Dariusz777 Napisano 26 Stycznia 2021 Napisano 26 Stycznia 2021 Witam wszystkich. Mam zapytanie. Czy ktoś mógłby mi doradzić w kwestii wymiany sprzętu w rowerze. Chciałbym powymieniać parę części w rowerze. Myślałem o grupie shimano slx 7100 1x12rz. Zmienić chciałbym na początku napęd, czyli: korba, kaseta, przerzutka i łańcuch. W późniejszym etapie będą to hamulce... W tej chwili mam cuba acid (rocznik 2013). Zastanawiam się nad tym, czy mi to wszystko będzie grało? Czy się zmieści itd... Czy może pomyśleć o nowym rowerze. Proszę o sugestie i rady doświadczonych forumowiczów ;).
dovectra Napisano 26 Stycznia 2021 Napisano 26 Stycznia 2021 Teraz, Dariusz777 napisał: kaseta, jest na mikrospline, musisz wymienić piastę, lub założyć sram nx, /sunrace
cervandes Napisano 26 Stycznia 2021 Napisano 26 Stycznia 2021 Słaby to czas na mody. Dostępność części dramatyczna, do tego ceny wywindowane fiu fiu. Chyba się na strzelectwo przerzucę, golfa albo inne pilotowanie helikoptera, bo jazda rowerem to teraz sport dla bogatych. Dobrze kumam, że acid 2013 to koło 26"? Jest sens się w takim rowerze pakować w wielką kasetę? Taniej i równie sensownie, a może i bardziej byłoby przejść na 1x11. Bębenek ten sam, więc odpada kłopot z piastą i jej wymianą.
Mod Team bogus Napisano 26 Stycznia 2021 Mod Team Napisano 26 Stycznia 2021 @Dariusz777 jak możesz przedstaw nam aktualną specyfikację Twojego roweru, będzie łatwiej i ocenimy przy okazji czy warto się w to pchać.
Dariusz777 Napisano 26 Stycznia 2021 Autor Napisano 26 Stycznia 2021 Jest na kołach 29. Chciałbym się przesiąść na napęd 1x12. Miałem okazję pobawić się na takim sprzęcie . Pytanie teraz czy ładować kasę w stara kastę ( czyli ramę). Czy poczekać na okazję i wziąć coś nowego...
Mod Team bogus Napisano 26 Stycznia 2021 Mod Team Napisano 26 Stycznia 2021 Sprzęt nie jest zły. A czy warto inwestować to już ty musisz sobie odpowiedzieć ile warty był/jest rower a ile kosztuje jego modernizacja. Ja już widziałem tyle nieuzasadnionych modernizacji rowerów, ze nic mnie nie zdziwi. Jednak wiele z nich rozumiem, bo to jest hobby wielu osób, pewien sposób na życie i często cena nie gra roli. Ważniejsze jest przyzwyczajenie do sprzętu i pasja do majsterkowania. Jak nie straszne są dla Ciebie koszty to brnij i spełniaj marzenia, niekoniecznie uzasadnione z ekonomicznego punktu widzenia Wracając do tematu przy M7100 musisz zdecydować czy zmieniasz piastę lub koło pod bębenek Microspline czy idziesz w kasetę 12s pod klasyczny bębenek. To chyba jest najważniejsza kwestia do rozstrzygnięcia.
Dariusz777 Napisano 26 Stycznia 2021 Autor Napisano 26 Stycznia 2021 Z tym majsterkowaniem to bym nie chciał przesadzać. Bardzo lubię jeździć, ale pracować przy sprzęcie to już nie za bardzo.... Widzę że trzeba się dobrze znać i koszty nie do wycenienia... Chyba poprostu pozbieram jeszcze i kupię coś nowego pod koniec sezonu. Myślę że do 5000 uda mi się kupić coś w tej grupie(slx) i będzie dobrze.
Mod Team bogus Napisano 26 Stycznia 2021 Mod Team Napisano 26 Stycznia 2021 Na ten moment rowery za około 5000 zł są z dosyć fajnym osprzętem. Problemy mogą się zacząć z dostępnością, ale to na ten moment jest nie do przewidzenia. Koszty są jak najbardziej realne do oszacowania. Nie ma z tym żadnych problemów. Jeśli chcesz SLX M7100 to kupujesz poniższe elementy z grupy: korba, manetka przerzutka, natomiast kasetę możesz kupić Sunrace lub Sram NX, łańcuch KMC X12. To najrozsądniejsza opcja bez pakowania się w koszta wymiany kół lub bębenka. Ewentualnie jako ciekawą alternatywę z jednej grupy masz 11-rzędowe Deore M5100 z kasetą 11-51T.
Dariusz777 Napisano 27 Stycznia 2021 Autor Napisano 27 Stycznia 2021 M5100? Dobry pomysł. Jest jeszcze M6000. Czyli to samo w wersji 1x12. Myślę że 1x11 mogło by działać świetnie i tak naprawdę nie potrzebuje wyższej grupy. Można wydać trochę mniej i wtedy pomyśleć o sztywnej osi... Mam wrażenie że im wiecej czytam to mniej wiem i trudniej się zdecydować.... Co z czym połączyć żeby wydać jak najmniej a być najbardziej zadowolonym. Szkoda ze nowe rowery są często tak dziwnie montowane. Przerzutka potrafi być klasy xt lub wyżej a inne podzespoły z tanich rowerów. Gdyby ktoś zbudował całość z jednej grupy to biorę w ciemno... . Póki co będę czytać i może coś wymyślę.
Dokumosa Napisano 27 Stycznia 2021 Napisano 27 Stycznia 2021 Komponenty z różnych grup są formalnie, wzajemnie kompatybilne w określonym zakresie. Poza tym np. deore m6100 i slx m7100 nie różnią się miedzy sobą technicznie czy faunkcjonalnie (na tyle żeby dopłacać do slx). Faktem jest, że producenci swego czasu wsadzali przerzutkę xt (a reszta niskopółkowa) jako wabik na mało ogarbiętych kupujących. Ostatnio jednak częściej stosowano sprytniejszy trik z komponentami pozagrupowymi (żeby potencjalny klient nie wiedział co naprawdę kupuje ;)). Poza tym xt stało się bardzo drogą grupą.
Mod Team bogus Napisano 27 Stycznia 2021 Mod Team Napisano 27 Stycznia 2021 M6000 to grupa 10s, M6100 to 12s, przy czym do 12s jeśli miała by to być pełna grupa konieczny jest bębenek MS, rozwiązaniem są wspomniane kasety na klasyczny bębenek. @Dokumosa w moim odczuciu poza manetkami nie ma za bardzo sensu kupowanie XT na ten moment. SLX jest na tyle dobry, że wystarcza. Nie mówimy oczywiście o zbijaniu wagi bo tu jest pewna różnica.
Dariusz777 Napisano 27 Stycznia 2021 Autor Napisano 27 Stycznia 2021 Dzięki wielkie za rady i porady. Widzę że muszę jeszcze sporo się dowiedzieć (poczytać). Być może jedna lub dwie wizyty w dobrym sklepie... . Dla mnie temat jest skomplikowany ale widzę że są tu ludzie mocno siedzący w temacie. Dopytam jak będę miał konkretne pytanie w konkretnym temacie, co by zbędnie nie zawracać gitary. . Dzięki.
Dokumosa Napisano 27 Stycznia 2021 Napisano 27 Stycznia 2021 @bogus92 Dokładnie. XT to manetka ew. przerzutka tył (dla kółeczek i mocniejszej sprężyny). Reszta może być nawet deore (jak pisałem SLX nic nie wnosi).
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.