Skocz do zawartości

[rower] Canyon Lux CF 6 vs CF 7 - wybór


HIHI18

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem przed zakupem fulla wstępnie miał być to Rose Thrill Hill 3(cena 3100euro), ale niestety brak dostępności, a nawet sam producent nie jest w stanie określić kiedy będą dostępne te rowery bo czeka na datę dostarczenia ram :(

dlatego raczej nie będę czekał i wybór padł na któryś z Canyonów(które mają wysyłać pod koniec marca):

CF 6(3000 euro) - CF 7(3600 euro)

Przerzutki

Sram NX Eagle vs Shimano deore XT

Hamulce

Sram Level LT vs Shimano deore XT

Amortyzacja

RockShox SIDLuxe vs Fox Float DPS

RockShox SID vs FOX 34

Waga 

12.11 kg vs 11.94 kg 

 

Pytanie: czy warto dokładać do CF 7 600 euro?? 

Od siebie dodam tylko, że mieszkam w Alpach czyli jazda w górach (obecnie jeżdżę na Romecie Mustangu 1 z 2017 roku). Potrzebne dobre hamulce i jeśli chodzi o mnie to bardziej przychylny jestem do przerzutek Shimano ze względu na manetki. Waga roweru mi nie robi bo przy mojej wadze 105 kg (będzie kiedyś mniej :)) to i tak bez różnicy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jeśli stałbym przed takim wyborem i mógł dołożyć to raczej bym dołożył.

Napęd XT moim zdaniem przeważa na korzyść droższego modelu, na temat hamulców się nie wypowiadam bo nie mam bezpośredniego porównania, ale na pewno XT złe nie są.

Odnośnie amortyzacji to już co kto woli, zarówno RS jak i Fox będą świetnymi amortyzatorami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym też wolał dołożyć, jeśli miał bym taką opcję. Nowe shimano dobrze działa, i osobiście staram się unikać hamulców srama... Mam w rowerze xc foxa 34 i dps, robiłem na nim wyścig w Alpach w zeszłym roku i dawało radę, zero problemów. Możesz jeszcze obejrzeć Orbea Oiz (w wersji TR jak ma być na Alpy).

Pozdrawiam

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce jak hamulce, mają modele do xc i do zjazdówek i się sprawdzają.

Niemniej z szacunku do swojego czasu który spalam na serwis roweru i prywatnych preferencji jeśli chodzi o informację zwrotną płynącą z klamek preferuję shimano.

Hope i inne wynalazki odrzucam z powodu słabego zaopatrzenia w części - zamienne modułu do shimano kupi się w zasadzie wszędzie i w rozsądnej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, chudzinki napisał:

Można wiedzieć dlaczego?

Miałem Avid Juicy, później X01, później Levele, teraz mam Guide w downhillówce.

Juicy to ogólnie była makabra, zarówno w serwisowaniu jak i w jeździe. X01 - pamiętam jak zjeżdżałem z kolegą w Alpach, który ważył jakieś 30 kilo więcej ode mnie ale miał hamulce XT – u mnie pod koniec, śmierdziało, piszczało i tarcze zaczęły zmieniać kolor, u niego hamulce ciepłe ale generalnie nic się nie działo. Wiem jak się hamuje, żeby nie było wątpliwości. Dwa razy jak faktycznie, źle hamowałem bo jechałem w dół za kolegą, który był wolniejszy, więc non stop musiałem hamować udało mi się je także doprowadzić do stanu, że w ogóle nie działały, wciskasz klamkę a tu nic się nie dzieje, słabe uczucie. Levele padły po pól roku. Guide jak na razie się jeszcze trzymają ale na DH nie robię jakiś większych przebiegów.

 Uważam, że konkurencyjne produkty się łatwiej serwisuje i mają kilka fajnych patentów jak np. to magnetyczne trzymanie okładzin hamulcowych w Magurze. No i preferuję olej od dot.

 Ale żeby nie było, w CXsie mam Sram Rival i po 10kkm nic się nie dzieje, żadnych awarii nic i super hamują, ale jeszcze nie musiałem ich serwisować… :-)

 Pozdrawiam

 Krzysiek

Edytowane przez KrzysiekCH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.01.2021 o 11:35, KSikorski napisał:

Ja unikam hamulców srama, bo ich odpowietrzanie jest znacznie bardziej upierdliwe niż shimano.

