Ntkgzd Napisano 22 Stycznia 2021 Napisano 22 Stycznia 2021 Taki przykład: - kierownica - mostek - amortyzator Teraz aby to wszystko trzymało się ramy to potrzebne są jeszcze tylko (chyba) stery, pytanie jakie parametry potrzebuję? Takie mam parametry do wyboru:Kategorie: Stery Ahead Stery zintegrowane Stery pół-zintegrowane Stery Tapered Stery skręcane Model: reducer standard Zwężany Mostek górny: External Cup (EC) Zero Stack (ZS) Zintegrowany (IS) Mostek dolny: External Cup (EC) Zero Stack (ZS) Zintegrowany (IS) Średnica osadzenia góra (mm): 30 34 38 41 42 44 49 Średnica osadzenia dół (mm): 30 34 38 41 42 44 47 49 52 55 56 Średnica zacisków widelca: 1 (25,4 mm / 26 mm) 1 1.5" (40 mm) 1 1/2 "(38.1 mm / 40 mm) 1 1/8 " (28.6 mm / 30 mm) 1 1/8" - 1 1/2" (28,6 mm / 40 mm) 1 1/8" - 1 1/4" (28,6 mm / 33 mm) Będę wdzięczny za rzucenie światła na temat sterów, wychodzi na to, że jestem totalnie zielony i potrzebuję jakiejś wiedzy w tym zakresie aby móc samodzielnie dobrać dla siebie odpowiedni. Podam kilka informacji, które mogą być pomocne tj. rower miejski, pozycja wyprostowana, waga rowerzysty 120 kg. Z góry dziękuję za pomoc i odpowiedzi.
piter614 Napisano 22 Stycznia 2021 Napisano 22 Stycznia 2021 Teraz musisz zmierzyć sobie średnice w swoim rowerze i będziesz wiedział jakie musisz dobrać stery Musisz zobaczyć czy potrzebne ci są z miskami czy bez Do jakiej ramy chcesz to wsadzić Do doboru sterów kierownica nie jest potrzebna najważniejsze to główka ramy i amortyzator
Ntkgzd Napisano 22 Stycznia 2021 Autor Napisano 22 Stycznia 2021 Rower będę budował na ramie Unibike Prime 2021. Z opisu można wywnioskować, że Unibike dodaje do tej ramy komplet sterowy AHEAD FSA NO.10 / 1-1/8" / WEWNĘTRZNY. To oznaczałoby, że stery są pół-zintegrowane. Zawęża to poszukiwania, ale niestety dalej nie jest dla mnie jasne jak przebrnąć przez pozostałe parametry (aczkolwiek coś mi się tu nie zgadza, ponieważ kategoria stery pół-zintegrowane wycina całą kategorię stery Ahead) abym wybrał kompatybilne stery: Model: - reducer - standard - zwężany Średnica osadzenia dół (mm): 42 44 49 52 55 56 Średnica zacisków widelca: 1 1/8 " (28.6 mm / 30 mm) 1 1/8" - 1 1/2" (28,6 mm / 40 mm) Jestem w stanie coś podziałać bez mierzenia ramy (jako, że jej jeszcze nie posiadam)?
Mod Team sznib Napisano 22 Stycznia 2021 Mod Team Napisano 22 Stycznia 2021 AHEAD FSA NO.10 / 1-1/8" https://miastorowerow.pl/stery-kierownicy/24574-stery-1-1-8-ahead-fsa-no10-pol-zintegrowane-kulkowe-zs44-zs44-czarne-stery-kierownicy-2011219006101.html Stery półzintegrowane, średnica osadzenia 44mm. Np. takie: https://allegro.pl/oferta/stery-pol-zintegrowane-octane-one-zs44-zs44-9150477241
Ntkgzd Napisano 22 Stycznia 2021 Autor Napisano 22 Stycznia 2021 @sznib dziękuję bardzo. Czyli, jeśli dobrze rozumiem to wszystko poniżej będzie ze sobą kompatybilne: - rama Unibike Prime GTS - amortyzator RockShox Paragon Gold TK SA Suspension Fork 28'' 65mm 1 1/8'' - mostek Cube RFR Pro Stem Ø25,4mm 35° - kierownica Humpert Cruiser Handlebar Ø25,4mm Steel - stery Reverse Base Ster ZS44/28.6 | ZS44/30 Do tego pewnie będzie potrzebny jeszcze smar, podkładki, gwiazdka sterów, kapsel i brzeszczot do cięcia rury sterowej lub wizyta w serwisie (czy coś jeszcze?)?
