Bartolo1024 Napisano 22 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2021 Cześć, mam problem z wyborem ramy do roweru wyprawowego z zacięciem terenowym. Obecnie posiadam dwa rowery mtb 29er. Jeden nowy na ramie accent peak, drugi na ramie b1 axigon. Drugi rower stoi i się kurzy więc mam pomysł na przerobienie go na rower pod dłuższe, mieszane trasy. Chciałbym mieć w rowerze dużo mocowań na bidony i bagaż, możliwie dużo miejsca w trójkącie ramy, ponieważ rama accenta w rozmiarze S nie mieści nawet dużego bidonu. Dodatkowo chciałbym jakieś prowadzenie linek, które pozwoli mi wygodnie umieszczać torby na górnej rurze. Ostatnio zrobił się hype na rowery typu gravel, nie chcę jednak iść w stronę baranka, ponieważ: mam w starym rowerze hydrauliczne hamulce deore i napęd 3x9, które prawdopodobnie nie nadają się do przełożenia (kompatybilność z klamkomanetkami) klamkomanetki szosowe są drogie, a chcę to zrobić po kosztach kiedyś przejechałem się na szosie i mi się nie podobało Postaram się zwiększyć ilość możliwych chwytów rogami i lemondką Pomimo niechęci do baranka wpadły mi w oko dwie ramy Accent Furious i Octane One Kode. Pierwsze pytanie, czy z prostą kierownicą mają one w ogóle sens? Czy lepsza w tej cenie nie byłaby może rama cross? Nie znalazłem jednak setu cross ze sztywnym widelcem, większą ilością mocowań, fajnym prowadzeniem linek. Accent Furious nie ma otworów pod dolną rurą, ale jest aluminiowy i ma karbonowy widelec. Ponadto jest tańszy i dostępny jest rozmiar S. Z moich wymiarów wychodzi S, ale nie wiem jak to się ma do prostej kierownicy. Kode jest dostępna tylko w rozmiarze M. Nie muszę w dodatku wymieniać sztycy, więc całkowity koszt jest wyższy tylko o około 200 pln. W dodatku ma więcej mocowań. Reasumując: Która rama? (Furious, Kode, inna) Jaki rozmiar? (S, M, 173cm, noga 81cm) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 22 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2021 Kode kosztuje sporo. Może wart rozważenia jest Marin Muirwoods? Przekładasz sobie klamoty które masz, nowe sprzedajesz. Dopasowujesz kokpit (mostek + kierownica) pod najwygodniejszą dla Ciebie opcję. Rower wyprawowy wcale nie musi być szosowym, ja też wolę "prostą" kierownicę. Spokojnie wciśniesz do niego opony 29x2.0 jak wyprawy mają być mocno terenowe. Geometria typowego górala. Uchwyty są tylko na bidony, bagażnik, jeden na widelcu ale z wszystkim idzie sobie poradzić. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krakonos Napisano 22 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2021 Pytanie co rozumiesz przez "wyprawy". Bo jeśli chcesz podczepić bagaż i sakwy, to weź pod uwagę, że Kode ma chainstaye długości 225 mm. To może (ale nie musi) być problem, bo przy krótkim tyle możesz zawadzać piętami o sakwy. Jeśli sakwy nie wchodzą w grę, to problemu nie ma. Z kolei Furious to aluminiowa rama i chyba nie przyjmuje specjalnie szerokich opon. Accent o ile się nie mylę nie słynie też ze szczególnie dobrze wykonanych ram (czytałem sporo narzekania na krzywo pospawane peaki). Na pytanie czy taka rama z prostą kierą ma sens raczej trudno odpowiedzieć. Jeden powie, że nie, bo jest zbudowana pod barana. Z drugiej strony ludzie robią takie przeróbki i jeżdżą. Imo warto zrobić tak, jak kolega wyżej sugeruje. Czyli kupić cały rower, ewentualnie przeszczepić ze starego to, co chcesz zachować i opylić resztę. Fajnych i łatwodostępnych framesetów (w rozsądnych jak na polskie warunki cenach) jest jak na lekarstwo. Imo fajny flat bar na wyprawy to Breezer Radar Cafe: https://www.breezerbikes.com/bikes/adventure/radar/radar-cafe. Stalowa rama, dużo mocowań i miejsce na szerokie gumy. Możesz też obczaić Marina DSX (tylko tu też krótki chainstay): https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2021-dsx-1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.