Ponadto wyglądają paskudnie :P

Odpowietrzanie jednych i drugich jest proste jak się ma zestaw do odpowietrzania i dwie prawe ręce. Jest to czynność techniczna nie wymagająca kończenia czteroletnich studiów. Można to porównać do gotowania jajecznicy. Są tacy, którzy za nic jej dobrze nie zrobią a są tacy którzy po prostu robią i nawet nie pamiętają, że zrobili.

Wygląd sprawa dyskusyjna. Mi się akurat podobają. Zależy od opatrzenia. teraz mi się bardziej podobają od xtr9100.

W dniu 28.01.2021 o 12:47, chudzinki napisał:

Pytałem o Sramy, bo mam jeden rower na oku właśnie z nimi, a nigdy nie miałem styczności z tą marką.

Miałem Level TL i hamowały równie dobrze jak najnowsze xtr 9100. Teraz mam Level Ultimate i jestem również bardzo zadowolony. Chyba lepiej niż xtr. Specjalnie kupiłem do jednego roweru levele a do drugiego shimano aby w końcu samemu wiedzieć co i jak. Bo na polskim forum nikt ci nie porówna xtr do level Ultimate. Jedne i drugie klocki żywiczne jakie były od nowości. Mam zestawy do napełniania tych hamulców. Więc jak się spojrzy na instrukcje, ma warunki - stojak, światło, miejsce, narzędzia - te podstawowe prace przy hamulcach nie są w żaden sposób trudne.

Generalnie na podstawie wielu wypowiedzi na forum można ułożyć hasło: Sram Be - bierz zawsze Shimano XT. 

Wynika to z faktu, że mało osób je ma bo są po prostu droższe a dodatkowo należałoby kupić zestaw do napełniania, który również jest droższy niż u shimano. 

A u nas kryterium nadrzędnym jest po prostu cena. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w xc tlm i nie narzekam . Dwa razy wycieczka po włoskich alpach, na zjazdach w terenie był dym ale przetrwały, kwestia dobrania klocków . Rsc też b dobre , chociaż wolę magura mt7 

@HIHI18 ..przyznaj się w których alpach utknąłeś ? ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, marcusling napisał:

Odpowietrzanie jednych i drugich jest proste jak się ma zestaw do odpowietrzania i dwie prawe ręce. Jest to czynność techniczna nie wymagająca kończenia czteroletnich studiów. Można to porównać do gotowania jajecznicy. Są tacy, którzy za nic jej dobrze nie zrobią a są tacy którzy po prostu robią i nawet nie pamiętają, że zrobili.

Generalnie na podstawie wielu wypowiedzi na forum można ułożyć hasło: Sram Be - bierz zawsze Shimano XT. 

Wynika to z faktu, że mało osób je ma bo są po prostu droższe a dodatkowo należałoby kupić zestaw do napełniania, który również jest droższy niż u shimano. 

Idz do pierwszego lepszego serwisu i się zapytaj czasowo ile zajmuje robota przy Sramach a Shimano. W ogóle nawet nie ma o czym rozmawiać. Chyba, że przyjmiemy, że wszędzie mają lewe ręce do roboty. Z kolei ile razy się zapowietrzają Sramy a ile Shimano?  

Drugie mijanie się z faktami jest takie, że Sram swego długiego czasu był montowany w zdecydowanej większości nowych rowerów. I nie miało znaczenia czy to xc czy trail/enduro. Z ich hamulcami jest taki problem, że nie mają powtarzalności i jakości i procedury odpowietrzania. Dlatego jednym to działa a drugim nie. Odpowietrzyć Shimano jak by pokazał to potrafi dziecko i nie musi mieć do tego specjalistycznych zestawów. Jednak z powodu obecności Srama w wypatrzonym rowerze i tylko z tego powodu rezygnować to sensu to nie ma. Bardzo dużo ludzi miało je w nowym rowerze tylko jak był wyjęty z kartonu. Potem szła podmianka a czy na Shimano, Magurę, Hope to już inna kwestia. 

Edytowane przez Tyfon79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas nie jest dla mnie istotny bo sam robię. Dla klienta jak sam nie robi to ważna jest cena. Tu akurat nie wiem jaka jest za sram jaka za shimano. Co ma do tego pójście do serwisu?

Co to znaczy zapowietrzyć? Konkretnie. Masz napełnione poprawnie hamulce tym czym trzeba czyli bez obecności powietrza, używasz i nagle mówisz, ze się zapowietrzyły - co to znaczy? Jak powietrze może dostać się z zewnątrz do wewnątrz jak wewnątrz podczas hamowania jest ciśnienie większe niż atmosferyczne. Jakby była nieszczelność to po prostu płyn/olej kompletnie wycieknie i wtedy można mówić o nieszczelności.