Mod Team sznib Napisano 22 Stycznia 2021 Mod Team Napisano 22 Stycznia 2021 Będzie kompatybilne, ale dziwnie dobrałeś części. Z jednej strony drogie stery, z drugiej taniutka kierownica z wagą jak kowadło.
Ntkgzd Napisano 22 Stycznia 2021 Autor Napisano 22 Stycznia 2021 Kierownicy nie jestem jeszcze pewien, muszę trochę w tej kwestii poeksperymentować. Dziękuję bardzo za pomoc.
abdesign Napisano 22 Stycznia 2021 Napisano 22 Stycznia 2021 Dodatkowo wybrałeś kierownicę i mostek w standardzie który jest dość wiekowy. Dziś 25,4 to już trochę kamień łupany.
Mod Team sznib Napisano 22 Stycznia 2021 Mod Team Napisano 22 Stycznia 2021 Ja bym zaproponował taki zestaw: https://www.bikester.pl/rfr-cmpt-mostek-o318mm-35-szary-czarny-538125.html https://www.bikester.pl/humpert-low-riser-kierownica-rowerowa-o318mm-720b-alu-czarny-879522.html
Ntkgzd Napisano 23 Stycznia 2021 Autor Napisano 23 Stycznia 2021 Jeśli chodzi o moje wymagania co do kierownicy to nie chcę aby była dłuższa niż 60 cm (i mówimy tutaj licząc prostą linią od skrajnych punktów a nie o długości rurki). Wynika to z kompromisu trzymania roweru w ciasnym miejscu, dłuższa kierownica już by przeszkadzała. 60 cm to dla mnie jest wystarczająca długość zgiętej (miejskiej/trekkingowej) kierownicy potrzebnej do komfortowego przemieszczania się w wyprostowanej pozycji (dlatego rura sterowa będzie wysoka, mostek jak najkrótszy a kierownica zgięta). Co do zacisku kierownicy tj. Ø31,8 mm vs. Ø25,4 mm. Nie przesadzałbym, że Ø25,4 mm to kamień łupany, te produkty stanowią obecnie prawie 25% rynku tego elementu roweru. Większość Ø25,4 mm to rurki stalowe co wpływa na dwukrotnie niższą cenę (nie mam potrzeby redukowania wagi roweru). Jak dla mnie rurka Ø31,8 mm to bardziej się nadaje na poręcz w autobusie a nie na element roweru (to tak pół żartem, pół serio). A tak zupełnie szczerze i z szacunkiem do Waszego zdania to powiedzcie mi proszę jaka jest Waszym zdaniem wyższość takiej średnicy kierownicy?
abdesign Napisano 23 Stycznia 2021 Napisano 23 Stycznia 2021 Skoro przedstawiłeś swoje potrzeby którym zapewne masz rację (bo Ty najlepiej to przecież ocenisz) sprosta kawałek ciężkiej stalowej rurki... to chyba zalet nie docenisz albo i doceniwszy nie będziesz ich potrzebował. Ale takie kierownice wykonane z lżejszych materiałów są sztywniejsze, bezpieczniejsze a często i lżejsze dzięki racjonalnie profilowanej rurce - środek dzięki większej średnicy bywa bardziej cienkościenny bez utraty wytrzymałości... Dodatkowo jak to z każdym starszym standardem - im dłużej na rynku jest nowszy tym ten starszy słabsze "grupy" obsługuje. To po prostu z czasem zazwyczaj na rynku (bo spada produkcja lepszych) pozostają słabsze wyroby w starszym standardzie np. Są wykonywane z tańszych materiałów. Oczywiście to trend a nie bezwzględna zasada.
Ntkgzd Napisano 23 Stycznia 2021 Autor Napisano 23 Stycznia 2021 @abdesign ponieważ zawsze chętnie korzystam z Waszych rad to udało mi się znaleźć taki zestaw: - Humpert Moon Cruiser Kierownica rowerowa Ø31,8mm, black - Cube RFR CMPT Wspornik Ø31,8mm 35°, glossy black/grey Mam wówczas podobne parametry z grubszą kierownicą za 45 zł więcej. Rozumiem, że za wyjątkiem lżejszej kierownicy (-125g) i wykonanej z aluminium zamiast ze stali zyskuję dodatkowo większą wytrzymałość i sztywność? Kształt pomijam, ponieważ to kwestia indywidualna. Waszym zdaniem warto iść w taki wariant? Czyli cały zestaw to: - rama Unibike Prime GTS - amortyzator RockShox Paragon Gold TK SA Suspension Fork 28'' 65mm 1 1/8'' - stery Reverse Base Ster ZS44/28.6 | ZS44/30- kierownica Humpert Moon Cruiser Ø31,8mm, black - mostek Cube RFR CMPT Wspornik Ø31,8mm 35°, glossy black/grey
abdesign Napisano 23 Stycznia 2021 Napisano 23 Stycznia 2021 Teraz, Ntkgzd napisał: Kształt pomijam, ponieważ to kwestia indywidualna To trochę może przybliż swoje oczekiwania co do tej kierownicy... bo to ja teraz napiszę - "pomijam" materiał i średnicę - to jest wtórne, kwestia kosztów i dostępności... Ale geometria pozostająca indywidualną sprawą to sprawa kluczowa. A Ty wrzuciłaś dwie propozycje - eufemistycznie pisząc... ciut różne. Przecież je się nawet trzyma inaczej.
Mod Team sznib Napisano 23 Stycznia 2021 Mod Team Napisano 23 Stycznia 2021 Dodam tylko ze dłuższa kierownicę zawsze można skrócić.
Ntkgzd Napisano 23 Stycznia 2021 Autor Napisano 23 Stycznia 2021 Oczekiwanie mam w sumie jedno - wygodnie siedzieć w pozycji wyprostowanej.
abdesign Napisano 24 Stycznia 2021 Napisano 24 Stycznia 2021 Moim zdaniem to druga kierownica nie nadaje się do tej ramy. Ona nie podnosi tylko przybliża. To jest za krótka rama do tego typu trzymania kierownicy.
Ntkgzd Napisano 24 Stycznia 2021 Autor Napisano 24 Stycznia 2021 To może Ø25,4 mm nie jest taka zła? :P
abdesign Napisano 24 Stycznia 2021 Napisano 24 Stycznia 2021 Nie jest ... ja bym nie kupił, bo jak się okaże że mostek ok, a np nie ta szerokość kierownicy, albo odwrotnie kiera ok a mostek nie ta długość czy kąt... albo w ogóle kiedyś zmienią te komponenty przeznaczenie, przejdą do innej ramy i tylko jeden wykorzystasz, to zawsze łatwiej ten drugi w nowszym standardzie dobierać. Ale tak do jazdy w "pozycji na lorda" to i sztywność jest ciężko docenić (nie opierasz na niej ciężaru ciała) ani jej waga aż tak istotna nie jest. Ja bym poszukał mimo wszystko odpowiadającej mi geometrii w nowszym standardzie, tyle że znając już przeznaczenie... nie za wszelką cenę. Pozdrawiam.
Ntkgzd Napisano 24 Stycznia 2021 Autor Napisano 24 Stycznia 2021 @abdesign przeryłem jeszcze raz te kierownice, to wygląda obiecująco NC-17 318 Trekking Kierownica rowerowa Ø31,8mm, black, nada się?
abdesign Napisano 24 Stycznia 2021 Napisano 24 Stycznia 2021 Jeżeli geometria Ci odpowiada to tej kierownicy do takiego zastosowania na pewno nic nie brakuje.
Ntkgzd Napisano 16 Marca 2021 Autor Napisano 16 Marca 2021 @abdesign niestety sprzedaż powyższej kierownicy się zakończyła. W związku z tym mam pytanie do Ciebie - czy Mounty Trailfinder Oversize będzie równie dobra?
woj_jak Napisano 3 Kwietnia 2021 Napisano 3 Kwietnia 2021 MOje pytanie pasuje do tematu, więc podepnę się tutaj. Szukam sterów do ramy roweru LAPIERRE/ DH-720 (rama pod linkiem http://www.bikekatalog.pl/2011/rowery/1401/Lapierre.DH-720/ ) Wychodzi, że stery to: Alu S-Integrated Cartridge Ważne założenie - potrzebuję stery, które przyjmą sterówkę 1,5 cala w całej rozciągłości (nie tapered) - taki amortyzator chciałbym tam włożyć. Tutaj zaczynają się schody, czy jesteście w stanie podrzucić stery półzintegrowane, na 1,5 cala, dedykowane do DH? Z góry dzięki za wszelkie wskazówki!
leejoonidas Napisano 3 Kwietnia 2021 Napisano 3 Kwietnia 2021 M Przepraszam nastąpiła mała pomyłka ale stery które chciałem zaproponować nie będą pasowały do Twojej ramy, dlatego usunąłem zdjęcia proponowanych przeze mnie sterów.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.