Powtarzam odnośnie napełniania - bo wolę używać słowa napełniać układ hamulcowy niż odpowietrzać - jak wykonasz z dedykowanym zestawem kilka razy to nie będziesz nawet myślał czy to takie czy srakie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.01.2021 o 15:43, Tyfon79 napisał:

Idz do pierwszego lepszego serwisu i się zapytaj czasowo ile zajmuje robota przy Sramach a Shimano. W ogóle nawet nie ma o czym rozmawiać. Chyba, że przyjmiemy, że wszędzie mają lewe ręce do roboty. Z kolei ile razy się zapowietrzają Sramy a ile Shimano?  

 

Co to znaczy zapowietrzyć? Konkretnie. Masz napełnione poprawnie hamulce tym czym trzeba czyli bez obecności powietrza, używasz i nagle mówisz, ze się zapowietrzyły - co to znaczy? Jak powietrze może dostać się z zewnątrz do wewnątrz jak wewnątrz podczas hamowania jest ciśnienie większe niż atmosferyczne. Jakby była nieszczelność to po prostu płyn/olej kompletnie wycieknie i wtedy można mówić o nieszczelności.

Powtarzam odnośnie napełniania - bo wolę używać słowa napełniać układ hamulcowy niż odpowietrzać - jak wykonasz z dedykowanym zestawem kilka razy to nie będziesz nawet myślał czy to takie czy srakie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.01.2021 o 15:43, Tyfon79 napisał:

I nie miało znaczenia czy to xc czy trail/enduro. Z ich hamulcami jest taki problem, że nie mają powtarzalności i jakości i procedury odpowietrzania.

Te tańsze Shimano tez nie sa powtarzalne ... jeden działa a drugi działa gumowo. Ale odpowietrzają się bez jakiś wiekszych problemów ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, wkg napisał:

Te tańsze Shimano tez nie sa powtarzalne ... jeden działa a drugi działa gumowo. Ale odpowietrzają się bez jakiś wiekszych problemów ... 

Bez sprzecznie tak i też wiemy obaj z czego to wynika. Znajdź mi jednak chociaż przybliżoną ilość narzekaczy od SLX w górę. Znasz kogoś kto narzeka na Zee, Saint, XTR albo najbardziej popularne Deore? Fonika na tą chwilę wykonała już setki toczeń tłoczków bo Guide notorycznie ludziskom puchły. Po tym zabiegu o dziwo jest dobrze. Jest kilka zestawów dostępnych na rynku do naprawy Sramolców bo nadal mają problem z uszczelkami. Kto o tym nie wie, nie zna się wywala to do śmieci. Więc tu nie jest problem natury czysto technicznej tylko złodziejska polityka firmy. Shimano też ma za uszami bo znowu zaczyna się kłopot gdzie nie gdzie z pękającymi tłoczkami. Jednak to margines. Jest takie powiedzenie wśród ludków od kolorowych ciuszków; Chcesz być szybkim prosem montuj Sramy będziesz rzadziej hamował :laugh: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Tyfon79 napisał:

Bez sprzecznie tak i też wiemy obaj z czego to wynika. Znajdź mi jednak chociaż przybliżoną ilość narzekaczy od SLX w górę. Znasz kogoś kto narzeka na Zee, Saint, XTR albo najbardziej popularne Deore? Fonika na tą chwilę wykonała już setki toczeń tłoczków bo Guide notorycznie ludziskom puchły. Po tym zabiegu o dziwo jest dobrze. Jest kilka zestawów dostępnych na rynku do naprawy Sramolców bo nadal mają problem z uszczelkami. Kto o tym nie wie, nie zna się wywala to do śmieci. Więc tu nie jest problem natury czysto technicznej tylko złodziejska polityka firmy. Shimano też ma za uszami bo znowu zaczyna się kłopot gdzie nie gdzie z pękającymi tłoczkami. Jednak to margines. Jest takie powiedzenie wśród ludków od kolorowych ciuszków; Chcesz być szybkim prosem montuj Sramy będziesz rzadziej hamował :laugh: 

A kto narzeka na Ultimate czy TLM montowane w drogich rowerach?. Mało kto bo mało tych rowerów ludzie kupują i mało jest użytkowników z takimi hamulcami. Ale żeś się przyczepił do tego Srama. 

Co to znaczy, że hamulce się zapowietrzają? Bo mamy teraz dwa mity: 

1. Sram be - kupuj XT 

3. Jechałem sobie do Piły i hamulce mi się zapowietrzyły. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...